• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9005-07769

*تغييرات جدي در شوراي پول و اعتبار آغازگر رويكرد‌هاي جديد* جهرمي و شرافت‌ مي‌روند، پرويزيان و نوري مي‌آيند

*تغييرات جدي در شوراي پول و اعتبار آغازگر رويكرد‌هاي جديد*
جهرمي و شرافت‌ مي‌روند، پرويزيان و نوري مي‌آيند

با انجام دو تغيير در اعضاي شوراي پول و اعتبار به احتمال زياد رويكرد‌هاي جديدي در جهت‌گيري‌هاي اين شورا ايجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خداحافظي سيد محمد جهرمي كه در حال حاضر مديرعامل بانك صادرات و ناصر شرافت‌جهرمي كه استاد دانشگاه شهيد بهشتي است از شوراي پول و اعتبار باعث تغيير جدي در خط مشي اين شورا خواهد شد.

شنيده‌ها حاكي از آن است كه كوروش پرويزيان كه در حال حاضر مشاور كل بانك مركزي و پيش از آن مديرعامل بانك توسعه‌ صادرات ايران بود و هم‌چنين پيمان نوري كه در حال حاضر رييس كل سازمان خصوصي‌سازي و پيش از آن مديرعامل بانك رفاه كارگران بود، اعتبارنامه‌هاي خود را به زودي براي عضويت در شوراي پول و اعتبار دريافت مي‌كنند.

تغييرات اخير نشان‌دهنده‌ قويترشدن موضع بانك مركزي در شوراي پول و اعتبار است، چرا كه شرافت‌جهرمي از اساتيد حلقه‌ دانشگاه شهيد بهشتي معتقد به پايين‌نگه داشتن نرخ سود، سپرده و تسهيلات و سيد محمد جهرمي هم از دوران وزارت كارش به همين ايده پايبند بوده و هستند، اما جايگزين‌شدن دو مديرعامل سابق بانك از نظام بانكي كشور در شوراي پول و اعتبار قوي‌ترشدن موضع بانك مركزي كه از خرداد‌ماه امسال خواهان افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي بوده است، مي‌شود.

گويا تغييرات اخير با درخواست رييس كل بانك مركزي براي پيشبرد بيشتر نظرات كارشناسي بانك مركزي در شوراي پول و اعتبار كه تنها داراي يك حق راي بوده است، اعمال شده است.

شوراي پول و اعتبار به دليل تركيب خاصش كه عمدتا مصرف‌كنندگان تسهيلات و هم‌چنين اقتصاد‌دانان خواهان كاهش نرخ سود بانكي بود، ابتداي امسال نرخ سود سپرده‌هاي بانكي را كاهش داد كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان باعث تلاطم‌هاي جدي در بازار ارز و سكه شد و مديران عامل بانك‌ها را وادار به نگارش نامه‌هاي مختلف كرد. حتي در مقطعي بانك مركزي كه نسبت به افزايش سود سپرده‌ها قانع شده بود، نظر كارشناسي خود را به شوراي پول و اعتبار برد، اما پس از يك جلسه‌ چهار ساعته‌ جنجالي افزايش نرخ سود سپرده‌ها به تصويب نرسيد و همين امر بانك مركزي را بر آن داشته جايگاه خود را در شوراي پول و اعتبار بيش از پيش تقويت كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha