• شنبه / ۱ آبان ۱۳۸۹ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8908-00469

رييس مركز آمار ايران: رشد درآمد ساكنان مناطق محروم 1.37 برابر مناطق شهري است

رييس مركز آمار ايران:
رشد درآمد ساكنان مناطق محروم 1.37 برابر مناطق شهري است

رييس مركز آمار ايران تاكيد كرد كه محاسبات اين مركز و نتايج يافت شده از آن نشان مي‌دهد كه دولت در تحقق شعارهاي خود براي اجراي عدالت موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عادل آذر امروز در همايش بزرگداشت روز آمار با بيان اين‌كه براساس آخرين آمارگيري 65 درصد روستاييان و 83 درصد شهري‌ها تلفن همراه دارند، گفت: بررسي هزينه درآمد شهري‌ و روستايي نشان مي‌دهد كه رشد درآمد ساكنان مناطق محروم و روستايي 1.37 برابر مناطق شهري است و نوع جهت‌گيري كارهاي عمراني نشان مي‌دهد كه شعارهاي دولت به خوبي در حال تحقق است.

او ادامه داد:‌ ركورد 900 هزار ازدواج در آمارهاي ثبت شده و يك ميليون و 300 هزار تولد در سال گذشته محقق شده است و اين نشان مي‌دهد كه اگر مراكز آماري به خوبي عمل كند و مانند آينه آنچه هست را نشان دهند دولت مي‌تواند از اين نتايج براي برنامه‌ريزي‌هاي صحيح استفاده كند.

وي با بيان اينكه مركز آمار ايران چشم و گوش كشور است و بايد آنچه را مي‌بيند درست و عينا منتقل كند گفت: تفاوت كليدي مركز آمار ايران با ساير دستگاه‌هاي دولتي اين است كه مردم به آن دستگاه‌ها مراجعه مي‌كنند در حالي كه اين مركز آمار ايران است كه به مردم رجوع مي‌كند و اين موضوع نشان مي‌دهد كه پيچيدگي كار آمارگران تا چه اندازه زياد است.

آذر با مطابقت دادن شان آمارگران حرفه‌اي با شان قاضي گفت:‌ امروز بايد شان قاضي براي شاغلان در حرفه آمار لحاظ شود و شرايط حقوق و مزايا براي آن‌ها مانند افراد شاغل در معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور فراهم شود.

رييس مركز آمار ايران طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار را يكي از بزرگترين طرح‌هاي اجرا شده توسط اين مركز خواند و افزود: البته براساس توافقات قرار شد شبكه ملي آمار راه ‌اندازي شود كه براي فعال شدن استفاده از آمارهاي ثبتي و گسترش آن با همكاري همه‌ بخش‌ها و سازمان‌ها نياز است.

وي همچنين رييس جمهور را مرد حرفه‌اي آمار خواند و افزود:‌ بعد از چند نشست خصوصي خدمت رييس جمهور دقت نظر ايشان در ورود به اعداد و ارقام و تحليل‌ها دقيق ديدم و همچنين ايشان از آمار حرفه‌اي حمايت جدي دارند و تاكيد مي‌كند كه بايد استقلال آماري حفظ شود.

در اين مراسم از برخي فعالان حوزه آمار در سازما‌ن‌هاي مختلف تقدير شد و نيز تمبر يادگاري روز ملي‌ آمار از سوي رييس جمهور رونمايي شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha