• دوشنبه / ۸ آذر ۱۳۸۹ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8909-05196
  • خبرنگار : 71368

انهدام شبکه بزرگ سرقت خودرو پرايد در پايتخت

انهدام شبکه بزرگ سرقت خودرو پرايد در پايتخت

كارآگاهان پليس آگاهي، شبكه بزرگ سرقت خودروي سواري پرايد در پايتخت را شناسايي و منهدم كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چهارم تيرماه سال‌جاري، پرونده‌اي به داد خواهي يکي از شهروندان از طريق کلانتري 108 نواب، براي رسيدگي تخصصي به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد.

شاکي با حضور در پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت كه در منزل بودم، که با صداي دزدگير خودرو که در کوچه پارک شده بود سريع از منزل بيرون آمدم و متوجه شدم يک نفر ناشناس داخل خودرو من نشسته است كه با كمك همسايه‌ها آن فرد را دستگير كرديم.

با انتقال متهم دستگيرشده به پليس آگاهي، وي خود را به نام «منصور. ب» معرفي کرد و در تحقيقات اوليه علي‌رغم دستگيري در داخل خودرو شاکي و شهود منکر اظهارات شاکي شد. در بررسي‌هاي بعدي و با توجه به مدارک به دست آمده و همچنين خودروهائي که با همين روش به سرقت رفته بود، هويت واقعي متهم بنام «مسعود»، 25 ساله شناسائي شد.

درادامه مشخص شد اين متهم در سرقت ده‌ها دستگاه خودرو وسايل داخل خودرو، نقش اصلي و تعيين کننده‌اي را به عهده داشته که پس از شناسائي هويتش تحت تعقيب بود.

با تجميع دلايل و شواهد و مدارک موجود و در تحقيقات دامنه‌دار از اين متهم، وي به سرقت ده‌ها فقره سرقت خودرو سواري پرايد در تهران و شهرستان شهريار و شهرک‌هاي اطراف اعتراف کرد. اين متهم در اعترافات خود گفت كه با همدستي چند نفر پس از سرقت خودروها در تهران و شهريار و اطراف شهريار، خودرو مسروقه را به جاي امني منتقل کرده و در فرصت مناسب لوازم داخل آنها را خارج كرده و سپس خودرو را در نقاط حاشيه‌اي شهر رها مي‌کردند.

بنا براظهارات متهم، بعد از آن اين لوازم سرقتي خودروها را با قيمت بسيار پايين به تعدادي مالخر مي‌فروختند.

كارآگاهان نخست تعداد 7 دستگاه از خودروهاي مسروقه که هنوز لوازم آنها را جدا نشده بود را کشف و به مالباختگان تحويل دادند.

كارآگاهان در بررسي‌هاي بعدي تعدادي زيادي از سرقت‌ها و با شناسائي محل‌هاي سرقت مالباختگان مورد شناسائي قرار دادند. درهماهنگي‌هاي قضائي چندين نفر از مالخرها و سارقان در تهران و شهرهاي اطراف شناسائي و دستگير شدند.

دو ماه پس از دستگيري «مسعود» تعداد دستگيري همدستان و مالخران اين پرونده به بيش از 20 نفر رسيد که اغلب دستگيريها با نيابت قضائي و در عملياتهاي پليسي غافلگيرانه يا با تعقيب و گريز حاصل شد.

ماموران در بازرسي از مخفي گاه متهمان و مالخرها، تعداد زيادي لوازم خودرو ازقبيل رينگ، لاستيک، باطري، سيلندر گاز، انژکتور، پخش و باند و لوازم صوتي کشف كردند.

سرهنگ عباسعلي محمديان رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت كه  اغلب سرقت‌هاي خودرو و لوازم داخل خودرو در نتيجه برخي بي احتياطي‌ها توسط مالباخته صورت مي‌گيرد.

وي  درباره جلوگيري از اين گونه سرقتها گفت: رعايت برخي نکات ايمني از سوي شهروندان تأثير بسيار زيادي در کاهش سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو دارد که البته رعايت نکات ايمني لازم در ساير بخشهاي سرقت نيز در کاهش وقوع نقش ويژه‌اي دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha