• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: ورزشی2
  • کد خبر: 9007-03103

معاون وزير كار و تعاون در گفت‌وگو با ايسنا وزارت صنعت و تجارت بايد كارت اعتباري را عملياتي كند نه ما

معاون وزير كار و تعاون در گفت‌وگو با ايسنا
وزارت صنعت و تجارت بايد كارت اعتباري را عملياتي كند نه ما

با توجه به اين‌كه بانك مركزي مسوول پيگيري دستورالعمل اجرايي طرح كارت اعتباري است، وزارت صنعت و تجارت بايد اين طرح را عملياتي كند نه وزارت كار.

حسين فروزان‌مهر ـ معاون سرمايه انساني و توسعه‌ اشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ روند اعطاي كارت اعتباري كارگران اظهار كرد: بعيد است وزارت كار با بانك‌ها براي تامين اعتبار اين كارت‌ها قرار‌دادي منعقد كند.

وي ادامه داد: در جلسات شوراي عالي اشتغال قرار شد مسائل مربوط به عقود مرابحه در بانك مركزي نهايي و دستورالعمل اجرايي اين طرح را پيگيري كند.

وي با بيان اين‌كه بستر‌هاي كار براي اجراي اين طرح مهياست، گفت: اين وزارت صنعت و تجارت است كه بايد اين طرح را عملياتي كند و وزارت كار، در اجراي آن نقشي ندارد.

پيش از اين نيز مدير طرح ميزان به خبرنگار ايسنا در مورد كارت اعتباري كارگران، پيگيري اين موضوع را مربوط به جلسات شوراي عالي اشتغال دانست و گفت: هفته گذشته براي تامين منابع مالي كارت‌هاي اعتباري كارگران مسائل مربوط به عقود مرابحه در بانك مركزي نهايي و به بانك‌ها ابلاغ شد تا بانك‌ها مجوز انجام اين كار را داشته باشند.

وي گفت: مرحله‌ بعدي اين كار آن است كه بانك‌ها با وزارت كار قرار‌داد ببندند و كارفرمايان هم بحث ضمانت آن را دنبال كنند. در اين كار بايد توافقي بين كارفرمايان و وزارت كار صورت بگيرد تا ضمانت پرداخت اين وام‌ها قطعي شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha