• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: ورزشی2
  • کد خبر: 9005-06631

با موافقت وزارت كار نمايندگان كارگري و كارفرمايي در طرح ميزان حضور مي‌يابند

در پنجم مرداد ماه سال جاري با پيشنهاد حضور نمايندگان كارگري و كارفرمايي در كميته‌هاي طرح ميزان هر استان توسط وزارت كار و امور اجتماعي موافقت شده است.

اوليا علي‌بيگي ـ رييس كانون عالي شوراهاي اسلامي كار سراسر كشور ـ در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين‌كه پيشنهادات تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي درباره اجراي طرح كارت خريد اعتباري كارگران در حال پيگيري است، تصريح كرد: در اجراي اين طرح يكي از پيشنهادات كانون شوراهاي اسلامي كار حضور نمايندگان آنان در كميته‌هاي طرح ميزان هر استان بود.

وي ادامه داد: درخواست كانون‌هاي كارگري و كارفرمايي حضور در اين كميته‌ها بوده است تا ضمن ارائه كمك به اين كميته‌ها پيشنهادات خود را در مورد مسائل مطرح شده ابراز كنند.

علي‌بيگي با بيان اين‌كه در پنجم مرداد ماه سال جاري با اين پيشنهاد موافقت شده است، گفت: مديركل كار و امور اجتماعي نامه‌اي را به تشكل‌ها‌ كارگري و كارفرمايي فرستاده ‌است و در طي آن خواستار اعلام اسامي نمايندگان براي دعوت از آن‌ها در كميته‌هاي طرح ميزان استان‌ها از آن‌ها شده است.

رييس كانون عالي شوراهاي اسلامي كار سراسر كشور تصريح كرد:‌ بر اساس توافق‌هاي بين وزارت كار و وزارت بازرگاني مقررات و بسترهاي اجرايي اين طرح تا هفته‌ دولت آماده مي‌شود.

وي درباره تورم‌زايي اين طرح خاطر نشان كرد: اين طرح مصوب شوراي عالي اشتغال است و صرفا با گفته‌هاي رييس بانك مركزي نمي‌توان طرح را ناديده گرفت البته اين گفته‌ها نيز به معني ناديده گرفتن طرح هم نبوده‌ است.

علي‌بيگي با بيان اين كه خط اعتباري براي طرح كارت خريد اعتباري در نظر گرفته نمي‌شود، گفت: از آنجايي كه رييس جمهور براي اجراي اين طرح دستور داده است بانك‌هاي عامل بايد براي اجراي طرح از منابع داخلي خود استفاده كنند.

علي‌بيگي در پايان گفت: اظهارات رييس كل بانك مركزي مبني بر عدم اجراي اين طرح نيست بلكه به معني صادرنكردن خط اعتباري جديد براي آن است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha