• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 8912-10598
  • خبرنگار : 71237

محمدبنا در گفت‌وگو با ايسنا: نوكر منتقدان هستم اما به اعتقاداتم عمل مي‌كنم هم نتيجه داريم، هم بزرگي و هم پشتوانه؛ ديگر چه مي‌خواهيد؟

محمدبنا در گفت‌وگو با ايسنا:
نوكر منتقدان هستم اما به اعتقاداتم عمل مي‌كنم
هم نتيجه داريم، هم بزرگي و هم پشتوانه؛ ديگر چه مي‌خواهيد؟

در هر مسابقه‌اي كه كشتي‌گيران ايراني با خارجي‌ها رودررو مي‌شدند محمد بنا در پشت ميز كميته فني جام يادگار امام(ره) هم آرام و قرار نداشت و وقتي ياسين بهرامي‌پور حريف قرقيزش را در يك مصاف نفس‌گير شكست دادو قهرمان شد، بنا از خوشحالي به روي ميز كوبيد تا تعصبش را به كشتي ايران بيش از پيش نشان دهد. 

پس از اين مسابقات به گفت‌وگو با سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايراننشستيم. بنا معتقد است كشتي ايران در شرايط خاصي قرار گرفته و مي خواهد تا المپيك، كشتي فرنگي را به روش خاص خودش جلو ببرد؛ روشي كه تا به حال جواب داده است. او همچنين با احترام به منتقدين، اعلام مي‌كند كه به اعتقادات خودش عمل خواهد كرد تا كشتي فرنگي ايران هم در دنيا آقايي كند، هم نتيجه بگيرد و هم پشتوانه بسازد.

محمد بنا درگفت‌وگو با خبرنگار كشتي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،اظهار كرد: 

پروسه ما تا المپيك يك پروسه رقابتي است

بنا در گفت و گو با خبرنگار كشتي ايسنا اظهار كرد: از مسابقات يادگار امام (ره) راضي بودم. نفرات جايگزين ملي‌پوشان اين فرصت را پيدا كردند تا خود را نشان دهند. ما يك پروسه 20 ماهه تا المپيك لندن داريم كه يك پروسه رقابتي در همه وزن‌ها خواهد بود. اگر مي‌خواهيم در المپيك نتيجه بگيريم بايد اين نتيجه را از رقابت فشرده بين نفرات خودمان به دست آورديم.

وي در مورد بازگشت ياسين بهرامي پور پس از يكي دو سال دوري از سطح اول تيم ملي گفت: قبل از اين حميد سوريان و محسن حاجي پور را داشتيم حالا ياسين بهرامي پور دركنارشان قرار گرفتند و جواني مثل سامان عبدولي هم خود را نشان مي‌دهد. ما بايد اين روند رقابتي را در همه وزن‌ها داشته باشيم.

هر چيز حساب و كتاب دارد، شرايط ما خاص است

بنا در پاسخ به اين سوال كه چرا درطول يكسال مسابقه‌اي برگزار نمي‌شود تا همه مدعيان حضور داشته باشند و يك مدعي جوان بتواند با نفر اول تيم ملي كشتي بگيرد؟ گفت: هر كاري حساب و كتابي دارد. مقايسه يك جوان با نفر اول تيم ملي دست خودش نيست. من 14 نفر را به جام جهاني بردم بقيه هم دلشان مي‌خواست آنجا كشتي بگيرند اما تشخيص با كسي است كه در نهايت تصميمات او تعيين مي‌كند تيم چطور قهرمان جهان شود. شرايط ما خاص است. شرايط يك نفر با حميد سوريان يك وضعيت خاص است كه منتقدان هم كم‌كم اين مسئله را قبول كردند.

يك كشتي گير جوان بايد مرحله به مرحله جلو رود و به يك حدي برسد كه توانايي كشتي گرفتن با سوريان را داشته باشد. اين كشتي گير جوان اول بايد با باقر توكليان و سامان عبدولي مسابقه دهد و اگر از آنها گذشت بيايد با سوريان مسابقه دهد.

مي‌خواستيم سال را به خوبي براي كشتي ايران تمام كنيم

سرمربي تيم ملي در اين باره كه آيا اگرفاصله زماني بين جام جهاني و جام يادگار امام (ره) مناسب بود، ملي‌پوشان را درجام يادگار شركت مي‌داديد؟ به خبرنگار ايسنا پاسخ داد: برويد از خود كشتي گيران بپرسيد. قرار بر اين بود به جز سوريان و علي اكبري همه در جام يادگار كشتي بگيرند. اولتيماتوم بي‌خودي هم به آنها نداده بودم. ولي وقتي مي‌خواستيم به جام جهاني برويم ما به تركيب تيم‌ها نگاه كرديم كه نفرات خوبي داشتند. ما قهرمان دوره قبل بوديم و ضمن دفاع از قهرماني مي‌خواستيم سال را براي كشتي ايران خوب تمام كنيم كه به همين خاطر از نفرات اصلي‌مان به جز سوريان و علي اكبري استفاده كرديم.

كدام عقل سليم مي‌گويد ملي‌پوشان بايد در جام يادگار امام(ره) كشتي مي‌گرفتند؟

بنا ادامه داد: كدام عقل سليم مي‌گويد پس از 5 دور مسابقه سنگين در جام جهاني به فاصله 10 روز آنها را بياوريم و در جام يادگار امام (ره) شركت دهيم. چه مي‌دهيد به اين كشتي گيران كه مي‌خواهيد همه جا كشتي بگيرند. مهمترين اصل اين است كه تيم ما در بهترين جايگاه دنيا قرار گيرد و به پشتوانه‌ها هم فرصت داده شود.

نوكر منتقدان هستم اما به تصميمات خودم عمل مي‌كنم

محمدبنا هم از برخي انتقادها نسبت به غيبت ملي پوشان در جام يادگار امام (ره) بر افروخته شده بود در ادامه گفت: من نوكر همه منتقدها هستم اما تا زماني كه محمدبنا مسوول است تصميم خودش را مي‌گيرد و به آنها عمل مي‌كند. من به پشتوانه‌ها ميدان مي‌دهم و همه را مي‌بينم اما صرف اين كه يك مسابقه انتخابي داشته باشيم كه همه از جوان گرفته تا ملي پوشان همه در آن شركت كنند نخواهيم داشت. مگر براي مسابقات جهاني دانمارك انتخابي نگذاشتيم؟ ديديد چه شد؟ در 55 كيلو 4 نفر و در 60 كيلو 6 نفر شركت كردند.

هم نتيجه داريم، هم در دنيا بزرگي مي‌كنيم و هم پشتوانه داريم؛ ديگر چه مي‌خواهيد؟

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در پايان خطاب به منتقدين گفت: آيا من بايد حميد سوريان را در بدترين شرايطش در جام يادگار امام (ره) به روي تشك بياورم تا ببازد؟ از باخت سوريان چه نصيبمان مي‌شود؟ مگر نتيجه نمي‌خواهيد؟ مگر بزرگي نمي‌خواهيد؟ مگر پشتوانه نمي‌خواهيد؟ ما هم نتيجه مي‌گيريم، هم كشتي ايران در دنيا بزرگي دارد و هم پشتوانه مي‌سازيم. پس ديگر چه مي‌خواهيد؟ همه سفت چسبيده‌اند كه چرا انتخابي نداريم. اگر كار ما اشتباه بود كه جايگاه كشتي فرنگي ايران اينچنين نمي‌شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha