• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8911-02565

نماينده‌ شوشتر: وزارت نيرو براي شور نشدن آب سد گتوند از ريختن معدن نمك در اين سد جلوگيري كند سازمان ميراث فرهنگي ريزش پل گرگر را بررسي كند

نماينده‌ي شوشتر و گتوند در مجلس در خصوص جلوگيري از ريختن معدن نمك در آب سد گتوند و رودخانه كارون، هم‌چنين در مورد ريزش پل گرگر و تخريب و نابودي آثار باستاني در شوشتر به وزير نيرو و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تذكر شفاهي داد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سيدمحمدسادات ابراهيمي در تذكر شفاهي به وزير نيرو در خصوص بحث وجود معدن نمك در مخزن سد عظيم گتوند اوليا گفت: اين موضوع جاي تشكر دارد، چرا كه وزارت نيرو بهترين اعتبارات را در اين خصوص اختصاص داد ولي متاسفانه در مورد وجود معدن نمك در مخزن اين سد نگراني‌هاي جدي در بين اساتيد و فرهيختگان وجود دارد و تا به حال جواب قانع كننده‌اي داده نشده است.

وي افزود: بدتر از اين متاسفانه در بحث مهاركردن اين مخزن نمك، به ريختن اين سنگ‌ها در رودخانه كارون اقدام كردند. سي دي و عكس اين موضوع نيز وجود دارد كه بلدوزرها كوه نمك را در رودخانه كارون مي‌ريزند. زيرا وقتي رودخانه كارون شور شود بيشتر شهرهاي استان خوزستان از جمله گتوند، شوشتر، اهواز، شادگان، خرمشهر و آبادان در معرض خطر قرار مي‌گيرند.

نماينده‌ي شوشتر در ادامه تصريح كرد: گرچه در اين خصوص كتبا به وزير نيرو نامه داده‌ام ولي هنوز جوابي داده نشده است.

لذا خواهشمنديم گروه ويژه‌اي از طرف وزارت نيرو به گتوند بروند و شوري آب را بررسي كنند.

وي هم‌چنين در تذكر شفاهي ديگري به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: يكي از كارهاي بزرگي كه صورت گرفته ثبت جهاني سازه‌هاي آبي توسط يونسكو بوده است. پل گرگر در كنار اين آثار قرار دارد و 18 ماه است كه اين پل ريزش كرده است، اما متاسفانه به دليل اين‌كه اعتبارات لازم از طرف سازمان ميراث فرهنگي جهت حفظ اين آثار داده نشده آثار ميراث فرهنگي در شهرستان شوشتر در معرض تخريب و نابودي قرار گرفته، لذا از رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مي‌خواهيم با اعزام گروهي موضوع ريزش پل گرگر را بررسي كنند. چون ريزش اين پل باعث قطع ارتباط مردم شهر با مراكز ديگر شده است.

وي در ادامه تاكيد كرد: بنابراين تذكر دهيد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اعزام اكيپ ويژه، مسائل مربوط به تخريب و نابودي آثار باستاني در شوشتر را پيگيري و بررسي كنند.

به گزارش ايسنا، صدر در پاسخ به اين 2 تذكر شفاهي اظهار كرد، مسئولين وزارت نيرو و سازمان گردشگري به اين تذكر توجه خواهند كرد و موضوعات را بررسي مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha