• چهارشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8912-06696
  • خبرنگار : 71359

صالحي‌نيا درگفت‌وگوبا ايسنا: مصوبات مربوط به ايربگ تغيير نخواهد كرد

صالحي‌نيا درگفت‌وگوبا ايسنا:
مصوبات مربوط به ايربگ تغيير نخواهد كرد
مسائلي كه اين روزها در مورد اجبار در نصب كيسه ايمني هوا (ايربگ) روي خودروهاي سواري داخلي مطرح شده، هنوز به نتيجه مشخصي نرسيده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در حال حاضر مصوبه شوراي عالي استاندارد، خودروسازان را ملزم به نصب كيسه ايمني هوا روي توليدات سواري خود از ابتداي سال 1390 كرده است، اما در اين مصوبه كه از طرف رييس جمهوري به وزارت صنايع و معادن و سپس خودروسازان ابلاغ شده، اشاره‌اي به تعداد كيسه‌هاي هوايي كه بايد نصب شود، نشده است. اين در حالي است كه پس از آن، مصوبه شوراي سياست‌گذاري خودرو صراحتا بيان مي‌كند كه خودروسازان موظف هستند از ابتداي برنامه پنجم توسعه يعني آغاز سال آينده، دو كيسه ايمني هوا روي سواري‌هاي داخلي نصب كنند. موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي هم اعلام كرده است كه تا زماني كه مصوبه جديدي در اين مورد ابلاغ نشود، نصب دو كيسه ايمني هوا را اجباري مي‌داند و از ابتداي سال آينده از شماره‌گذاري خودروهاي بدون دو ايربگ جلوگيري خواهد كرد. حالا محسن صالحي نيا كه علاوه بر سمت مدير كلي دفتر صنايع ماشين سازي و نيرو محركه، دبير شواراي سياست گذاري خودرو هم هست، مي‌گويد كه "مصوبات تغيير نخواهند كرد". وي در پاسخ به اين سوال ايسنا كه بالاخره خودروسازان نصب يك ايربگ را اجرايي خواهند كرد يا دو تا؟ مي‌گويد كه "در اين مورد يك برنامه زمان‌بندي اعلام شده است كه خودروسازان طبق آن بر اساس ظرفيت‌ها و شرايط اجرايي ديگر اقدام خواهند كرد." صالحي‌نيا تاكيد مي كند كه "برنامه زمان‌بندي نصب كيسه ايمني هوا براي مدل‌هاي مختلف، متفاوت است و قطعا موسسه استاندارد هم شرايطي را در مورد اجبار نصب كيسه ايمني هوا اعلام مي‌كند كه ملاك عمل قرار خواهد گرفت. ضمن اين كه با توجه به شرايط اجرايي خودروهاي مختلف، تفاهم و هماهنگي‌هايي هم انجام شده است كه موسسه استاندارد آن‌ها را مد نظر قرار خواهد داد." اين مقام مسوول در وزارت صنايع ومعادن در مورد ايربگ ساخت داخل و اين كه آيا توليد داخلي جوابگوي ظرفيت توليد خودروهاي داخلي هست؟ اظهار مي‌كند كه "هر قطعه‌اي كه در داخل توليد مي‌شود، ممكن است بتواند تمام توليد را جوابگو باشد، يا اين كه بر اساس شرايط ، بخشي از آن از خارج تامين شود. با اين وجود در مورد كيسه ايمني هوا بخشي از نياز را از توليدات داخلي و بخشي را هم از خارج از كشور تامين مي‌كنيم تا جوابگوي خودروسازان باشد." صالحي‌نيا در پاسخ به اين سوال كه با توجه به شرايط پيش آمده اگر خودروسازان نتوانند توليدات خود را به دو كيسه ايمني هوا مجهز كنند، آيا توليد آن‌ها متوقف خواهد شد؟ مي‌گويد كه "براي پياده‌سازي و اجرايي شدن يك استاندارد بايد شرايط لازم موجود باشد و بر اساس قوانين و اختياراتي كه براي موسسه استاندارد پيش بيني شده، اين موسسه مي‌تواند شرايط و برنامه زمان بندي خاص خود را اعمال كند." انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha