• سه‌شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۰ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 9006-00059
  • خبرنگار : 71237

محمد بنا در گفت‌وگو با ايسنا: سوريان ذهنش از کشتي دور شد اما با قدرت براي المپيک برمي‌گردد توقع قهرماني اينجاست، امکانات جاي ديگر به هر7 ملي پوشم اميدوارم

محمد بنا در گفت‌وگو با ايسنا:
سوريان ذهنش از کشتي دور شد اما با قدرت براي المپيک برمي‌گردد
توقع قهرماني اينجاست، امکانات جاي ديگر
به هر7 ملي پوشم اميدوارم

محمد بنا در آستانه مسابقات جهاني در مورد مسائل مختلف پيرامون تيم ملي کشتي فرنگي صحبت کرد.

سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي ايران در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار کشتي ايسنا، وضعيت حميد سوريان و دلايل کنارماندش از تيم ملي را تشريح کرد. وي همچنين با اعلام ترکيب تيم ملي، به توصيف وضعيت ملي پوشان اعزامي پرداخت. البته بنا وضعيت ورزش ايران را در راه المپيک نگران کننده مي داند.

گفت و گوي ايسنا با محمد بنا را در ادامه مي خوانيد:

بنا در ابتدا در رابطه با اتفاقي که در خانه کشتي افتاد و منجر به کناره گيري سوريان از تيم ملي شد، صحبت کرد. وي در اين باره گفت: المپيکي فکر کردن و رسيدن به مدال المپيک امکاناتي مي خواهد که ما نداريم. بارها اين مسئله را عنوان کرده ام اما شرايط تغييري نکرد. فشار تمرينات و محيط بسته و يکنواختي که مدت ها در آن بوديم، شرايطي به وجود آورد که شاهد آن درگيري باشيم.

** به 5 طلاي سوريان به اندازه اين چند روز نپرداختيم

وي افزود: درون خانه کشتي مشکلي نيست ولي خيلي فشارها از بيرون وارد مي شود. به پنج مدال طلاي سوريان به اين اندازه پرداخته نشد که روزنامه ها و رسانه ها در اين دو روز به درگيري اش توجه کردند، يا امير علي اکبري وقتي طلا و برنز جهان گرفت به اندازه اين چند وقت اخير معروف نشد. نه پاداش درستي داريم و نه مجازات هايمان استاندارد است.

** سوريان مثل کشتي زده ها شده بود

بنا در پاسخ به اين سوال که چرا حميد سوريان در اين شش ماه نتوانست به آمادگي ايده آل برسد، به خبرنگار ايسنا گفت: فکر مي کنم سوريان ذهنش از کشتي دور شده بود و حالتي مثل آدم هاي کشتي زده را داشت. او 6 -7 سال دائم در اردو بوده است. در تمرينات دووميداني همه را جا مي گذاشت و يا تست هاي جسماني اش نيز خوب بود اما روي تشک کشتي جواب نمي داد.

** سوريان با قدرت براي المپيک برمي‌گردد

وي ادامه داد: در اين مدت خيلي با او صحبت کردم. حالا او بايد استراحت کند و براي المپيک با انگيزه بالا برگردد. يکي، دو ماه از کشتي دور باشد، شايد پس از آن تمام تمرکزش را براي المپيک بگذارد. دعا مي کنيم با قدرت برگردد و از گزينه هاي تيم ملي براي المپيک شود. او پنج مدال جهاني دارد و تنها طلاي المپيک در ويترين افتخاراتش کم است.

** اگر سوريان را به جهاني مي بردم و مي باخت، المپيک را هم از دست مي داد

بنا باز هم راجع به سوريان صحبت کرد و ابراز داشت: او بايد براي المپيک خيلي با احتياط حرکت کند. اگر او را به مسابقات جهاني مي بردم و خداي نکرده مي باخت، آنگاه ممکن بود براي المپيک هم دچار مشکل شود. وقتي ذهنش آماده مسابقه نيست براي چه بايد او را به جهاني ببرم که ببازد. اما حالا پس از استراحت بايد با انگيزه برگردد، درست تمرين کند و حواسش را جمع کند تا در المپيک مدالش را بگيرد.

** حاضرم يک مدال هم نگيريم اما هر 7 نفر سهميه المپيک بگيرند

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي به شرايط مسابقات جهاني اشاره کرد و گفت: سال قبل در مسکو دو مدال طلا گرفتيم ولي در پنج وزن ديگر تنها دو امتياز آورديم و هشتم شديم. اين شرايط و دو مدال طلا براي المپيک بسيار خوب است اما به درد مسابقات جهاني نمي خورد. حاضرم در استانبول يک مدال هم نگيريم اما هر هفت نفرشان پنجم شوند. با اين وضعيت هم سهميه هاي المپيک را گرفته ايم و هم مدعي جهاني خواهيم بود.

** دو مهره را از دست داديم اما باز هم به هر 7 ملي پوش اميدوارم

وي در مورد شرايط تيم ملي در وضعيت موجود به ايسنا گفت: درست است که در 55 کيلوگرم حميد سوريان و دو مهره را در 96 کيلوگرم از دست داديم اما هنوز هم تيم خوبي داريم. از 55 کيلو تا 120 کيلوگرم به همه اميدوارم. مثلا اميد نوروزي در اوج تجربه و آمادگي است و يا سعيد عبدولي به همراه فرشاد عليزاده براي تمام 66 و 74 کيلويي هاي دنيا يک خطر جدي محسوب مي شوند. حبيب اخلاقي هم از همه 84 کيلويي هاي جهان جلوتر است.

** با قاسم رضايي، در استانبول غصه 96 کيلو را ندارم

بنا ادامه داد: محسن حاجي پور اگر کشتي خودش را بگيرد به کسب سهميه او اميدواريم. قبل از همه اينها قاسم رضايي در سال 2007 صاحب مدال جهاني شده است و مي تواند خيلي راحت سهميه المپيک را بگيرد. درست است که به خاطر دو مهره مان در اين وزن ناراحت شديم اما با آمدن قاسم رضايي سرحال، ديگر در استانبول غصه وزن 96 کيلوگرم را ندارم. در 120 کيلوگرم نيز بشير باباجان زاده جزو کشتي گيران خوب دنياست که به اوج آمادگي رسيده است و اخيرا چند چهره شاخص دنيا را شکست داده است.

** ترکيب را اعلام کردم تا در شهرهايشان روحيه بگيرند

سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي با اشاره به اعلام ترکيب تيم ملي کشتي فرنگي، اظهار کرد: ملي پوشان را در آخر اردو معرفي کرديم تا در شهر خود به دوستان و آشنايان خود بگويند و خوشحال شوند تا با روحيه اي بالا به اردوي آخر برگردند. تا زمان اعزام هم بايد آمادگي جسماني آنها و قابليت هاي ذهني شان را بالا ببريم.

وي ادامه داد: در اين دو هفته نبايد بگذاريم از لحاظ روحي رواني به تيم ضربه اي وارد شود. در اين مدت حرف و حديث زيادي شنيديم که کشتي گيران را بايد از اين مسائل محافظت کنيم. من جلو مي ايستم تا همه چيز به من بخورد ولي از کشتي گيران محافظت شود.

** ورزش ايران حالا دارد لطمات بلاتکليفي را مي خورد

بنا وضعيت موجود ورزش کشور را چندان ايده آل ندانست و به ايسنا گفت: در اين مدت که ورزش بلاتکليف بود ضررهاي زيادي به آن وارد شد که کم کم داريم اين لطمات را مشاهده مي کنيم. نتايج تيم هاي واليبال و کاروان دانشجويي هم پيامد همين بلاتکليفي هاي چند وقت اخير است و تا المپيک هم خسارت هاي ديگري خواهيم ديد. تا وزير ورزش بخواهد محيط تخصصي ورزش را بشناسد، زمان خواهد برد.

** توقع قهرماني اينجاست اما امکانات جاي ديگر

سرمربي تيم ملي کشتي فرنگي در پايان گفت و گوي خود با خبرنگار ايسنا، اظهار کرد: از کشتي فرنگي توقع قهرماني دارند اما امکانات جاي ديگر است. به کشتي فرنگي چه داده ايم که توقع داريم قهرمان شود؟ حقوق خوبي داديم، اردوهاي برون مرزي گذاشته ايم يا امکانات تمريني مان المپيکي است؟ سه سال است در خانه کشتي هستيم و به کشتي گير مي گوييم تمرين کن و مدال بگير تا آينده ات تامين شود ولي يکي پنج طلا مي گيرد، يکي ديگر قهرمان جهان مي شود، ديگري دو مدال جهاني مي گيرد اما در زندگي شان هيچ چيزي تغيير نمي کند. از نظر امکانات و وضعيت مالي فدراسيون کشتي، امسال بدترين سال بود، بعد مي آييم مي گوييم تيم قهرمان جهان شود. از نظر طبيعي و قانوني چرا بايد چنين انتظاري داشته باشيم؟

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha