• جمعه / ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8911-18094
  • خبرنگار : 71359

قائم مقام زامياد: سعي مي‌كنيم قيمت‌ها را ثابت نگه داريم نصب ايربگ از ابتداي سال 1390 ممكن نيست

قائم مقام زامياد:
سعي مي‌كنيم قيمت‌ها را ثابت نگه داريم
نصب ايربگ از ابتداي سال 1390 ممكن نيست
تلاش ما اين است كه در سال آينده افزايش قيمت نداشته باشيم، ولي اگر به مرز حاشيه سود سر به سر برسيم، تصميم ديگري مي‌گيريم. علي حداد - قائم مقام شركت زامياد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد قيمت‌هاي سال آينده محصولات اين شركت با بيان مطلب بالا اظهار كرد: هيات مديره تلاشش اين است كه قيمت‌ها را ثابت نگه دارد، ولي با اين وجود سعي مي‌كنيم با كاهش ضايعات و افزايش بهره‌وري، هزينه‌ها را مديريت كنيم. * * تيراژ توليدمان را در سال آينده دو برابر مي‌كنيم وي در مورد سياست‌هاي اين شركت خودروساز در توليد محصول براي سال آينده گفت: برنامه توليد سال آينده را با توجه به درخواست بازار تنظيم مي‌كنيم. در مجموع روند توليد و فورش ما طبق برنامه امسال كامل شده است و از نظر تعداد توليد جلوتر از برنامه هستيم، اما در خصوص تنوع محصول در حال حاضر روي دو نوع خودرو وانت زير يك تن و بالاي 2.5 تن كمبودهايي داريم كه البته برنامه‌هايي براي ارائه محصول جديد در اين حوزه در دستور كار داريم؛ اما در مورد برنامه سال آينده، در گروه سايپا مصوب كرده‌ايم كه تيراز 100 هزار دستگاهي داشته باشيم كه بيش از 50 درصد بيش از توليد امسال است. * * كمبود باردو را در بازار جبران مي‌كنيم وي در پاسخ به اين كه آيا با توجه به كاهش محصول وانت باردو ايران‌خودرو، رشد توليد زامياد خلاء آن را در بازار جبران مي‌كند؟ بيان كرد: نوع مشتري شركت زامياد با مشتري ايران خودرو متفاوت است، ولي فكر مي‌كنم با توجه به تسهيلاتي كه براي مشتريان فراهم كرده‌ايم، توان جبران كاهش توليد باردو را داشته باشيم. * * نسبت توليد محصول ديزلي و دوگانه‌سوز را سال آينده مشخص مي‌كنيم قائم مقام زامياد در مورد نسبت توليد محصول ديزلي و دوگانه‌سوز در سال آينده در اين شركت اظهار كرد: نسبت توليد ما 60 به 40 است، ولي اين بازار است كه مسير توليد ما را مشخص مي‌كند. با توجه به هدفمندي يارانه‌ها بسته به اين كه در دو ماه نخست سال آينده اقبال بيشتر با محصول ديزلي باشد يا دوگانه‌سوز، تصميم مي‌گيريم كه نسبت 60 درصد توليد به كدام محصول و نسبت 40 درصد به كدام يك تعلق گيرد؛ چرا كه اثرات مصرف هر كدام از سوخت‌ها بر خودرو، روي رغبت مصرف كننده و بازار به آن خودرو تاثيرگذار است و ما هم نسبت توليد را با بازار هماهنگ مي‌كنيم. * * موتور يورو4 سوخت مناسب مي‌خواهد وي در مورد كيفيت سوخت ديزل موجود در كشور و مناسب بودن آن براي خودروهاي توليدي اين شركت گفت: سال آينده آخرين سال توليد موتور ديزلي ما به شكل فعلي خواهد بود و مجبوريم از ابتداي 1391 استاندارد يورو 4 را در توليد موتور ديزلي خود اعمال كنيم كه قطعا به سوخت با استاندارد يورو4 نياز دارد؛ اما در مورد اين كه آيا سوخت فراهم است يا نه، ما نبايد پاسخ دهيم، چرا كه وقتي استاندارد سوخت يورو4 باشد، آلايندگي كم تر مي‌شود؛ اما مسلم است كه ما موظف هستيم موتور ارتقا يافته توليد كنيم و فراهم كردن سوخت با كيفيت هم برعهده وزارت نفت است. * * نمي‌شود هم كيسه هوا بگذاريم و هم قيمت را ثابت نگه داريم حداد در پاسخ به اين سوال كه آيا به نظر شما اجبار نصب ترمز ضد قفل (ABS) و كيسه ايمني هوا (ايربگ) روي همه محصولات ضروري است؟ گفت: در همه دنيا تعدادي استاندارد وجود دارد كه كسب آنها الزامي است، اما كيسه ايمني هوا و ترمز ضد قفل در هيچ جاي دنيا الزامي نشده، بلكه نوعي بيمه است كه هركس بخواهد، بايد هزينه آن را بپردازد؛ چرا كه وقتي دولت سياستش را بر ثبات قيمت‌ها گذاشته است، ما نمي‌توانيم همزمان هم چنين امكاناتي را به خودروهاي خود اضافه كنيم و هم افزايش هزينه نداشته باشيم. قائم مقام زامياد ادامه داد: نصب كيسه ايمني هوا روي خودرو نياز به تغييرات كلي و تست‌هاي هزينه‌بر دارد و اين كه همزمان كيسه ايمني هوا اجباري باشد و هزينه هم تغيير نكند، نه در منطق اقتصاد است و نه در منطق مهندسي. نمي شود كيسه هوا را با اين همه هزينه روز خودرو بگذاريم، ولي افزايش قيمت نداشته باشيم. وي با بيان اين كه افزايش قيمت محصولات روي بازار هم تاثيرگذار است، گفت: علت مقاومت ما هم همين است، چون مصرف كنندگان ما خودرو را براي اداره زندگي‌شان و معمولا از طريق ليزينگ خريداري مي‌كنند و افزايش قيمت به آنان و به ما ضربه مي‌زند؛ به همين دليل تا جايي كه بتوانيم سعي مي‌كنيم روي بهره‌وري و كاهش ضايعات كار كنيم و تا جايي كه وارد حاشيه زيان نشويم، افزايش قيمت نداشته باشيم. با اين وجود معتقديم كه ترمز ضد قفل هم جزو تجهيزاتي است كه ضريب ايمني را در رانندگي بالا مي‌برد، اما اين افزايش هزينه روي يك خودرو 10 ميليون توماني جز صدمه رساندن به مردم و ما نتيجه ديگري ندارد. او در پاسخ به اين سوال ايسنا كه آيا امكان تجهيز همه محصولات اين شركت به كيسه ايمني هوا از ابتداي سال آينده وجود دارد يا نه؟ گفت: به طور قطع نصب كيسه ايمني هوا را در زمان‌بندي مشخص خودمان انجام مي‌دهيم و در حال حاضر هم در مركز تحقيقات سايپا در حال تست و مطالعه آن هستيم، اما نصب اين قطعه از ابتداي سال آينده امكان ندارد؛ چرا كه مجبوريم خريد خارجي داشته باشيم؛ هر چند كه مشكلات بسيار زيادي هم وجود دارد. * * سايپا يدك خدمات پس از فروش زامياد را انجام مي‌دهد قائم مقام زامياد در مورد اقدامات اين شركت براي تجميع ارائه خدمات پس از فروش با شركت سايپا گفت: حوزه فروش و خدمات پس از فروش سواري‌هاي سبك را با سايپا و سايپا يدك ادغام كرده‌ايم و در مورد خدمات پس از فروش در حال مذاكره با سايپا هستيم كه تمام نمايندگي‌هاي سايپا خودروهاي ما را هم پوشش دهند، اما در حوزه خودروهاي سنگين چون ارائه خدمات به آموزش‌هاي خاصي نياز دارد، هنوز در حال بررسي ادغام با سايپا يدك هستيم كه وقتي به نتيجه برسيم، آن را اعلام مي‌كنيم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha