• یکشنبه / ۵ دی ۱۳۸۹ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8910-02409
  • خبرنگار : 71282

با اجرايي شدن طرح تامين رييس‌ اتحاديه كشوري لوازم خانگي: نگران عرضه كالاهاي بي كيفيت به مردم هستيم

با اجرايي شدن طرح تامين
رييس‌ اتحاديه كشوري لوازم خانگي:
نگران عرضه كالاهاي بي كيفيت به مردم هستيم

رييس اتحاديه كشوري لوازم خانگي با انتقاد از رايزني نكردن و نبود هماهنگي با اين اتحاديه در جريان اجراي طرح "تامين"، اين طرح را در راستاي حمايت از توليد و بهينه‌سازي كالا ندانست.

محمد طحان‌پور ـ رييس اتحاديه كشوري لوازم خانگي ـ به خبرنگار اصناف ايسنا گفت: وزارت صنايع قبل از اعلام طرح بايد اتحاديه كشوري لوازم خانگي را در جريان امر قرار مي‌داد يا حداقل مشورتي مي‌كرد اما متاسفانه هيچ‌گونه اطلاعاتي از اين طرح در اختيارمان قرار داده نشد و تنها در خبرها شنيديم!

وي گفت: اگر دولت مي خواهد از توليد و بهينه‌سازي كالا حمايت كند، اين طرح در جريان بهينه‌سازي قرار نمي‌گيرد؛ دولت در اين طرح850 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري كرده است در حالي كه مي توانست اين پول را به كارخانجاتي اختصاص بدهد كه بروند دانش و تكنولوژي وارد كشور كنند و بر مبناي آن توليد علمي كرده و مصرف انرژي را پايين بياورند تا به اين طريق به توليد و مصرف كننده كمك شود.

طحان‌پور با بيان اينكه در چند روز گذشته پنج شركت بزرگ و درجه يك توليد لوازم خانگي اعلام كرده‌اند كه آمادگي پيوستن به اين طرح را ندارند، افزود: خطري كه احساس مي كنيم اين است كه مسائلي كه در طرح ليزينگ لوازم خانگي ايجاد شد، در اين طرح هم پيش آيد.

او ادامه داد: نگراني ما اين است كه كارخانجاتي در اين طرح وارد شوند كه كالاهاي درجه دوم خود را در بخش لوازم خانگي به مردم عرضه كنند كه در اين حالت مصرف كننده متضرر خواهد شد!

رييس اتحاديه كشوري لوازم خانگي با بيان اينكه اتحاديه به طور مستقيم با مصرف كنندگان در ارتباط است و از مشكلات توليد و توزيع اطلاع دارد، اظهار كرد: طبيعي است كه از محصولات توليدي كارخانجات و شركت‌ها و سطح كيفيت و مرغوبيت آنها باخبر هستيم و اگر مسئولان وزارت صنايع ما را در جريان طرح قرار مي‌دادند مي توانستيم در انتخاب و معرفي توليدكنندگان برتر موثر باشيم.

به اعتقاد طحان‌پور طرح تامين ايراداتي دارد و اولين ابهامي كه در اين طرح به ذهن مي‌رسد اين است كه در شرايطي كه چرخه توزيع كالا در اختيار وزارت بازرگاني است چرا وزارت صنايع به فروش كالا آن هم به طور مستقيم اقدام كرده است؟

طحان پور گفت: از سوي ديگر كارخانه‌اي كه فرضا توليدش 200 تا 300 هزار هزار دستگاه است، آيا حاضر مي‌شود كه منتظر بنشيند كالايش يك به يك فروش برود؟!

رييس اتحاديه كشوري لوازم خانگي در پايان خاطرنشان كرد: منتظريم تا ثبت نام‌ها انجام شود و سپس بررسي مي كنيم كه چه كالاهايي و با چه كيفيتي به مصرف كنندگان عرضه شده است؛ در صورتي كه اين كالاها درجه يك و با كيفيت باشند از طرح حمايت مي‌كنيم.

به گزارش خبرنگار اصناف ايسنا، طرح "تامين" در راستاي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و نوسازي لوازم خانگي به منظور بهينه‌سازي مصرف و حمايت از توليد داخلي توسط وزارت صنايع و معادن مطرح شد كه از امروز به مرحله اجرا در مي‌آيد.

در اين طرح متقاضيان خريد لوازم خانگي كم مصرف مي توانند با مراجعه به نشاني اينترنتي www.behinyab.ir ، از ليست محصولات قابل خريد و عرضه شده توسط توليدكنندگان داخلي آگاه و نسبت به خريد آن اقدام كنند.

همچنين كليه كارخانجات و شركت‌هايي كه به اين طرح بپيوندند، محصولات خود را با هفت تا 10 درصد تخفيف و بر مبناي قيمت‌هاي شهريورماه عرضه كرده و بر اساس تمهيدات پيش‌بيني شده كالاي خريداري شده توسط مصرف كننده را به طور رايگان در محل نصب كرده يا تحويل مي‌دهند.

وزارت صنايع و معادن براي اجراي اين طرح با شش توليدكننده داخلي به منظور عرضه 13 قلم كالا در20 مدل به توافق رسيده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha