• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9005-16889
  • خبرنگار : 71219

عضو فراكسيون گردشگري مجلس: عقب‌ماندگي‌هاي گردشگري بايد جبران شود گردشگري داخلي دچار ركود و كم‌كاري است

عضو فراكسيون گردشگري مجلس:
عقب‌ماندگي‌هاي گردشگري بايد جبران شود
گردشگري داخلي دچار ركود و كم‌كاري است

يك عضو فراكسيون گردشگري مجلس شوراي اسلامي گفت: در گردشگري به‌عنوان يك حوزه‌ي حساس، بايد مديريتي قوي وجود داشته باشد تا عقب‌ماندگي‌هاي موجود جبران شود.

حجت‌الاسلام عليرضا سليمي ـ نماينده‌ي مردم محلات و دليجان در مجلس ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره‌ي افزايش خروج گردشگران از كشور، با اشاره به اين‌كه گردشگري امري مورد تأكيد اسلام است كه از نظر مباني و نوع نگاه به اين مقوله، مباني بسيار متقن و محكمي وجود دارد، بيان كرد: ايران ظرفيت‌هاي بي‌نظيري در حوزه‌ي گردشگري دارد؛ ولي متأسفانه به‌دليل اين‌كه اين ظرفيت‌ها را حتا به مردم خودمان هم نتوانسته‌ايم معرفي كنيم، نوعي غفلت از اين حوزه در كشور به‌وجود آمده است.

وي اظهار كرد: اين‌كه سالانه با ده‌ها هزار نفر روبه‌رو هستيم كه براي سفر به كشورهاي همسايه مي‌روند، آن هم در شرايطي كه در ايران، ظرفيت‌هاي ويژه‌اي وجود دارد، نشانگر اين است كه در راستاي اطلاع‌رساني و تبيين ظرفيت‌هاي كشور بايد كارهاي بيشتري انجام شود تا علاوه بر اين‌كه گردشگران داخلي با فرهنگ و سنن ايران آشنا مي‌شوند، گردشگري رونق يابد و از خروج ارز نيز جلوگيري ‌شود.

او ادامه داد: ‌علاوه بر اين‌كه در حوزه‌ي گردشگري داخلي دچار نوعي ركود و كم‌كاري هستيم، در حوزه‌ي گردشگري خارجي نيز تبليغات لازم را نتوانستيم داشته باشيم. به اين ترتيب، گردشگري متنوعي را كه در ايران وجود دارد، نتوانستيم براي گردشگران خارجي تبيين كنيم.

سليمي با اشاره به اين‌كه گردشگري صنعتي بسيار مهم و درآمد‌زا در دنيا محسوب مي‌شود، گفت: بايد در اين حوزه از ابزارهاي جديد و نوين استفاده كنيم و برنامه‌ريزي‌ دقيقي داشته باشيم. هرچند گاهي دچار افراط و تفريط‌هاي فراواني شده‌ايم كه متأسفانه آسيب‌هاي زيادي را به كشور وارد كرده است. در واقع، نبود برنامه‌ريزي دقيق سبب شده است از همه‌ي توان خود نتوانيم استفاده كنيم و به همين دليل، امروز در اين حوزه يك عقب‌ماندگي جدي را مي‌بينيم.

او تأكيد كرد: به‌جز نگاه‌هاي سياسي به حوزه‌ي گردشگري، بايد به آن به‌عنوان يك حوزه‌ي حساس نگاه كرد تا با مديريتي دقيق، عقب‌ماندگي‌ها جبران شود.

اين نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي هم‌چنين بيان كرد: علاوه بر تمام اين موارد، بايد فرهنگ‌سازي نيز انجام و در اين حوزه از نيروهاي فرهنگي استفاده شود، يعني افرادي كه توانايي ويژه‌اي در اين حوزه دارند به كار گرفته شوند؛ ولي متأسفانه گاهي مي‌بينيم عرصه‌ي فرهنگي را به مهندسان فيزيكي واگذار كرده‌ايم. هرچند شايد آن‌ها در حوزه‌ي خودشان موفق باشند، ولي به‌دليل كاركرد ويژه‌اي كه حوزه‌ي فرهنگ دارد، در اين بخش نتوانسته‌اند موفق باشند.

به گفته‌ي سليمي، در بحث گردشگري اقداماتي بايد در كتب درسي مدارس آغاز شود تا تحولي جدي را در اين بخش شاهد باشيم.

او در پايان درباره‌ي جذب گردشگران خارجي نيز گفت: واقعيت اين است كه امروز كشور در اين‌باره ركودي جدي را تجربه مي‌كند. درست است كه در بخش گردشگري داخلي در زمان‌هاي خاص، تغييراتي صورت مي‌گيرد، ولي بايد به اين ركود توجه كرد. هم‌چنين بايد در نظر داشته باشيم كه گردشگر خارجي طعمه نيست، زيرا در بخش گردشگري زيارتي، گاهي برخورد‌هايي با آن‌ها صورت گرفته كه سبب رنجش شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha