• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۸۹ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8909-18138

/اخبار روز دوم هدفمندشدن يارانه‌ها/ * يارانه نان تا فردا واريز مي‌شود * يارانه نقدي حساب‌هاي تاييد نشده تا پس فردا واريز مي‌شود

بر اساس آخرين اطلاعات دريافتي، يارانه نقدي افرادي که تاکنون شماره حسابشان تاييد نشده بود و اقدام به اصلاح شماره حساب کرده‌اند، ظرف دو روز آينده واريز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير رفاه و تامين اجتماعي امروز با اعلام اين خبر گفت: پس از واريز اين مبالغ، ديگر هيچ متقاضي نمي‌ماند که يارانه نقدي دريافت نکرده باشد.

وي در خصوص افرادي که تمايل دارند يارانه نقدي دريافت کنند، اما تاکنون نام نويسي نکرده‌اند، اظهار كرد:‌سال آينده زماني براي نام نويسي از اين افراد اعلام خواهد شد، اما يارانه‌هاي پرداختي در سال 89 به آنها تعلق نخواهد گرفت.

همچنين بهروز مرادي ـ مديرعامل سازمان هدفمند سازي يارانه‌ها ـ نيز گفت: تا پايان امسال يک بار ديگر يارانه نقدي براي ماه‌هاي بهمن و اسفند به حساب متقاضيان دريافت يارانه واريز خواهد شد.

وي همچنين اعلام كرد: سرانه يارانه نان هر فرد ماهيانه چهار هزار تومان است و چون دو ماهانه علي‌الحساب مبالغ را واريز مي‌كنيم، به ازاي هر فرد هشت هزار تومان مي‌شود.

مرادي درباره قيمت جديد نان هم گفت: در قسمت بسته آرد و نان، قيمت گندم و آرد در سراسر كشور يكسان شده است و اين را ابلاغ كرده‌ايم.

در خصوص قيمت نان قرار شده است كه استانداران با استفاده از ظرفيت و ويژگي‌هاي هر استان قيمت نان را مدنظر قرار دهند، يعني نان در هر استان متناسب با شرايط خاص خودش قيمت گذاري مي‌شود.

وزيراقتصاد هم امروز در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين كه اگر مردم به دستور رييس جمهور مبالغ يارانه نقدي را از حساب‌ها خارج نكنند، چه تسهيلاتي براي آن‌ها در نظر گرفته مي‌شود گفت:‌ يكي از راهكارهاي در نظر گرفته شده اين است كه مردم بابت اين مبالغ سود بانكي با درصد بيش از معمول دريافت كنند كه نرخ آن توسط بانك مركزي مشخص مي‌شود.

او ادامه داد: براي اقدام ديگري نيز مجوز دريافت شده و آن اين است كه با استفاده از اين پول‌ها و به ارزش امروز پس از مدتي فرد بتواند سكه طلا خريداري كند. همچنين در هيات واگذاري تصويب شد كه عرضه خرد و قسطي در بازار سهام انجام شود و فرد بتواند با ارائه به وكالت به بانك با استفاده از منابع يارانه نقدي سهام را به صورت قسطي خريداري كند.

حسيني ادامه داد:‌ همچنين وزارت صنايع طرحي دارد كه مردم بتواند با استفاده از يارانه‌هاي نقدي كالاهاي با دوام به صورت قسطي خريداري كنند البته اين بسته‌ها هنوز اعلام نشده و در شرف نهايي شدن است.

وي اعلام كرد: براساس قانون هدفمندسازي يارانه‌ها قيمت محصولاتي مانند نفت و گاز بايد به 90 درصد بهاي فوب خليج فارس برسد، در آب و برق نيز اين ميزان بايد به قيمت تمام شده‌ آنها دست يابيم.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين‌كه هدفمند سازي يارانه‌ها باعث مي‌شود رفتار اقتصادي مردم اصلاح شود، اظهار كرد:‌ براي كوپن و كالابرگ ‌كه تاكنون به مردم داده مي‌شد طرح و جهت‌گيري به سمت حذف آنهاست. زيرا ما يارانه‌ها را جهت‌دار اعلام مي‌كنيم. كوپن از بين مي‌رود ولي اگر دولت بخواهد در آينده قيمت كالايي را تعديل كند ممكن است كالابرگ اعلام كند. در نهايت جهت‌گيري قيمتي به سمت حذف كوپن و كالابرگ است.

از سوي ديگر آخرين پيگيري‌ها خبرنگار ايسنا درباره قيمت نان حاكي از اين است كه قيمت انواع نان تا اطلاع ثانوي تغيير نمي‌كند.

به گزارش خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آخرين پيگيري‌ها در مورد تغيير قيمت انواع نان و زمان عملياتي شدن قيمت‌هاي جديد مبين اين است كه تا اطلاع ثانوي قيمت نان تغييري نخواهد داشت.

عباس قبادي، رييس سازمان بازرگاني استان تهران پس از برگزاري جلسات مربوط به قيمت نان در شرايط هدفمندسازي يارانه‌ها در گفت‌وگويي كوتاه با ايسنا تصريح كرد: تا اطلاع ثانوي قيمت نان تغيير نمي‌كند. قيمت‌هاي جديد هم پس از مشخص شدن از طريق مسئولان ذي‌صلاح اعلام خواهد شد.

بر اساس اطلاعيه شماره 4 ستاد هدفمند کردن يارانه‌ها، يارانه نان معادل 80 هزار ريال سرانه هر فرد براي دوماه تا فردا (30 آذر 1389) به حساب بانکي سرپرستان خانوار واريز خواهد شد.

در اين اطلاعيه با تاکيد بر اين نکته که در مرحله بعد اصلاح قيمت نان اجرا خواهد شد، آمده است: قيمت انواع نان توسط استانداري ها اعلام و در نانوايي ها نصب و به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

در بخش ديگري از اطلاعيه شماره 4 ستاد هدفمند کردن يارانه‌ها آمده است: به دنبال ابهامات مطرح شده در خصوص قيمت گاز خودرو (CNG) به استحضار مي‌رساند که قيمت اعلامي گاز خودرو (CNG) براي هر متر مکعب معادل 3000 ريال است که با توجه به برابري 1.35 مترمکعب با يك کيلوگرم گاز خودرو (CNG)، لذا قيمت هر کيلوگرم CNG معادل 4050 ريال است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha