• شنبه / ۴ دی ۱۳۸۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8910-01819.169902

رييس‌كل بيمه مركزي در گفت‌وگو با ايسنا: * مشاركت صنعت بيمه براي پوشش يارانه نقدي مردم كم است * طرحي براي اختصاص يارانه‌هاي نقدي به بيمه عمر ارائه نشده است

رييس‌كل بيمه مركزي در گفت‌وگو با ايسنا:
* مشاركت صنعت بيمه براي پوشش يارانه نقدي مردم كم است
* طرحي براي اختصاص يارانه‌هاي نقدي به بيمه عمر ارائه نشده است

به گفته رييس‌كل بيمه مركزي تاكنون هيچ گونه طرحي براي اختصاص يارانه‌هاي نقدي به بيمه عمر مردم، به اين نهاد ارائه نشده است.

جواد فرشباف‌ماهريان در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره ارائه طرحي براي اختصاص بخشي از يارانه‌هاي نقدي به بيمه‌هاي عمر خانواده‌ها اظهار كرد: مديرعامل بيمه ايران در اين باره صحبت‌هايي داشته‌اند و اگر بخواهند آن را اجرايي كنند بايد ابتدا به بيمه مركزي ارائه شود؛ هنوز طرحي نيامده است اما قطعا اگر طرحي در زمينه هدايت منابع هدفمند كردن يارانه‌ها باشد همكاران ما به عملياتي كردن آن كمك مي‌كنند.

وي در پاسخ به اين سوال كه چرا بيمه مركزي براي هدايت منابع نقدي مردم فعاليتي انجام نداده است؟ اظهار كرد: به نظر من در مرحله اول اگر مردم اين منابع را سپرده‌گذاري كنند سوددهي بهتري براي‌شان خواهد داشت. بيمه‌ها در قبال ارائه خدمت بيمه‌نامه صادر مي‌كنند و آن خدمت هم در صورت وقوع، ارائه خواهد شد. بنابراين در صنعت بيمه براي پوشش منابع يارانه نقدي مردم كمتر مشاركتي شكل خواهد گرفت.

رييس‌ كل بيمه مركزي هم‌چنين درباره تاثير هدفمند كردن يارانه‌ها بر تقاضاي مردم براي بيمه‌هاي عمر اظهار كرد: وقتي بازار واقعي بشود و خدماتي كه از ساير بخش‌ها گرفته مي‌شود، بازده اقتصادي بالايي نداشته باشد، گرايش مردم به بيمه‌هاي عمر بيش‌تر خواهد شد. به همين دليل در كشورهاي خارجي كه قيمت‌ها واقعي است، مردم گرايش بيش‌تري به بيمه‌هاي عمر دارند.

پيش از اين جواد سهاميان‌مقدم ـ مديرعامل بيمه ايران ـ به ايسنا اظهار كرده بود: "شركت بيمه ايران در حال تهيه طرحي است كه بخشي از يارانه‌هاي نقدي كه به مردم بازمي‌گردد، صرف پوشش بيمه‌هاي عمر شود تا آتيه مردم و معيشت خانواده را تضمين كند. بر اساس اين طرح كه تقديم وزير اقتصاد خواهد شد، همگام با هدفمند كردن يارانه‌ها، در واقع يارانه‌هاي نقدي هم به نوعي هدفمند مي‌شوند و در جهت سرمايه‌گذاري آتي خانواده‌ها بكار گرفته خواهند شد."

به گفته او اين يارانه‌هاي نقدي مي‌توانند به عنوان فرصتي براي صنعت بيمه باشند.

به گزارش ايسنا بيمه‌هاي عمر سهم بسيار ناچيزي در حق بيمه توليدي كشور دارند و تنها حدود هفت درصد از آن را به خود اختصاص مي‌دهند كه يكي از دلايل توسعه نيافتن آن در كشور مربوط به نرخ تورم بالا و كاهش ارزش پول است. با اين حال بايد منتظر ماند كه چنين طرحي براي اختصاص بخشي از يارانه‌ها به بيمه‌هاي عمر مي‌تواند مجوز لازم را از مراجع قانوني كسب كند يا خير و آيا دولت از لحاظ قانوني مي‌تواند مردم را ملزم كند كه بخشي از يارانه‌ها را صرف بيمه‌هاي عمر كنند يا خير؟! البته در حالي كه بيمه مركزي در اين باره برنامه‌اي ندارد و بيمه ايران هم هنوز طرح خود را ارائه نكرده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha