• شنبه / ۶ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8909-02218
  • خبرنگار : 71291

عضو كميسيون عمران درگفت‌وگوباايسنا: پيشنهادات كميسيون در برنامه پنجم مي‌تواند چشم‌انداز تامين مسكن مردم را روشن كند

عضو كميسيون عمران درگفت‌وگوباايسنا:
پيشنهادات كميسيون در برنامه پنجم مي‌تواند چشم‌انداز تامين مسكن مردم را روشن كند

نماينده مردم تربت‌حيدريه در مجلس تصريح كرد: اگر مصوبات برنامه پنجم در بخش مسكن اجرايي شود و تسهيلات بانكي نيز در اين بخش به درستي تامين شود، شاهد بهبود وضعيت مسكن خواهيم بود.

حجت‌الاسلام محمدعلي رضايي در ارزيابي از سياست‌هاي پيش‌بيني شده بخش مسكن در برنامه پنجم توسعه به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: تصويب پيشنهادات كميسيون عمران در برنامه پنجم در بخش مسكن، وضعيت پيشرفت مسكن در كشور را بهبود مي‌بخشد و مي‌تواند تمام مشكلات موجود دراين مسير را حل ‌كند.

وي افزود: نسبت به حل مشكل مسكن در شهرهاي بزرگ داراي بافت‌هاي فرسوده وهم‌چنين شهرهايي با جمعيت بالاي100 هزار نفر، پيشنهادهاي خوبي در برنامه پنجم وجود دارد كه مي‌تواند چشم‌انداز تامين مسكن مردم در آينده را بسيار روشن كند.

رضايي در ادامه به موظف شدن دولت در برنامه پنجم بر اختصاص تسهيلات مناسب در جهت احياي بافت‌هاي فرسوده و مرمت و بازسازي آنها نيز اشاره كرد و گفت: اگر اين كار انجام شود، تاثير بسيار خوبي را در اين زمينه شاهد خواهيم بود.

وي با بيان اينكه شهرهاي ما اكثرا چهره اسلامي ندارند، افزود: حتي بسياري از روستاها نيز چهره اسلامي خود را از دست داده‌اند. بر همين اساس در برنامه پنجم - طبق فرمايش مقام معظم رهبري در برنامه چشم‌انداز بيست ساله - وزارت مسكن و شهرسازي را موظف كرده‌ايم كه با تهيه و تسهيل كارگروهي در جهت اسلامي كردن چهره و بناهاي اسلامي شهرها و روستاها كار كند و اين هم يكي از مسائل خوبي است كه مورد توجه قرار گرفته است.

عضو كميسيون عمران مجلس، درباره بحث مسكن مهر و سياست‌هاي برنامه پنجم در اين خصوص نيز گفت: اگر تسهيلات اين پروژه كه تاكنون به خوبي تامين شده، همچنان تامين شود، آينده بسيار خوبي براي مسكن مهر پيش‌بيني مي‌كنيم لذا تنها مهم اين است كه تسهيلات مانند سابق پرداخت شود.

رضايي در عين حال با مقطعي دانستن سياست ساخت مسكن در كشور، در توضيح اين ادعا گفت: در واقع مردم تنها يك بار مسكن مي‌خواهند. فعلا مشكل ما مشكل قشري از جامعه است كه به هر دليل فاقد مسكن هستند و بايد مشكل حاد اين قشرحل شود.

وي در پايان گفت: پيش‌بيني دولت در اين راستا اين است كه از طريق ساخت مسكن مهر و پرداخت وجهي جهت وديعه مسكن اين مشكل را حل كند. لذا اگر كارهاي مربوط به مسكن مهر همين طور پيش برود، مشكل همه افراد فاقد ‌مسكن حل خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha