• جمعه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: بین الملل2
  • کد خبر: 9002-04854

مديركل بهزيستي استان تهران: حضانت «هانيه» موقتا به بهزيستي سپرده مي‌شود تشخيص واگذاري حضانت بر عهده دادگستري و قوه قضائيه است

مديركل بهزيستي استان تهران:
حضانت «هانيه» موقتا به بهزيستي سپرده مي‌شود 
تشخيص واگذاري حضانت بر عهده دادگستري و قوه قضائيه است

مديركل بهزيستي استان تهران با اشاره به واگذاري حضانت «هانيه» به اين سازمان، به طور موقت، يادآور شد: والدين هانيه پس از بهبود وي، امكان نگهداري از او را ندارند، چرا كه ناپدري وي بازداشت است و مادرش نيز در كمپ ترك اعتياد به سر مي‌برد.

قادري در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه حال عمومي هانيه نسبت به چند روز گذشته بسيار بهبود يافته است، تاكيد كرد: زمان ترخيص وي تا اطلاع ثانوي مشخص نيست و اين موضوع بايد از سوي كادر پزشكي اعلام شود.

وي با بيان اين كه مددكاران سازمان بهزيستي به صورت 24 ساعته در حال مددياري هانيه هستند، اظهار كرد: اين مددكاران خواسته‌هاي هانيه را تا حد امكان برآورده مي‌كنند.

قادري ادامه داد: هانيه هر زمان كه بخواهد، مي‌تواند از طريق تماس تلفني با مادرش ارتباط برقرار كند و اكنون نيز اين ارتباط به ياري مددكاران هانيه برقرار شده است.

وي در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا، درباره حضانت هانيه پس از ترخيص از بيمارستان نيز توضيح داد: تشخيص حضانت افراد در اختيار دادگستري و قوه قضائيه است.

به گفته وي، صلاحيت پدر و مادر هانيه بايد از سوي دستگاه قضايي تشخيص و براي وي تعيين تكليف نهايي شود.

قادري در عين ‌حال يادآور شد: نظر كارشناسان بهزيستي نيز در رأي دادگاه درباره حضانت هانيه، موثر است.

مديركل بهزيستي استان تهران با اشاره به اين كه اگر محكوميت والدين خاص نباشد در بعضي از موارد حضانت اطفال پس از مدتي به والدين بازمي‌گردد، اظهار كرد: تشخيص اين موضوع نيز با دادگاه است.

به گفته وي در مواردي كه والدين كودك معتاد باشند نيز اگر حضانت با تشخيص دادگاه به بهزيستي واگذار شود، ممكن است، يكي از والدين و يا هر دوي آنها پس از بهبودي براي بازستاني فرزند خود مراجعه كنند كه در اين صورت نيز دادگاه بايد در اين‌ باره تعيين تكليف كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha