• یکشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9006-04001
  • خبرنگار : 71058

اسماعيلي : پيام قرارگاه پدافند هوايي ارتش به كشورهاي دوست، صلح و امنيت در فضا و هوا است

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش در ادامه نشست خبري خود به پيام اين قرارگاه براي مردم كشورمان و كشورهاي خارجي اشاره كرد و گفت: پيام قرارگاه پدافند هوايي ارتش به كشورهاي دوست، پيام صلح و امنيت در فضا و هوا است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امير سرتيپ اسماعيلي تصريح كرد: پيام ما به ملت جمهوري اسلامي ايران به مثابه يك نسيم خنك است كه هيچ كس آن را نمي‌بيند، ولي همه از آن لذت مي‌برند.

وي پيام قرارگاه پدافند هوايي ارتش به كشورهاي تهديدكننده امنيت ايران را سهمگين توصيف كرد وافزود: پيام ما براي كشورهايي كه به ايران چنگ و دندان نشان مي‌دهند اين است كه دست از اين تهديدات بي‌اساس ، بي‌پايه و بي‌ريشه بردارند؛ چراكه قرارگاه پدافند هوايي ارتش براي اين گونه كشورها طوفان سهمگيني خواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش همچنين در برابر اين پرسش كه آيا برنامه‌اي براي صادرات تجهيزات و ادوات پدافندي به كشورهاي ديگر داريد يا خير؟ پاسخ داد: قرارگاه پدافند هوايي ارتش توليد كننده سامانه نيست، بلكه مصرف‌كننده و بهره برنده اين سامانه‌هاست و اگر قرار باشد كه صنايع دفاعي ما به كشورهاي دوست صادر شود،‌ اين مساله در مسووليت وزارت دفاع خواهد بود.

اسماعيلي در ادامه به حضور برخي كشورهاي فرامنطقه‌اي در اطراف مرزهاي كشورمان اشاره كرد و افزود: در همه موازنه‌هاي نظامي، بحث پدافند و آفند موجبات تعادلات نظامي را فراهم مي‌كند، بدين ترتيب كه وقتي كشورهاي هدف يا حريف در بعد آفند پيشرفت مي‌كنند، ما هم بايد در بحث پدافند پيشرفت كنيم و حتي جلوتر از آنها باشيم. در مورد كشورهايي هم كه در اطراف جمهوري اسلامي ايران پايگاه‌ها و نيروهايي در برخي كشورها نظير پاكستان، آذربايجان، تركيه و عراق دارند، بايد گفت كه آن كشورهاي فرامنطقه‌اي مي‌خواهند از اين قبيل كشورها كه استقلال خود را به نوعي به مخاطره انداخته‌اند، استفاده كنند و پايگاه‌هاي خود را در اين كشورها گسترش داده‌اند و از سامانه‌هاي مختلفي بهره مي‌برند.

وي اضافه كرد: در اين راستا ما براي پدافند مناسب به چند بخش نياز داريم كه يكي از آنها مربوط به سامانه‌هاي كشف و شناسايي و سپس بحث درگيري و انهدام است كه در اين زمينه كارهاي خوبي كرده‌ايم و سامانه‌هاي موشكي و توپخانه‌اي ما بهينه شده‌اند و سامانه‌هايي را نيز در دست توليد داريم. حوزه دوم مربوط به رفتار نظامي مانند بهره‌گيري مناسب از سامانه فرماندهي و كنترل بومي در جهت يكپارچه‌سازي پدافند در ارتش و سپاه است كه در اين حوزه نيز به نقاط مثبتي رسيده‌ايم.

وي ادامه داد: حوزه سوم، حوزه انديشه‌هاي نظامي مانند چگونگي رفتار اين قرارگاه در عمليات‌هاي ناهمگون و نامتقارن است كه در اين حوزه هم كارهاي شايسته‌اي را انجام داده‌ايم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء ارتش در ادامه به حضور مستمر اين قرارگاه در رزمايش‌هاي مختلف نيروهاي مسلح اشاره كرد و يادآور شد: رزمايش در واقع آمادگي يك نيرو يا يگان در برابر رخدادهاي آينده است و قرارگاه پدافند هوايي ارتش شركت‌كننده بي‌بديل در همه رزمايش‌هاي نيروهاي مسلح كشور است تا منطقه رزمايش را پوشش دفاعي منسجم دهد. در بحث رزمايش‌هاي اختصاصي اين قرارگاه هم بايد گفت كه امسال تا كنون تمرينات تاكتيكي منطقه‌اي در دو منطقه كشور را اجرا كرده‌ايم و تا پايان سال در دو منطقه ديگر نيز اجرا خواهد شد. اين تمرينات با هدف استقلال مناطق تاكتيكي و انعطاف‌پذيري و چالاكي پدافند انجام مي‌شود.

اسماعيلي همچنين درباره تاثير پيشرفت كشور در بخش پدافندي بر روي تهديدات خارجي اظهار كرد: وقتي به چهره مردم كشورهايي كه نيروهاي خارجي و فرامنطقه‌اي در آنها حضور دارند، نگاه مي‌كنيم، حالت مغموميت‌ خاصي در آنها مي‌بينيم كه اين در نتيجه حضور نيروهاي فرامنطقه‌اي است در حالي كه درباره تاثير رشد سريع پدافند هوايي همين بس كه ما شبانه‌روز و بدون تعطيلي همه عبور و مرورها در مسيرهاي مجاز را كنترل مي‌كنيم و هيچ پرنده اي هم اجازه حضور در مسيرهاي غيرمجاز را ندارد. كشورهاي فرامنطقه‌اي دست به تهديدات بي اساس مي‌زنند و آيا اگر پدافند هوايي ارتش اين رشد و بيداري را نداشت آنها اين تهديدات را عملي نمي‌كردند؟

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha