• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۰ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9006-00729
  • خبرنگار : 71368

دستگيري پسر 17ساله‌اي كه با وعده ازدواج اخاذي مي‌كرد

دستگيري پسر 17ساله‌اي كه با وعده ازدواج اخاذي مي‌كرد

پسرنوجواني كه با طرح دوستي به بهانه ازدواج، با دختران ارتباط برقرار كرده و پس از مدتي از آنان مي‌خواست تا در سرقت از منزلشان با او همكاري كند، دستگيرشد.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با مراجعه فردي به كلانتري 169 مشيريه پرونده‌اي تحت عنوان سرقت در اواخر تيرماه پيش روي كارآگاهان گشوده شد.

با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه دوازدهم دادسراي ناحيه 14 تهران، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقيقات و حضور تيم مبارزه با سرقت اماکن پايگاه ششم در محل ارتکاب سرقت، کارآگاهان با بررسي صحنه ارتکاب سرقت اطمينان پيدا کردند که سارق يا سارقان احتمالي بدون هيچ‌گونه تخريبي وارد منزل شده و از محل نگهداري اموال باارزش سرقت شده نيز اطلاع کافي داشتند.

در شرايطي که کارآگاهان پايگاه ششم، تحقيقات خود را درباره افراد مرتبط با خانواده مالباخته در دستور کار خود قرار داده بودند، مالباخته با مراجعه به کارآگاهان به آنها گفت: دخترم سارق خانه را جواني به نام «حميد رضا» معرفي کرده است.

مالباخته در اظهارات خود با بيان اينكه صبح امروز دخترم را به همراه پسرجواني، سوار بر يک دستگاه خودرو سواري پژو 206 سفيدرنگ مشاهده کردم گفت: هنگامي كه در مورد اين رابطه از دخترم توضيح خواستم، او عنوان كرد كه مدتي است با «حميدرضا» ارتباط دوستانه دارد كه ناگهان شروع به گريه کرد و گفت كه سرقت منزل توسط حميدرضا و با کمک او صورت گرفته است.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان به تحقيقات از دختر وي پرداختند؛ دختر جوان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه از حدود يک سال پيش با حميدرضا آشنا شده و هر روز ارتباطمان بيشتر مي‌شد اما همواره از اينكه ارتباط ما برملا شود مي ترسيدم تا اينكه روزي «حميدرضا» با طرح اين موضوع که بايد در سرقت خانه پدرم با او همکاري کرده و درغير اين صورت کاري خواهد کرد که تمامي اعضاي خانواده و بستگانم از ارتباط ما دو نفر اطلاع پيدا کرده و آبرويم را خواهد برد ، مرا مجبور کرد تا کليد در ورودي مجتمع و آپارتمان و همچنين محل دقيق نگهداري وجوه نقد و ديگر اموال باارزش خانه از قبيل طلا و جواهرات مادرم را در اختيار او قرار داده و من نيز که بيش از هرچيز ترس آنرا داشتم که پدرم از ارتباط من و حميدرضا اطلاع پيدا نکند، به ناچار قبول کرد و کليد را در اختيار حميدرضا قرار داده و او نيز پس از تهيه کليدهاي مشابه، کليدهاي اصلي خانه را باز پس داد و من نيز بدون آن که پدر و مادرم متوجه موضوع شوند آنها را در جاي خودشان گذاشتم.

به گزارش ايسنا،‌ دختر مالباخته در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت كه در روز حادثه به همراه اعضاي خانواده به خانه يکي از بستگان رفته بوديم، حميدرضا پس از تماس من و اطمينان از خالي بودن خانه، با استفاده از کليدهاي يدک منزل، به خانه ما آمد و تمامي پول‌ها، طلا و جواهرات داخل خانه را سرقت کرد.

با توجه به اظهارات مالباخته و دخترش، کارآگاهان با انجام تحقيقات پليسي و اطمينان از صحت اظهارات مطرح شده از سوي دختر مالباخته، متهم را در منطقه مشيريه دستگير و در بازرسي از مخفي‌گاه او مقاديري از طلا و جواهرات متعلق به همسر مالباخته و تعدادي ديگر از اموال مسروقه كشف شد.

با انتقال اين متهم 17 ساله به پايگاه دوم پليس آگاهي وي صراحتا به سرقت منزل مالباخته اعتراف و در اظهارات خود عنوان داشت که با فروش مقداري از طلا و جواهرات مسروقه و مبلغ 3 ميليون تومان وجه نقد سرقت شده از داخل خانه مالباخته، اقدام به خريد يک دستگاه خودرو 206 سفيد رنگ کرده است که اين خودرو نيز با دستور قضايي توقيف شد.

در ادامه تحقيقات از متهم مشخص شد که حميدرضا به شيوه ايجاد ارتباط دوستانه با دختران نوجوان، با اخاذي از دو دختر جوان ديگر اقدام به گرفتن مبالغ جداگانه 200 و 500 هزار تومان از آنان کرده که با شناسايي دقيق هويت اين دو دختر جوان و انجام تحقيقات از آنها مشخص شد که متهم با طرح دوستي به بهانه ازدواج اطمينان آنها جلب و پس از گذشت مدتي از ارتباط ميان آنان، به همان شيوه و شگردي که دختر مالباخته را تهديد و مجبور به همکاري کرده، از آنها نيز اخاذي كرده است.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به کشف مقاديري از اموال مسروقه و اعتراف صريح متهم به خريد خودرو سواري پژو 206 با پول حاصل از سرقت و فروش مقاديري از طلا و جواهرات سرقت شده، متهم براي انجام تحقيقات تکميلي در باره شناسايي ديگر جرايم ارتکابي با قرار صادره از سوي مقام‌قضايي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha