• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9006-08112

رييس‌كل بانك مركزي خبر داد: * رسيدن نقدينگي به 305 هزار ميليارد تومان * تورم 17.3 درصدي مرداد و افزايش 300 درصدي ذخاير كشور

رييس‌كل بانك مركزي خبر داد:
* رسيدن نقدينگي به 305 هزار ميليارد تومان
* تورم 17.3 درصدي مرداد و افزايش 300 درصدي ذخاير كشور

رييس كل بانك مركزي با اعلام تورم 17.3 درصدي در پايان مرداد‌ماه گفت: تورم نقطه‌به‌نقطه از 21.1 تا پايان تيرماه به 20.8 در پايان مرداد‌ماه رسيده است كه جهت كاهشي اين شاخص را نشان مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمود بهمني در بيست‌ودومين همايش بانكداري اسلامي هم‌چنين با اشاره به تغيير سبد ارزي كشور براي جلوگيري از بلوكه شدن دارايي‌هاي ايران در اروپا گفت: ما سال گذشته چندصد تن طلا با قيمت 656 دلار در هر اونس خريداري كرديم در حالي كه امروز قيمت هر اونس طلا به هزار و 870 دلار رسيده و نشان‌دهنده‌ افزايش 300 درصدي ذخاير كشور است.

وي با اشاره به اين‌كه رسوب منابع از 19.6 در سال 86 به 29.1 در پايان تيرماه امسال رسيده است كه به معني اطمينان بيشتر به سيستم بانكي گفت: نسبت مطالبات معوق هم‌اكنون به 13.8 درصد رسيده است و اميدواريم تا پايان سال اين رقم به زير 10 درصد برسد.

او با اشاره به اين‌كه هم‌اكنون تلاش مي‌شود بخش‌هاي بيشتر منابع بانكي به سمت قرض‌الحسنه هدايت شود، گفت: حتي اعلام شده در حوزه‌ اشتغالزايي تا 10 ميليون تومان نيز وام قرض‌الحسنه پرداخت مي‌شود.

بهمني هم‌چنين يكپارچه‌كردن بازار غيرمتشكل پولي را از ديگر اقدامات بانك مركزي در سال گذشته خواند و گفت: هدف اين بود كه اين موسسات از رقابت براي پرداخت سود بيشتر به سمت خدمات بيشتر حركت كند و در همين راستا هزار و 700 تعاوني اعتباري به 14 تعاوني تبديل شد.

رييس كل بانك مركزي با بيان اين‌كه در اين راستا 850 هزار ميليارد ريال نقدينگي در كشور شناسايي و ذخاير قانوني از آنها گرفته شد، گفت: نقدينگي كشور در پايان مرداد‌ماه به 305 هزار ميليارد تومان رسيده است.

وي درباره‌ بانكداري الكترونيكي نيز گفت: هم‌اكنون تعداد كارت‌هاي بانكي به 142 ميليون كارت و تعداد پايانه‌هاي فروش به يك ميليون و 681 هزار رسيده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha