• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9006-08195

معاون رييس‌جمهور با تاكيد بر توسعه عدالت‌محور: دنيا به دنبال افزايش بهره‌وري است و ما در پي خدمتگذاري

معاون رييس‌جمهور با تاكيد بر توسعه عدالت‌محور:
دنيا به دنبال افزايش بهره‌وري است و ما در پي خدمتگذاري

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور گفت: آرزوي ما اين است كه يك روز بانك‌هاي كشور همه امور خود را به صورت الكترونيكي انجام بدهند و به شعب فيزيكي نياز نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، لطف‌الله فروزنده در بيست و دومين همايش بانكداري اسلامي با تاكيد بر اينكه هم اكنون 700 فرآيند در دولت شناسايي شده كه مي‌تواند به صورت الكترونيكي انجام شود، افزود: يكي از مهمترين آن‌ها فرايندهاي سيستم‌هاي بانكي است چرا كه بانكداري الكترونيكي علاوه بر ايجاد مزاياي جديد مي‌تواند صرفه جويي‌هاي كلاني را در حوزه اداري ايجاد كند.

وي با اشاره به اين كه بانكداري اسلامي هدف اصلي فعاليت‌هاي بانكي در كشور است گفت: يكي از مسائل مهم نظام اقتصادي ما نظام بانكي است كه مي‌تواند چالش يا فرصتي براي كشور باشد ما از يك طرف مي‌خواهيم نظام ارزشي داشته باشيم و از طرف ديگر مي خواهيم دستاوردهاي دنيا را استفاده كنيم.

او با بيان اين كه توسعه عدالت‌محور مدلي است كه توسط كشور ما مطرح شده و مدل‌هاي عملياتي آن نيز طراحي شده است، گفت: هر جا كه ما موفق بوده‌ايم ناشي از نگاه ارزشي بوده است هم اكنون مسئله مهم نگاه ما در فعاليت‌هاي اجرايي خدمت به مردم است. نوع نگاه نگاه خدمت‌گذاري است درحالي كه در دنيا همه نگاه‌ها در حوزه توسعه و رشد و افزايش بهره‌وري است.

فروزنده با بيان اين‌كه خدمت‌گذاري و ايجاد فرصت برابر براي مردم يك نگاه ارزشي است افزود: از سوي ديگر بايد از آحاد مردم و توانايي‌هاي آنها حداكثر استفاده را برد و نقش مردم را به عنوان هادي طرح‌ها مطرح كرد.

معاون رييس جمهور با تاكيد بر اين كه اگر بانك فقط و فقط به فكر منافع خودش باشد و تنها افزايش منابع را هدف قرار بدهد نمي‌تواند در خدمت كشور باشد گفت:‌ نظام بانكي كشور بايد طوري تحول پيدا كند كه نسبت به مسئله توليد و اشتغال نگاه جدي داشته باشد.

فروزنده همچنين تغيير فرهنگ سازماني براساس ارز‌ش‌هاي اسلامي را مهمترين الزام تغيير نظام اداري دانست.

معاون رييس جمهور در پايان با اشاره به اين كه در تهران چهار هزار و 300 ساختمان مربوط به سازمان‌هاي دولتي وجود دارد، گفت: اگر اين ساختمان‌ها آزاد شود تا 15 هزار ميليارد تومان منابع آزاد خواهد شد. كه رقم بسيار بزرگي است و مي‌تواند از آن استفاده‌هاي بسيار خوبي صورت بگيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha