• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۸۹ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8909-14478
  • منبع : مطبوعات

دستگيري 3 جاعل حرفه‌اي مسلح

جاعلان حرفه‌اي مسلح پس از درگيري مسلحانه با ماموران پليس آگاهي استان تهران دستگير و روانه زندان شدند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ عباس عليپور، رييس پليس آگاهي استان تهران با بيان اين خبر گفت: ماموران گشت کلانتري 16 حصارک کرج، در اواسط آبان ماه سال جاري حين گشت‌زني به يک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وي ادامه داد: ماموران پس از متوقف کردن خودرو، در بررسي‌هاي ابتدايي از راننده و سرنشينان آن 134 فقره تراول چک جعلي 500 هزار ريالي کشف کردند و با دستگيري متهمان، آنان را با تشکيل پرونده مقدماتي براي بررسي‌هاي بيشتر در اختيار پليس آگاهي استان تهران قرار دادند.

عليپور اظهارداشت: کارآگاهان با دريافت پرونده، تحقيق از متهمان را آغاز کردند که متهمان دستگيرشده در بازجوئي‌ها اذعان كردند، تراول چکهاي جعلي را از شخصي به نام «ع» در يکي از شهرستانهاي غربي کشور، به مبلغ 20 ميليون ريال خريداري کرده و قصد داشتند با آنها مقداري مواد مخدر تهيه کنند.

رييس پليس آگاهي استان تهران تصريح کرد: با توجه به اظهارات متهمان دستگيرشده و اقدامات گسترده اطلاعاتي، پس از اطمينان از صحت اعترافات متهمان، هماهنگي‌هاي لازم با مراجع قضايي براي شناسايي و دستگيري ساير متهمان صورت پذيرفت.

وي افزود: با انجام تحقيقات تکميلي مشخص شد؛ جاعلان اصلي تراول چک‌ها چند برادر هستند که به واسطه‌گري افراد ديگر آنها را در سطح شهرستانهاي مختلف توزيع مي‌کنند.

عليپور در ادامه بيان کرد: پس ازاخذ نيابت قضايي، اکيپي از ماموران پليس آگاهي استان تهران براي دستگيري متهمان اصلي اين پرونده به يکي از استانهاي غربي کشور اعزام شدند.

وي خاطرنشان کرد: با شناسايي جاعلان و تحت نظر قراردادن آنها مشخص شد، اين افراد قصد تحويل تعدادي تراول چک جعلي به يکي از واسطه‌هاي خود دارند که ماموران براي دستگيري اقدام کردند، اما در همين حين يکي از متهمان به نام «الف» با يک قبضه چاقو به سمت ماموران حمله‌ور شد و ديگر همدستانش نيز از داخل يکدستگاه خودرو پژو به سوي ماموران تيراندازي کردند.

عليپور گفت: ماموران نيز با رعايت قانون بکارگيري سلاح، متهم متجاوز را مورد هدف قرار داده و پس از مجروح کردن او از ناحيه ساق پا، دو متهم ديگر را که قصد داشتند با خودرو از منطقه متواري شوند دستگير کردند.

رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان تهران در پايان خاطرنشان كرد: متهمان دستگيرشده که در بازجوئي‌ها به جعل چک اعتراف کردند به مراجع قضايي معرفي شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha