• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8909-00614

وزير اقتصاد در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد: دولت براي ماند‌گاري يارانه نقدي مردم در حساب‌هاي بانكي راهكار ارائه كرد

وزير اقتصاد در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد:
دولت براي ماند‌گاري يارانه نقدي مردم در حساب‌هاي بانكي راهكار ارائه كرد

وزير امور اقتصادي و دارايي از تدبير دولت براي افزايش جذابيت ماند‌گاري منابع يارانه نقدي مردم در حساب‌ها خبر داد.

سيد شمس‌الدين حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره راهكار دولت براي جلوگيري از كاهش سپرده‌هاي بلندمدت پس از هدفمند كردن يارانه‌ها اظهار كرد: افراد مي‌توانند منابع خود را به بانك، بازار سرمايه يا فعاليت‌هاي غير مولد وارد كنند اما آنچه كه به سلامت اقتصاد كمك مي‌كند ورود منابع به بازارهاي پول و سرمايه است.

وي ادامه داد: يكي از توفيقات دولت در چند سال گذشته اين بوده كه از تبديل بازار كالاهاي با دوام به بازارهاي مالي جلوگيري كند و پول در جاي مناسب خودش بكار گرفته شود. امروز ديگر بازارهايي مثل خودرو، موبايل يا مسكن بازارهايي براي سرمايه‌گذاري نيستند و صرفا از آن ها به عنوان يك كالاي با دوام استفاده مي‌شود. دولت توانسته وجوه مالي را به جريان‌هاي مولد و سالم هدايت كند كه اين كار پس از هدفمند كردن يارانه‌ها هم دنبال خواهد شد.

حسيني گفت: يكي از حوزه‌هاي سالم كه هم به سپرده‌گذار خدمت مي‌كند و هم به سرمايه‌گذار تسهيلات مي‌دهد بازار پول است و منابعي كه به صورت ميان مدت و بلند مدت در حوزه بانكي بكار گرفته مي‌شود.البته سپرده‌هاي كوتاه مدت هم براي نظام بانكي مفيد هستند اما سپرده‌هاي بلند‌مدت‌تر را بهتر مي‌توان مديريت كرد.

وي گفت: ما اواخر سال گذشته در تدوين بسته سياستي ـ نظارتي براي سال 89 متوجه شديم كه متوسط مانايي و پايداري سپرده‌ها بالاتر رفته است. اين امر نشان‌دهنده اين است كه سپرده‌گذاران در كل ترجيح مي‌دهند پولشان در بانك بماند چون هم امنيت دارد، هم سودآور است و هم در جهت خدمت و سازندگي بكار گرفته مي‌شود.

وزير امور اقتصادي ودارايي تاكيد كرد: در هنگام هدفمند كردن يارانه‌ها دولت تدبيري خواهد كرد كه باز هم منابع مردم در بازارهاي جذاب و سالم به گردش در بيايد و در دستور كارمان اين است كه حتي اگر مردم علاقه‌مند باشند بتوانند بخش كوچكي از اين وجوه را هم از طريق سازوكاري در بازار پول و سرمايه به كار گيرند.

حسيني تصريح كرد: بنابراين يكي از برنامه‌هاي ما اين خواهد بود كه جذابيت ماندگاري پول را در بازار بانك و سرمايه بالا ببريم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha