• سه‌شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۸۹ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8909-09799
  • منبع : نمایندگی کرمان

در ديدار اعضاي ستاد امربه معروف و نهي از منكراستان كرمان با استاندار مطرح شد؛ 150 هيأت عزاداري در سطح استان كرمان به ثبت رسيده‌ است

در ديدار اعضاي ستاد امربه معروف و نهي از منكراستان كرمان با استاندار مطرح شد؛
150 هيأت عزاداري در سطح استان كرمان به ثبت رسيده‌ است

استاندار كرمان گفت: امر به معروف و نهي از منكر بايد از محرم آغاز شود و ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر بايد اين مسئله را در رگ و پوست جامعه نهادينه كند.

به گزارش ايسنا، منطقه کوير، اسماعيل نجار، استاندار كرمان در جمع اعضاي ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان كرمان با تسليت فرارسيدن ماه محرم و گراميداشت هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر گفت: در مرحله نخست امر به معروف و نهي از منكر بايد تلاش براي حفظ نظام الهي باشد.

وي افزود: نهضت كربلا و حادثه عاشورا يك حادثه بي‌نظير و عظيمي در تاريخ جهان اسلام است و امام حسين(ع) براي احياي دين رسول خدا و امر به معروف و نهي از منكر قيام كرد.

استاندار كرمان تصريح كرد: بزرگترين منكر منطقه 32 سال پيش به دست آمران به معروف و ناهيان از منكر به ويژه جوانان اين مرز و بوم انجام شد و منكر عظيم منطقه از كشور بيرون و بزرگ‌ترين معروف يعني نظام مقدس جمهوري اسلامي مستقر شد.

نجار با تأكيد بر اينكه حفظ نظام و حكومت الهي ضروري است، بيان کرد: در مسئله امر به معروف و نهي از منكر بايد به همه مسائل و شئونات زندگي بشري توجه شود و ذهن ما تنها بر روي مسائلي از جمله عفاف و حجاب تمركز پيدا نكند.

استاندار كرمان يادآور شد: ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر بايد در جريانات سياسي ذهن جامعه را با تذكر لساني آماده كند و ابعاد اين منكر بزرگ را كناز زده و معروف را جايگزين آن كند.

نجار با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر با دستورالعمل‌ها محقق و موفق نمي‌شود، اظهار کرد: ما براي هر مسئله‌اي بايد ابتدا آن را باور كنيم و در مسئله حجاب همين است و تا وقتي كه زنان ضرورت وجود حجاب را باور نكنند، نسبت به حفظ آن جديت ندارند.

وي انجام برخي منكرات و دور شدن از معروفات را در برگزاري جلسات و مراسم عزاداري امام حسين(ع) در ماه محرم يادآور شد و افزود: بايد امر به معروف و نهي از منكر از محرم آغاز شود و ستاد امر به معروف و نهي از منكر بايد راهبردهايي را براي مسير كاري مشخص كند.

استاندار كرمان انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر را در تمام زمينه‌ها و شئون زندگي لازم دانست و تصريح كرد: ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر بايد اهداف خود را در بخش‌هاي مختلف به ويژه كاهش آسيب‌هاي اجتماعي مانند طلاق و اصلاح كانون خانواده‌ها، استحكام خانواده‌ها و افزايش مهرباني‌ها در جامعه دنبال كند.

نجار با بيان اينكه نبايد در نظام الهي و اسلامي آمارهاي بالايي در دستگاه قضايي وجود داشته باشد، خاطرنشان كرد: ستاد احيا بايد امر به معروف و نهي از منكر را در رگ و پوست جامعه نهادينه كند.

امام جمعه كرمان:

امر به معروف و نهي از منكر يك مسئله دائمي و عمومي در زندگي است

جهاد يك مسئله مقطعي است، اما امر به معروف و نهي از منكر يك مسئله دائمي و عمومي در زندگي است.

به گزارش ايسنا منطقه کوير، حجت‌الاسلام سيديحيي جعفري، امام جمعه كرمان در ديدار با اعضاي ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان كرمان با اشاره به فرارسيدن سالروز هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر گفت: اين دو فريضه يكي از مسايل محوري و اساسي اسلام است.

وي با بيان اينكه اسلام، قرآن و مكتب به دليل امر به معروف و نهي از منكر زنده است، افزود: دايره اين دو فريضه در جامعه بسيار گسترده است.

امام جمعه کرمان تصريح کرد: كساني كه با طاغوت و استكبار درگير شده‌اند مصداق بارز آمران به معروف و ناهيان از منكر هستند.

وي بيان کرد: اگر خواص جامعه به وظيفه خود آنطور كه شايسته است عمل نكنند مشكلات زيادي را در جامعه به وجود خواهد آورد و عزيزي مانند امام حسين(ع) به شهادت مي رسيد.

وي يادآور شد: خواص بايد به مسؤوليت خود به طور شايسته‌اي عمل كنند.

امام جمعه كرمان تلاش براي حفظ دين و به خطر نيفتادن آن را يكي از كارهاي مهم انبيا و معصومين(ع) عنوان كرد.

وي به تأكيدات فراوان اسلام در مورد اجراي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اشاره و تصريح كرد: اين دو فريضه مسئله اي دائمي و عمومي است.

وي لزوم داشتن جامعه اي سالم را اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اين دو فريضه از جهاد اولا تر هستند.

مدير مراكز آموزشي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان كرمان:

150 هيأت عزاداري در سطح استان كرمان به ثبت رسيده‌ است

تعداد 150 هيأت عزاداري در سطح استان كرمان به ثبت رسيده‌اند که هيأت‌هاي عزاداري دانش‌آموزي و دانشجويي در واحدهاي آموزشي و مراكز ستادي آموزش عالي اين استان در ايام محرم به عزاداري مي‌پردازند.

به گزارش ايسنا منطقه کوير، علي شجاع‌حيدري، مدير مراكز آموزشي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان كرمان، در نشست اعضاي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر كرمان با استاندار گفت: شوراي امر به معروف و نهي از منكر در تمامي ادارات آموزش و پرورش و مراكز ستادي آموزش عالي استان شكل گرفته و فعاليت مي‌كنند.

وي با اشاره به راه‌اندازي تيم‌هاي ده نفره تذكر لساني در تمام ادارات و واحدهاي آموزشي سطح استان کرمان افزود: شوراي امر به معروف و نهي از منكر در قالب شوراي تربيتي در مدارس اين استان راه‌اندازي شده است.

مدير مراكز آموزشي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان كرمان تصريح کرد: حوزه پرورشي واحدهاي آموزشي استان کرمان در راستاي احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر چاپ كتاب هدايت‌گران و مطرح كردن بحث بايدها و نبايدها را در قالب امر به معروف و نهي از منكر اجرايي كرده است.

شجاع‌حيدري انجام تحقيق و پژوهش پيرامون موانع اجراي فريضه امر به معروف و نهي از منكر را يكي از مهم‌ترين اقدامات مراكز آموزشي ستاد احياي استان برشمرد و بيان كرد: همزمان با دهه اول محرم و هفته احياي امر به معروف و نهي از منكر 72 انشاي برتر دانش‌آموزي در سطح استان به نيت 72 شهيد كربلا انتخاب و تجليل مي‌شوند.

وي با بيان اينكه فعاليت‌ها با محوريت فرهنگ‌سازي امر به معروف و نهي از منكر در سطح استان در حال انجام است، افزود: در دهه اول محرم همايش نخبگان دانش‌آموز و دانشجويي و دعوت از اساتيد اخلاق براي تبيين فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر برنامه‌ريزي شده است.

مدير مراكز آموزشي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان كرمان از راه‌اندازي هيأت‌هاي عزاداري دانش‌آموزي و دانشجويي در واحدهاي آموزشي و مراكز ستادي آموزش عالي استان کرمان خبر داد و گفت: تعداد 150 هيأت عزاداري در سطح استان كرمان به ثبت رسيده‌اند.

شجاع‌حيدري برنامه‌سازي در زمينه توليد فيلم، انيميشن، شعر و كتاب را در راستاي ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در مراكز آموزشي نيازمند حمايت مالي مسؤولان دانست و اظهار کرد: برپايي همايش‌هاي توجيهي امر به معروف و نهي از منكر، نواخته شدن زنگ احيا در تمامي مدارس استان همزمان با روز اول محرم و تلاش براي رفع موانع اجرايي فريضه امر به معروف و نهي از منكر از مهمترين برنامه‌هاي مديريت آموزشي ستاد در دهه اول محرم است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha