• شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-16755
  • خبرنگار : 71291

عضو كميسيون فرهنگي مجلس درگفت‌وگوبا ايسنا: تقويت بنيان خانواده و حفظ عفت جامعه نيازمند اجراي طرح عفاف و حجاب است

عضو كميسيون فرهنگي مجلس درگفت‌وگوبا ايسنا:
تقويت بنيان خانواده و حفظ عفت جامعه نيازمند اجراي طرح عفاف و حجاب است

عضو كميسيون فرهنگي مجلس با ضروري دانستن برخورد فرهنگي با مساله‌ بدحجابي و بدپوششي گفت: حجاب از اصول مسلم اسلام و از احكام حيات‌بخش قرآن است و اجراي احكام الهي به عنوان ارزش‌هايي كه تضمين‌كننده سعادت به بشريت بوده، يك ضرورت است.

حجت‌الاسلام حسن ملك‌محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، تقويت بنيان خانواده و حفظ عفت جامعه را نيازمند اجراي طرح عفاف و حجاب دانست و گفت: در اين راستا وزارت كشور موظف به اجراي مصوبه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و نيروي انتظامي هم در چارچوب وظايف محوله بر اساس قانون، با پديده‌ بدحجابي و بدپوششي برخورد قانوني مي‌كند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس تصريح كرد: انتظار مي‌رود به موازات اقدامات شايسته و تحسين‌برانگيز نيروي انتظامي كه طبعا با دقت‌ همراه خواهد بود، قوه‌ي قضاييه نيز با قاطعيت نسبت به برخورد قضايي با متخلفان اقدام شايسته‌اي انجام دهند.

دبير فراكسيون غدير مجلس بر هماهنگي همه دستگاه‌هاي فرهنگي و نهادها و ارگان‌هايي كه در مصوبه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي وظايف آنها در اجراي طرح عفاف و حجاب ذكر شده تاكيد كرد و افزود: بايد همه با هم و هماهنگ در اجراي اين طرح اقدام كنند، در غير اين صورت اگر نيروي انتظامي به تنهايي بخواهد با پديده‌ي شوم بدحجابي برخورد كند و بقيه‌ي ارگان‌ها و نهادها قصور يا تسامح و تساهل كنند، امكان دارد همه‌ي اهداف تامين نشود.

ملك‌محمدي در عين حال خاطرنشان كرد: همان‌گونه كه نسبت به اجراي اوامر اداري، همه احساس مسووليت مي‌كنيم، نسبت به اجراي اين اصل مسلم اسلام نيز بايد همه احساس مسووليت كرده و نه تنها نهادها و ارگان‌ها و دستگاه‌هاي دولتي و نظام بلكه همه‌ي اقشار و آحاد امت به‌ويژه بانوان، در اجراي اين موضوع الهي، همگام و همراه باشند.

وي هم‌چنين در ارزيابي از فصلي برخورد كردن با پديده‌ي بدحجابي در كشور نيز گفت: قانون الهي نقصي ندارد؛ اما گاهي مديران كم‌تجربه و يا كم‌توجه، كوتاهي‌هايي انجام داده‌اند كه بايد در محضر خدا جوابگو باشند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، بدحجابي و بدپوششي را تنها مختص زنان ندانست و گفت: بخش زيادي از مساله‌ي عفاف، حيا و حجاب مربوط به زنان و بخشي هم مربوط به آقايان است، آقايان نيز بايد لباس مناسب متناسب با شئونات اسلامي بپوشند.

وي تذكر به برخي از مردان كه بعضا عفت عمومي و شئونات اجتماعي را رعايت نمي‌كنند، را نيز مورد تاكيد قرار داد و اظهاراميدواري كرد: آقايان نير نسبت به رعايت عفت عمومي در جامعه با رعايت حيا، توجه داشته باشند.

نماينده‌ي مردم دامغان در مجلس در پايان گفت: حجاب مختص زنان و حيا هم براي مردان و هم براي زنان است. لذا مردان هم با رعايت حيا زمينه‌ي آرامش و امنيت اجتماعي را فراهم كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha