• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9005-03039

/همايش صندوق ضمانت سپرده‌ها/ ابراز نگراني حسيني از گسترش فعاليت‌هاي خودبانكي و خودبيمه‌گري

وزير امور اقتصادي و دارايي خود بانكداري را باعث كاهش استقلال سپرده‌گذاران دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدشمس‌الدين حسيني در همايش "صندوق ضمانت سپرده‌ها، چالش‌ها و فرصت‌ها" افزود: براي حل مشكلات اقتصادي در كشور، بايد نهادهاي مالي ايجاد شود تا كيفيت تامين مالي رشد مناسبي داشته باشد. بايد راهكارهايي اتخاذ شود تا منافع بر هزينه‌ها غلبه كند و بتوانيم فراتر از پوشش ريسك سپرده‌گذار، به توانمندسازي آن‌ها توجه كنيم.

به گفته حسيني، سپرده‌گذار بايد بتواند بين موسسات اعتباري كم‌ريسك و شفاف با آن‌ها كه ريسك‌شان بالاست، تفاوت قائل شود.

سخنگوي اقتصادي دولت اظهار كرد: از آنجا كه سيستم بانكي ماهيت فراگيري دارد، با ماهيت فعاليت‌هاي صنعتي و توليدي متفاوت است و اگر مديريت موسسه بانكي نامناسب باشد، مشكل سيستمي ايجاد مي‌شود.

وي با اشاره به راه‌اندازي صندوق ضمانت سپرده‌ها در آينده نزديك گفت: راه‌اندازي اين صندوق يك وظيفه حاكميتي است، در عين حال بايد با ساز و كارهاي مناسب ايجاد شود تا بتوان به اهداف مورد نظر دست يافت.

وي با ابراز نگراني از گسترش فعاليت‌هاي خود بانكي و خودبيمه‌گري در كشور گفت: با افزايش ميزان انتخاب، نبايد از ميزان رقابت‌ها در كشور كاسته شود. برخي نهادها، بانك و بيمه در درون خود ايجاد كرده‌اند و به كارمندان و مشتريان و همچنين پيمانكاران پيشنهاد مي‌كنند كه در اين محل، سپرده‌گذاري كنند كه اين امر ميزان استقلال در سپرده‌گذاري را كاهش مي‌دهد.

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: ايجاد اين صندوق هدف نيست بلكه وسيله‌اي براي تامين خاطر سپرده‌گذاران محسوب مي‌شود.

وي افزود: خصوصي‌سازي بانك‌ها بايد همراه با ماهيت آن باشد و كاهش ريسك سپرده‌گذار نيازمند اعمال مقررات است.

سخنگوي اقتصادي دولت، بر ايجاد زيرساخت‌هاي رقابت و شفافيت در سيستم بانكي تاكيد كرد و گفت: بايد ميان رفتار سپرده‌گذار، سهامدار و مشتري بانك مرزهاي قانوني ايجاد كرد تا اطلاعات شفاف به آن‌ها ارائه شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha