• چهارشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 9005-08616
  • خبرنگار : 71411

اولين دادگاه كودك آزاري هانيه 16 مرداد برگزار مي‌شود

اولين دادگاه كودك آزاري هانيه 16 مرداد برگزار مي‌شود

اولين جلسه رسيدگي به پرونده كودك آزاري هانيه، 16 مردادماه در دادگاه اطفال برگزار مي‌شود.

هاله‌سادات ‌سري وكيل هانيه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين باره اظهاركرد: اين جلسه در شعبه 1184 دادگاه اطفال برگزار خواهد شد، اين درحالي است كه هنوز منتظر نامه پزشكي قانوني درباره اين موضوع هستيم تا آنها نظريه خود را ارايه كنند.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «هانيه» اكنون چه وضعيتي دارد، ‌عنوان كرد: كودك نزد بهزيستي است و در حال حاضر هيچ اطلاعي از وضعيت او ندارم، زيرا بهزيستي اجازه نمي‌دهد با هانيه ملاقات داشته باشم و بر اين اساس كاملا از اوضاع او بي‌خبريم.

سري خاطرنشان كرد: اميدواريم نامه پزشكي قانوني كه پيگيري آن بر عهده‌ي بهزيستي است به موقع به جلسه دادگاه برسد، درغير اين صورت احتمال اينكه دادگاه تجديد شود وجود دارد.

وكيل هانيه با بيان اينكه مادر هانيه جزء متهمان قرار ندارد، ‌افزود: در دادسرا براي مادر هانيه قرار منع تعقيب صادر شده و او آزاد است،‌ اما ناپدري اين كودك بازداشت است و قرار مجرميت براي وي صادر شده است.

به گزارش ايسنا، در يكي از روز‌هاي آخرين هفته فروردين ماه 90 با گزارش همسايه‌ها مبني بر گريه كودكي در يكي از محله‌هاي جنوبي تهران، ماموران اورژانس اجتماعي در محل حاضر و با دستور قضايي وارد خانه شدند و پس از ملاحظه آثار ضرب و جرح بلافاصله كودك را به بيمارستان منتقل كردند.

پس از ارجاع، معاون دادستان و سرپرست دادسراي ويژه نوجوانان، بلافاصله در بيمارستان حاضر شده و با پزشك «هانيه» صحبت مي‌كند و نظر پزشكي قانوني مستقر در بيمارستان را در خصوص صدمات وارده به هانيه دريافت مي‌كند. ناپدري هانيه در دادسراي بعثت تفهيم اتهام مي‌شود و اكنون با قرار بازداشت در زندان رجايي شهر به سر مي‌برد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha