• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۸۹ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8909-16697

دستگيري مسافركشاني كه با اسلحه قلابي سرقت مي‌كردند

دستگيري مسافركشاني كه با اسلحه قلابي سرقت مي‌كردند

افرادي كه در پوشش مسافربر با  اسلحه قلابي اقدام به سرقت كرده بودند، توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مرد ميانسالي در نهم اسفندماه سال گذشته با مراجعه به کلانتري 134 شهرک غرب درباره سرقت مسلحانه دو جوان اعلام شکايت کرد.

با تشکيل پرونده مقدماتي و با دستور قندي‌زاده، بازپرس شعبه هشتم بازپرسي دادسراي جنايي تهران به منظور رسيدگي تخصصي به اداره يکم (مبارزه با سرقت هاي مسلحانه) پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد.

در تحقيقات به عمل آمده از شاکي، وي گفت كه در ميدان صنعت به مقصد پونک سوار يک‌ دستگاه خودرو پژو 206 شدم و راننده لحظاتي پس از حرکت و به بهانه‌اي خودرو را متوقف و سرنشين صندلي جلو پس از پياده شدن به صندلي عقب آمد. در طول مسير جوان کنار من در صندلي عقب ناگهان اسلحه کمري را بيرون آورد و تهديدم کرد که مرا مي‌کشند.

اين شاكي ادامه داد: پس از لحظاتي راننده خودرو را نگه داشت و آنان من را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند، مبلغ 300هزار يال وجه نقد و گوشي تلفن همراهم را سرقت کرده و متواري شدند. من در زمان فرارشان توانستم شماره پلاک خودرو را يادداشت کنم.

با اين اظهارات شاکي و در اولين اقدام پليسي، از طريق مرکز تشخيص هويت پليس آگاهي چهره فرضي سارقان با راهنمايي شاکي چهره‌نگاري شد و به علت ضرب و شتم شاکي و جراحت وي، شاکي براي تعيين طول درمان به سازمان پزشکي قانوني معرفي شد.

در ادامه تحقيقات با توجه به اينکه شاکي پلاک خودروي سارقان را يادداشت کرده بود، در استعلام صورت گرفته مشخص شد شماره پلاک مربوط به يک خودروي سواري پژو روآ است اما با توجه به اين که احتمال اين كه مالباخته شماره يا ترتيب اعداد را اشتباه به خاطر سپرده باشد وجود داشت در نتيجه تحقيقات درباره صحت پلاك خودرو ادامه يافت. در ادامه رسيدگي به اين پرونده در نهايت شماره‌هايي مربوط به چند دستگاه خودرو پژو 206 استخراج شد.

به گزارش ايسنا،كارآگاهان مطلع شدند كه يکي از سارقان با شاکي تماس گرفته و در قبال تحويل گوشي تلفن همراه وي حاوي عکس و فيلم‌هاي خصوصي و خانوادگي ايشان، درخواست وجه نقد كرده است.

در ادامه رسيدگي تصاوير زيادي از مالکان خودروهاي مشابه پژوا 206 يا خانواده آنان به رويت شاکي رسيد که در نتيجه پسر مالک يکي از اين خودروها به نام «سهراب»23 ساله به عنوان يکي از دو سارق مورد شناسايي قرار گرفت و با هماهنگي‌هاي قضايي، در محدوده اسلامشهر شناسايي و درعملياتي غافلگيرانه دستگير شد که خودروي مورد استفاده در سرقت که در مالکيت مادرش بود نيز کشف شد.

پس از دستگيري متهم، وي به همراه خودرو موردنظر به اداره يکم منتقل و در بازرسي از منزل مادر وي گوشي تلفن همراه شاکي نيز کشف شد.

در تحقيقات بعمل آمده، متهم ابتدا سرقت را منکر شده و گفت كه گوشي را به عنوان دست دوم در خيابان خريده است اما با توجه به شناساي وي از سوي شاکي پرونده و همچنين ساير مدارک به دست آمده، ضمن اعتراف به سرقت مسلحانه با همدستي فردي به نام « مرتضي»29 ساله عنوان كرد كه اسلحه در اختيار «مرتضي» قرار دارد.

ماموران پليس در 18 آبان‌ماه متهم ديگر اين پرونده را در اسلامشهر شناسايي كردند كه وي در زمان دستگيري ضمن جوسازي با کارآگاهان نيز درگير و در نهايت توسط پليس دستگير شد و پس از انتقال به اداره يکم، به سرقت اعتراف كرد.

متهمان در مورد سلاح کمري اظهار كردند که اين اسلحه فندکي و اسباب‌بازي بوده و پس از اين سرقت آن را دور انداخته‌اند.

به گزارش ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اين كه متهمان تنها به يك فقره سرقت اعتراف كرده‌اند، گفت: متهمان علت روي آوردن به سرقت را نياز مالي براي تأمين هزينه مواد مخدر مصرفي خود اعلام کردند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha