• جمعه / ۸ مهر ۱۳۹۰ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 9007-04716
  • منبع : نمایندگی فارس

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد: فاز اول فولاد پاسارگاد کوار تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد

معاون معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مرحله اول طرح فولاد پاسارگاد كوار شامل بخش ذوب آهن قراضه و اسفنجي با ظرفيت يك ميليون تن تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‏رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، وجيه‌الله جعفري - رييس ستاد فولاد كشور - در جريان بازديد از فولاد پاسارگاد كوار افزود: اين طرح با سرمايه‌گذاري 6 هزار ميليارد ريالي بخش خصوصي و اعطاي تسهيلات 260 ميليون دلاري دولت ساخته مي‏شود.

جعفري اضافه كرد: مرحله دوم اين طرح شامل بخش احياي مستقيم و توليد شمش و آهن اسفنجي تا 2 سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

به گفته وي ظرفيت فولاد كشور امسال به 23 ميليون تن مي‏رسد.

وي افزود: ظرفيت توليد فولاد كشور هم اکنون بيش از 20 ميليون تن است كه با افتتاح 77 طرح فولادي در كشور تا پايان امسال، به 23 ميليون تن افزايش مي‏يابد.

جعفري با بيان اينکه بخش زيادي از طرح‏هاي فولادي از طرف بخش خصوصي در حال اجراست، خاطرنشان کرد: دولت نيز با حمايت از اجراي اين طرح‌ها و رفع موانع اجراي آن‌ها با اختصاص تسهيلات ارزي و ريالي از بخش خصوصي حمايت مي كند.

معاون معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت هم‌چنين در جريان بازديد از طرح فولاد ني ريز گفت: حضور و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در صنعت فولاد ازي مي‏تواند باعث پيشرفت سريع و سوددهي بالايي باشد و در اين راستا دولت طبق قانون بخش خصوصي را مورد حمايت قرار مي‏دهد.

رييس ستاد فولاد كشور ادامه داد: طبق برنامه ريزي‏هاي صورت گرفته قرار بر اين است كه بخشي از اين پروژه‏ها به بخش خصوصي واگذار شود كه در اين ميان فراخوان براي حضور بخش خصوصي در اين پروژه ارايه شده است.

او با بيان اينکه سرمايه‌گذاري در بخش معدن و فولاد سرمايه‌گذاري ريسك پذير است، گفت: اجرايي كردن اصل 44 قانون اساسي براي دولت يك اولويت است و در اين راستا مديران فارس بايد به گونه‏اي برنامه‌ريزي كنند تا سرمايه‌گذاران كشور براي حضور در فارس مشتاق باشند.

جعفري اضافه كرد: با توجه به راه‌اندازي كارخانه فولاد پاسارگاد كوار و نيز وضعيت فولاد در استان فارس، بخش احياي كارخانه فولاد ني ريز براي تكميل زنجيره توليد فولاد، بايد فعاليت خود را سريعتر آغار كند؛ طرح‏هايي در كشور در دست اجرا داريم تا بتوانيم توليد فولاد را براي مصرف به حد اشباع برسانيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha