• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۰ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9007-03655
  • خبرنگار : 71132

/گزارش كميسيون اصل 90، درمجلس راي‌گيري نشد/ باهنر: دولت برخي اشكالات خود را برطرف كرده است

/گزارش كميسيون اصل 90، درمجلس راي‌گيري نشد/
باهنر: دولت برخي اشكالات خود را برطرف كرده است

عليرغم تصريح ماده 233 آيين‌نامه داخلي مجلس به لزوم راي‌گيري در مورد گزارشات كميسيون اصل 90، گزارش امروز كميسيون اصل 90 در مورد « تخلفات رييس‌جمهور» مورد راي‌گيري نمايندگان قرار نگرفت.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا باهنر در اين رابطه اظهار كرد: زماني كه كميسيون اصل 90 اين گزارش را ارائه كرده، دولت برخي اشكالات خود را برطرف كرده و طبيعتا اين گزارش هم اصلاح شده است.

وي يادآور شد: كميسيون اصل 90 اصلاحيه خود درباره اين گزارش را حدود يك ماه و نيم قبل به هيات رييسه ارائه داد بنابراين اشكالي در كميسيون مترتب نيست؛ چرا كه تقصير به گردن هيات رييسه است.

وي خاطرنشان كرد: كميسيون اصل 90 در اين گزارش چهار نامه را در يكديگر ادغام كرده كه در برخي از آن‌ها به جمع‌بندي نرسيده يا نمايندگان بايد توضيح بيشتري ارائه كنند؛ گرچه در دو سه مورد نيز كميسيون اظهارنظر روشن و صريح كرده كه بعضي‌ها ممكن است آن را نپسندند.

رييس جلسه افزود: هيات رييسه با كميسيون اصل 90 در اين رابطه مذاكره مي‌كند كه پاسخ‌هاي دولت در برخي موارد شكايت را بررسي كند و نمايندگان هم در مواردي لازم است توضيحات بيشتر خود را ارائه كنند و اگر نياز بود در اين رابطه نظرخواهي كنيم كه اين كار بعد از رسيدن پاسخ رييس‌جمهور و نمايندگان انجام شود.

بر اين اساس، گزارش كميسيون اصل 90 در مورد تخلفات رييس‌جمهور از قوانين در جلسه علني امروز مورد راي‌گيري قرار نگرفت.

به گزارش ايسنا، بر اساس تبصره يك ماده 233 آيين‌نامه داخلي مجلس، چنانچه نظر مجلس بر تائيد گزارش باشد موضوع جهت رسيدگي به قوه قضاييه و ساير مراجع ذيصلاح ارسال مي‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشريفات دادرسي رسيدگي كنند.

بر اساس تبصره 2 اين ماده در صورتي كه مجلس در مورد رييس‌جمهور يا هر يك از وزيران سه نوبت راي به وارد بودن گزارش بدهد، طرح استيضاح در صورت رعايت مفاد اصل 89 قانون اساسي در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha