• سه‌شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 9003-20027
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فرمانده انتظامي كاشمر: هيچ کوتاهي نکرده‌ايم اين حادثه سازمان يافته نبوده است 14متهم متجاوز به يك زن كاشمري دستگير شدند

فرمانده انتظامي كاشمر:
هيچ کوتاهي نکرده‌ايم
اين حادثه سازمان يافته نبوده است
14متهم متجاوز به يك زن كاشمري دستگير شدند

فرمانده انتظامي كاشمر با تشريح حادثه تجاوز دسته جمعي به يک زن در روستاي قوژد گفت: در اين حادثه 14 متهم دستگير شده است.

سرهنگ محمود شيخي‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهاركرد: ساعت 20 شب روز سوم ارديبهشت زن جواني به همراه مردي كه از قبل با وي رابطه دوستي داشته براي تفريح به يكي از گندم‌زارهاي اطراف روستاي قوژد مي‌روند؛ اين دو نفر قبل از ورود به اين مكان جهت تهيه و خريد تنقلات از يكي از مغازه‌هاي روستا اقدام مي‌كنند كه در همين حين دو جوان متوجه حضور آنان شده و اقدام به تعقيب مي‌كنند و ماجراي حضور آنان را در گندم‌زار به ساير دوستان خود اطلاع مي‌دهند.

وي ادامه داد: پس از آمدن ديگر جوان‌ها و رفتن به داخل گندم‌زار، فردي كه از ابتدا با اين خانم بوده از محل فرار كرده و ساير افراد زن را مورد تجاوز قرار مي‌دهند.

شيخي‌نژاد با اعلام اينكه زن همان شب و در ساعت 12:30 دقيقه براي مداوا به بيمارستان مراجعه مي‌كند، افزود: كاركنان بيمارستان پس از مشاهده وضعيت وي، مراتب را به پليس 110 اطلاع داده كه گشت كلانتري در محل حاضر و پرونده‌اي در اين خصوص تشكيل مي‌شود.

فرمانده انتظامي كاشمر اضافه کرد: اين زن در بازجويي‌هاي اوليه از طرح شكايت خودداري كرده و اعلام مي‌كند از فردي شكايتي ندارد كه با رساندن موضوع به عرض دادستان شهرستان، اعلام مي‌شود چون از فردي شكايت ندارد نمي‌توانيم به پرونده رسيدگي كنيم اما در همان شب يكي از ضابطان قضايي دو نفر را به همراه همان خانم به عنوان شاهد ماجرا تحويل كلانتري داده و خانم هم شاكي است.

وي ادامه داد: به دليل اين كه در شهرستان دادگاه كيفري رسيدگي به جرايم منافي عفت وجود ندارد، در پي شكايت اين زن پرونده در روز پنج‌شنبه به مشهد ارسال و پس از صدور حكم از سوي شعبه پنجم دادگاه كيفري استان حكم توسط خود خانم گرفته شده و با ارائه آن به پليس اطلاعات امنيت اجتماعي شهرستان، هفت اكيپ از ماموران انتظامي وارد عمل شده و به روستاي قوژد عزيمت كرده كه در اين رابطه تمامي 14 متهم اين پرونده دستگير و پس از بازجويي‌هاي مقدماتي پرونده‌اي در اين رابطه تشكيل و تحويل مقامات قضايي شد.

شيخي‌نژاد افزود: با هماهنگي مقام قضايي استان مقرر شد روز بعد تمامي 14 متهم ساعت 9 صبح به شعبه پنجم دادگاه كيفري استان تحويل داده شدند كه اين اقدام در همان موعد مقرر صورت گرفت و سه تن از متهمان در روز اول با قرار وثيقه آزاد و بقيه در بازداشت بسر مي‌برند.

وي درباره اداعاهاي مطرح شده مبني بر اينكه نيروي انتظامي و قوه قضائيه در اين باره كوتاهي‌هايي داشته‌اند، اظهار داشت: نيروي انتظامي نه تنها در اين خصوص هيچ‌گونه كوتاهي نكرده بلكه بلافاصله وارد عمل شده و افراد خاص را دستگير و تحويل مقامات قضايي داده است.

شيخي‌نژاد به ايسنا گفت: پليس در اين‌گونه مسائل حق ورود به پرونده را ندارد و فقط به محض اين كه وارد عمل مي‌شود بايد يك صورت جلسه تنظيم و تحويل مقامات قضايي دهد و از اين به بعد مسئوليت با قوه قضائيه است كه قوه قضائيه هم تا پرونده را تكميل نكند، نمي‌تواند حكمي در اين خصوص صادر كند.

وي گفت: هفته گذشته اكيپي از پليس اطلاعات امنيت اجتماعي استان به دليل اين كه دادگاه كيفري مواردي را براي پيگيري خواستار شده بود، به روستاي قوژد آمده و تحقيقاتي را در اين خصوص انجام دادند.

فرمانده انتظامي كاشمر درباره اينكه بعضي از رسانه‌ها، اخبار و مصاحبه‌هايي را از اين زن منتشر كرده‌اند، گفت: بر اساس صحبت‌هايي كه با اين خانم صورت گرفته تاكنون با هيچ رسانه‌اي مصاحبه نکرده و تمامي اخبار انتشار يافته كذب است.

وي با بيان اينكه اين اقدام به هيچ‌ عنوان سازمان يافته و از قبل طراحي شده نبوده است، به ايسنا گفت: در مرحله اول اقدام اين دو نفر اشتباه و جرم بوده و در مرحله دوم به روستايي مي‌رفتند كه اين همه جوان بيكار داشته تا افرادي آنان را ببينند كه وارد گندم‌زار شدند و بلافاصله اقدام به خبررساني به ساير جوانان كنند.

شيخي‌نژاد خاطرنشان کرد: برغم اظهارات اوليه اين زن درباره سرقت اموال و مداركش توسط اين 14 نفر، هيچ‌گونه سرقتي نه تنها از وي نشده بلكه تمام مداركي كه اين زن ادعا داشته از وي به سرقت رفته توسط فرمانده پايگاه روستاي قوژد به كلانتري تحويل داده شده است.

وي در خصوص وضعيت خود اين زن عنوان کرد: گويا اين زن اختلافاتي با شوهرش داشته و به دليل اهميت ندادن به وي و فرزندانش درصدد بوده پس از جدايي از شوهرش، با اين فرد كه با هم رابطه دوستي داشته‌اند، ازدواج كند.

شيخي‌نژاد ريشه اين‌گونه جرايم را در فقر و تهاجمات فرهنگي و تبليغات رسانه‌هاي بيگانه دانست و گفت: اگر چه معتقديم كاشمر به عنوان شهر دارالمومنين مطرح است اما تاكنون هيچ‌گونه كار فرهنگي صورت نگرفته است.

فرمانده انتظامي كاشمر افزود: در جلسات صحبت مي‌كنيم اما در عمل كار چشم‌گيري انجام نداده‌ايم در صورتي كه بايد در خصوص تهاجمات فرهنگي و تنوير افكار عمومي و آگاه‌سازي مردم تلاش بيشتري صورت گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha