• یکشنبه / ۲ آبان ۱۳۸۹ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8908-00431

آمار سال 2010 نشان داد: تويوتا سردمدار فراخوان خودروهاي معيوب!

آمار سال 2010 نشان داد:
تويوتا سردمدار فراخوان خودروهاي معيوب!
واژه فراخوان اين روزها به واژه‌اي آشنا در صنعت خودروسازي جهان تبديل شده است. هر روز يكي از خودروسازان بزرگ جهان براي جمع‌آوري محصولات معيوب خود از بازار فراخوان مي‌دهند. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رويترز در تازه‌ترين گزارش خود به مروري بر فراخوان‌هاي شركت‌هاي خودروسازي جهان در سال جاري ميلادي پرداخته است. نگاهي به اين گزارش نشان مي‌دهد كه تويوتا موتور، بزرگترين خودروساز جهان سردمدار فراخوان‌هاي خودروهاي معيوب در سطح بازارهاي جهاني بوده است. در اين تعدادي از فراخوان‌هاي بزرگ صنعت خودروسازي جهان در سال جاري ميلادي آمده است: ژانويه 2010: تويوتا اقدام به فراخوان بيش از 5.6 ميليون دستگاه از خودروهايش از بازار آمريكا كرد. دليل اين فراخوان نقص در سيستم شتاب خودروهاي تويوتا اعلام شد. اين فراخوان بزرگترين فراخوان تويوتا در تاريخ اين شركت و يكي از بزرگترين فراخوان‌هاي يك خودروساز در بازار آمريكا محسوب شد. ژانويه 2010:‌ هوندا 646 هزار دستگاه از خودروهاي فيت/جاز و سيتي خود را از بازارهاي جهاني به دليل نقص در سوييچ پنجره آن‌ها جمع‌آوري كرد. فوريه 2010: تويوتا 437 هزار دستگاه از خودروهاي پريوس، ساي، پريوس پلاگ‌اين هيبريدي و لكسوس هيبريدي خود را از بازارهاي جهاني فراخوان كرد. اين فراخوان شامل بازارهاي آمريكاي شمالي، ژاپن و اروپا شد. فوريه 2010: هوندا از فراخوان 438 هزار دستگاه از خودروهايش به منظور جايگزيني كيسه ايمني هوا آن‌ها خبر داد. اين فراخوان مربوط به بازار آمريكا بود. فوريه 2010: سوزوكي چهارمين خودرساز بزرگ ژاپن از جمع‌آوري 432 هزار و 366 دستگاه از دو مدل ميني‌كار خود از ژاپن خبر داد.سوزوكي نقص فني در سيستم تهويه هوا اين خودروها را دليل اصلي فراخوان آن‌ها از بازار اعلام كرد. دوم مارس 2010:‌ جنرال‌موتورز 1.3 ميليون دستگاه از خودروهاي كمپكت خود را از بازارهاي آمريكاي، كانادا و مكزيك جمع‌آوري كرد. اين فراخوان شامل مدل‌هاي شورولت كبالت، پونتياك مي‌شد. اين خودروها مدل‌هاي 2005 تا 2010 بودند. سوم مارس 2010: ‌نيسان از فراخوان 540 هزار دستگاه از خودروهايش از بازارهاي جهاني به دليل نقص در سيستم ترمز آن‌ها خبر داد. اين فراخوان عمدتا مربوط به بازار آمريكا بود. اين فراخوان پنج مدل از سال 2008 تا 2010 نيسان را شامل شد. باركش پيكاپ تيتان و دو ديفرانسيلي آرماندا مشمول اين فراخوان بودند. نهم آوريل 2010: ‌تويوتا توافق كرد 16.4 ميليون دلار جريمه به دولت آمريكا بابت تاخير در فراخوان خودروهايش پرداخت كند. تويوتا همچنين از فراخوان نزديك به 10 هزار دستگاه از لكسوس‌هاي خود از بازارهاي آمريكا و كانادا خبر داد. اين فراخوان به منظور تعمير نرم‌افزار سيستم كنترل ثبات الكتريكي اين خودروها انجام شد. 16 آوريل 2010: تويوتا 870 هزار دستگاه از ميني‌ون‌هاي سيه‌نا خود را از بازار آمريكا و كانادا به دليل نقص از بازار جمع‌آوري كرد. اين فراخوان شامل مدل‌هاي 1998 تا 2010 مي‌شد. 27 آوريل: ‌پورشه 11 هزار و 300 دستگاه از خودروهاي پانامرا‌ي خود را ماه‌ها بعد از عرضه آن به بازار براي برطرف كردن عيب كمربند ايمني آن‌ها فراخوان كرد. 7 ژوئن:‌ نقص فني در درها، ترمز و سيستم شتاب باعث شد تا كرايسلر نزديك به 600 هزار دستگاه از خودروهاي خود را شامل پنج مدل از بازار آمريكا جمع‌آوري كند. 8 ژوئن: ‌جنرال‌موتورز 1.5 ميليون دستگاه از محصولات مختلف خود را شامل مدل‌هاي 2006 تا 2009 به دليل احتمال بروز آتش‌سوزي در‌ آن‌ها از بازار فراخوان كرد. 24 ژوئن: رييس تويوتا از سهامداران اين شركت به خاطر بحران فراخوان بيش از 10 ميليون دستگاه از خودروهاي توليدي اين شركت عذرخواهي كرد. 24 جولاي: تويوتا 412 هزار دستگاه از سواري‌ها و دوديفرانسيلي‌هاي خود را از بازار آمريكا به دليل نقص فني احتمالي در سيستم هدايتشان جمع‌آوري كرد. اين فراخوان شامل مدل‌هاي آوالن و لكسوس شد. 17 آگوست: ‌جنرال‌موتورز بيش از 243 هزار دستگاه از مدل‌هاي 2009 و مدل‌هاي 2010 خود را از بازار آمريكا جمع‌آوري كرد. نقص فني در كمربندي ايمني اين خودروها دليل اين فراخوان عنوان شد. 26 آگوست: ‌تويوتا 1.3 ميليون دستگاه از خودروهاي كرولا و ماتريكس خود را از بازارهاي آمريكا و كانادا به دليل نقص در موتورشان جمع‌آوري كرد. اين خودروها مدل‌هاي 2005 تا 2008 بودند. اول اكتبر: بي.ام.و 350 هزار دستگاه از خودروهاي خود را از بازارهاي جهاني به دليل نقص در سيستم ترمز آن‌ها به صورت داوطلبانه جمع‌آوري كرد. اين فراخوان شامل سري‌هاي پنج، شش و هفت بي.ام.و توليدي از سال 2002 تاكنون مي‌شد. همچنين رولز رويس پنج هزار و 800 دستگاه از خودروهاي فانتوم خود را از بازار جمع‌آوري كرد. 7 اكتبر: شركت دايهاتسو موتور ژاپن 882 هزار و شش دستگاه از خودروهاي ميني خود را از بازار ژاپن به دليل نقص در شيشه آن‌ها جمع‌آوري كرد. 21 اكتبر: تويوتا حدود 600 هزار دستگاه شامل 11 مدل از خودروهايش مانند سدان كرون و لكسوس را از بازار جمع‌آوري كرد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha