• شنبه / ۲۹ آبان ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8908-18835
  • خبرنگار : 71132

/بررسي برنامه پنجم توسعه/ با مصوبه مجلس؛ وزارت نيرو مشتركين كشور را به كنتور هوشمند مجهز مي‌كند

/بررسي برنامه پنجم توسعه/
با مصوبه مجلس؛ 
وزارت نيرو مشتركين كشور را به كنتور هوشمند مجهز مي‌كند

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز(شنبه) در مصوبه‌اي به وزارت نيرو اجازه دادند تا براي مديريت بارشبكه برق كشوردر طول برنامه پنجم توسعه مشتركين كشور را به كنتورهوشمند مجهز كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براساس ماده 123 لايحه برنامه پنجم كه به تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد همچنين به منظور اعمال صرفه‌جويي، تشويق و حمايت از مصرف‌كنندگان در راستاي منطقي كردن و اصلاح الگوي مصرف انرژي و برق، حفظ ذخاير انرژي كشور و حفاظت از محيط زيست به وزارتخانه‌هاي نيرو، نفت و صنايع و معادن اجازه داده مي‌شود بر اساس دستورالعملي كه حداكثر تا پايان سال اول برنامه به تصويب شوراي اقتصاد مي‌رسد نسبت به اعمال مشوق‌هاي مالي جهت رعايت الگوي مصرف و بهينه‌سازي مصرف انرژي، توليد محصولات كم مصرف و با استاندارد بالا اقدام كنند.

بر اين اساس منابع مالي مورد نياز اجراي اين بند از محل وجوه حاصل از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، منابع داخلي شركت‌هاي تابعه وزارتخانه‌هاي نفت، نيرو و صنايع و معادن يا فروش نيروگاه‌ها و ساير دارايي‌ها از جمله اموال منقول و غيرمنقول، سهام و سهم‌الشركه وزارت نيرو و ساير شركت‌هاي تابعه و وابسته و بنگاه‌ها در قالب بودجه سنواتي تامين مي‌شود.

به موجب تبصره اين ماده كليه محصولات و تجهيزات انرژي‌بر وارداتي مشمول رعايت استاندارد اجباري مصوب هستند.

همچنين وزارت بازرگاني و گمرك جمهوري اسلامي ايران موظف به رعايت مفاد اين ماده شدند.

مجلس براساس تبصره همين ماده به دستگاه‌هاي اجرايي اجازه داد براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي با حفظ و عدم كاهش ميزان بهره‌مندي غلبي نسبت به انعقاد قرارداد با بخش‌هاي خصوصي و تعاوني اقدام كنند.

بر اين اساس مبلغ قرارداد فقط از محل صرفه‌جويي ناشي از كاهش مصرف به شرح قرارداد در قالب موافقتنامه متبادله با معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور قابل تامين و پرداخت است.

اين مصوبه همچنين مقرر مي‌كند كه دستورالعمل اين بند به پيشنهاد وزارتخانه‌هاي نيرو و نفت به تاييد معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور برسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha