• شنبه / ۱ آبان ۱۳۸۹ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8908-00448

معاون برنامه‌ريزي رييس جمهور: آمار صحيح و به موقع بهترين اعتماد را جلب مي‌كند

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه برنامه‌ريزي صحيح بر آمار دقيق استوار است گفت: جلب اعتماد با داده‌هاي آماري پديد مي‌آيد، يعني اگر آمار صحيح، به موقع و كارآمد باشد مي‌تواند بهترين اعتماد را جلب كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ابراهيم عزيزي امروز در همايش روز ملي آمار با بيان اين‌كه برنامه‌ريزي بايد بر پايه آمار و نظام صحيح استفاده از علوم و فنون و تجارب پيشرفته و ظلم نكردن و ظلم نپذيرفتن استوار باشد ادامه داد: هر جا نشاني از توسعه و پيشرفت وجود دارد اولين و مهمترين موضوعي كه جلوه مي‌كند نظام پيشرفته آماري است و آمار و تجزيه و تحليل آن نقش بسيار برجسته‌اي در تصميم‌گيري و سياست‌گذاري و حتي ارزيابي عملكرد و همچنين تخصيص منابع دارد.

عزيزي با بيان اينكه كه بدون برنامه پيشرفت و عدالت معني ندارد، ادامه داد:‌ شوراي عالي آمار در بالاترين سطح وظيفه دارد كه بر درستي آمار نظارت كند و دستگاه‌هاي ذي‌ربط كه در اين شورا حضور دارند و نيز با همكاري مركز آمار بايد به جايگاهي برسند كه مركز آمار ايران مهمترين نقطه اتكاي مسوولان و مردم باشد.

معاون رييس جمهور با بيان اين كه مسوولان و مردم بايد بتوانند پاسخ درست سوالات خود را از آمار مطالبه كنند گفت:‌ هر توليدكننده و هر شخص حقيقي و يا حقوقي بايد بتواند آمار مورد نياز خود را بدون دغدغه به طور صحيح دريافت كند.

وي با تاكيد بر اين‌كه رشد توليد و بهره‌وري در سايه برنامه‌ريزي دقيق و آن نيز در سايه آمار درست محقق مي‌شود، گفت:‌ در برنامه پنجم توسعه رويكرد روشني نسبت به آمار اتخاذ شده به طوري كه در يك ماده به محاسبه شاخص‌هاي حوزه تخصصي و در ماده ديگر به يكپارچه‌سازي آمار در كشور پرداخته شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha