• یکشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۸۹ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8907-11529
  • خبرنگار : 71191

مديرعامل هما: ظرفيت پروازها پس از افزايش قيمت بليت بالاي90 درصد بوده است

به اعتقاد وزير راه نخست بايد به هتل‌هاي گروه هما سروساماني داده شود و پس از آن براي واگذاري آنها به بخش خصوصي اقدام كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد بهبهاني در حاشيه افتتاح مركز آموزش مديريت هتلداري گروه هتل‌هاي هما در پاسخ به سوالي درباره واگذاري هتل‌هاي هما به بخش خصوصي گفت: اكنون بسياري از بخش‌هاي اين هتل‌ها به تعمير احتياج دارند. اسكلت ساختمان اين هتل‌ها قوي است و فقط به يك بازسازي نياز دارد.

وي با اشاره به اينكه براي فروش هتل‌هاي هما بايد به قيمتي كه ارزش آن را دارند فروش بروند، تصريح كرد: براي تعمير هتل‌ها به زمان احتياج داريم. فكر مي‌كنم حداقل يكسال براي اين كار احتياج است تا سيستم دكوراسيون‌ها، آرايش داخل اتاق‌ها و هتل‌ها با مدل‌هاي روز دنيا تطبيق پيدا كنند.

وي در پاسخ به سوالي درباره اقدامات انجام شده براي صنعت گردشگري كشور از سوي وزارت راه اظهار كرد: در كشور ما وزارت راه دوشادوش صنعت گردشگري است. اصولا بر اساس وظيفه تكليفي خود زيرساخت‌هاي گردشگري را تامين مي‌كنيم.

او ايجاد راه‌آهن سريع السير از اصفهان به مشهد و ايجاد راه‌هاي خوب و مناسب در كشور را از جمله مصاديق عملكرد اين وزارتخانه عنوان كرد و گفت: فرودگاه امام خميني (ره) امسال نسبت به دو سال گذشته تغييرات اساسي زيادي دارد، همچنين زيرساخت‌هاي مورد نياز و هتل‌ها اكنون از وضعيت مناسبي برخوردارند. امروز در دنيا هتلداري يكي از رشته‌هاي بسيار مهم است.

او بخش هتلداري و گردشگري را يك بخش بين‌المللي خواند كه ارتباط مستقيمي با سراسر دنيا دارد و ادامه داد: زماني كه مي‌گوييم گردشگر، يعني افرادي كه از كشورهاي ديگر براي ديدن آثار تاريخي ما جذب مي‌شوند. اين افراد در كشورهاي ديگر چيزهاي زيادي از نوع خدمات و صنعت گردشگري ديده‌اند پس بايد در اين زمينه در كشور اقدامات لازم را انجام دهيم.

به گزارش ايسنا، وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره وضعيت جاده‌هاي كشور در فصل زمستان گفت: بايد به آمادگي نيروهايي كه جاده را آماده مي‌كنند، نگاه كرد. از روزي كه كار خود را در اين حوزه آغاز كرديم به آماده كردن خدمات براي مردم در فصل زمستان مشغول هستيم. امسال نيز حدود سه هزار اكيپ در زمستان و در مكان‌هايي كه به مستقر شدن نياز دارند، مستقر مي‌شوند.

به اعتقاد وزير راه نبايد به برف در جاده‌ها فرصت داده شود كه وخامت و ارتفاع بگيرد؛ برف در جاده‌ها بايد سريع تميز شود تا هيچ خانواده‌اي آسيب نبيند.

او گفت: قبلا مي‌گفتيم امكان دوبانده كردن جاده هراز وجود ندارد ولي اكنون با 26 پيمانكار در حال اجرايي كردن اين پروژه هستيم.

بهبهاني گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌ها تا انتهاي سال آينده يا اوايل سال 1391 اين پروژه به پايان مي‌رسد.

به گزارش ايسنا، فرهاد پرورش ـ مديرعامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) نيز در پاسخ به پرسشي درباره افزايش 30 درصدي بليت هواپيما و تاثيراتي كه ممكن است در صنعت گردشگري داشته باشد، خاطرنشان كرد: تاثير زيادي ندارد. با توجه به افزايش قيمت بليت‌ها از 15 مهرماه امروز پس از چك كردن ظرفيت پروازها متوجه شدم اكثر پروازها به مناطق داخلي ظرفيتي بالاي 90 درصد داشته‌اند.

پرورش ادامه داد: از اوايل امسال به همه شركت‌هاي هواپيمايي گفته شد كه صنعت هواپيمايي در كنار صنعت گردشگري و به عنوان يكي از حلقه‌هاي اين صنعت بايد زيرساخت‌ها را فراهم كند و بازسازي‌هاي مورد نياز به درستي انجام شود.

او ادامه داد: اگر انصاف را رعايت كنيم قيمت هواپيما در مقايسه با ساير قيمت‌ها در بحث حمل و نقل حتي گردشگري تناسب چنداني نداشت. اميدواريم ايرلاين‌ها و شركت‌هاي هواپيمايي با اين قيمت بتوانند قدري زيرساخت‌هاي بخش هواپيمايي را آماده و هواپيماهاي مناسبي وارد كنند.

او افزود: ايران اير تور يكي از شركت‌هاي هواپيمايي است كه همه هواپيماهاي آن توپولف بودند پس براساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده تصميم گرفتيم آنها را جايگزين كنيم و تاكنون دو هواپيما جايگزين شده‌اند و طبق برنامه تا بهمن‌ماه امسال نيز بقيه نيز جايگزين مي‌شوند.

او اضافه كرد: شركت‌هاي هواپيمايي بيشتري درخواست جايگزيني هواپيما داشتند كه دولت تاكنون با تعدادي از آنها موافقت كرده است. ايران اير تور نيز كه به 20 نقطه داخلي كشور پرواز دارد اين جايگزيني را دارد؛ اميدواريم مردم پس از جايگزيني مناسب استقبال بيشتري از هواپيماها داشته باشند.

پرورش درباره مشكل جايگزيني هواپيماها گفت: اكنون تعداد زيادي از هواپيماي توپولوف 154 باقي نمانده است كه پيش‌بيني مي‌شود بزرگترين شركت مالك اين هواپيما يعني ايران اير تور تا بهمن‌ماه همه جايگزيني را انجام دهد. مشكل ما در ايران، هواپيماي توپولوف 154 بود كه استقبال زيادي از آن نمي‌شد. سازمان هواپيمايي كشور نيز دستورالعملي صادر كرد كه نخست هواپيماهاي استيجاري و سپس ملكي جايگزين شوند.

به گزارش ايسنا، محمدحسين برزين ـ مديرعامل گروه هتل هما نيز در بين خبرنگاران درباره افتتاح مركز آموزش مديريت هتلداري گفت: اين كلاس‌ها شامل كلاس‌هاي تئوريك و نظري است و با هدف ارتقاي سطح كيفيت خدمات از پايين‌ترين رده نظافتي تا بالاترين مديران ارشد با حضور استادان برجسته برگزار مي‌شود. اميدواريم در آينده نزديك اين آموزش‌ها را تا حد دكترا ارتقاء دهيم و خروجي آنها منجر به ارتقاء كيفيت صنعت هتلداري كشور و صنعت گردشگري باشد كه در آينده بتوان صنعت گردشگري را به عنوان صنعت نخست كشور معرفي كرد.

وي ادامه داد: در سند چشم‌انداز 20 ساله پيش‌بيني شد كه تا سال 1404 بتوانيم بيست ميليون گردشگر وارد ايران كنيم و از اين رهگذر 25 تا30 ميليارد درآمد ارزي داشته باشيم كه اين قضيه ميسر نمي‌شود مگر اينكه بتوانيم در زمينه سخت‌افزاري و نرم‌افزاري شرايط لازم را ايجاد كنيم كه اين كلاس‌هاي آموزشي كارگاهي براي تحقق اين امر است.

وي با تاكيد بر تاييديه وزارت علوم بر آموزش‌هايي كه در اين كلاس‌ها داده مي‌شود، گفت: افرادي كه مسووليت تدريس در اين كلاس‌ها را دارند كساني هستند كه در اين عرصه مورد تاييدند و قصد داريم ارتباطات لازم را با گروه هتل‌هاي معتبر جهان و دانشگاه‌ها و موسسات دنيا كه به امر آموزش هتلداري مي‌پردازند برقرار كنيم و از آخرين دستاوردها استفاده كنيم و سطح استاندارد خدمات هتل‌ها در آينده را به سطح استاندارد ايزو در گردشگري برسانيم.

برزين همچنين درباره واگذاري گروه هتل‌هاي هما به بخش خصوصي گفت: يك دوره آگهي براي اين كار منتشر و قيمتي نيز اعلام شد ولي خريداري پيدا نشد. به‌زودي دور دوم آگهي‌ها را اعلام مي‌كنيم كه در آن تسهيلات بيشتر و شرايط بهتر و آسان‌تري نسبت به دوره‌هاي قبل اعلام مي‌شود تا امر واگذاري هتل‌ها به بخش خصوصي محقق شود.

وي تاكيد كرد: تا زماني كه اين قضيه محقق نشود ما به شدت و با تلاش و كوشش و اشتياق كار خود را ادامه مي‌دهيم. اميدواريم آيندگاني كه اين هتل‌ها را مي‌خرند بتوانند زيرساخت‌هاي اين امر را به بهترين نحو ممكن و هدف‌هايي را كه نقطه‌گذاري شده‌اند را محقق كنند.

او همچنين درباره وضعيت پذيرش هتل‌ها گفت: پذيرش در هتل‌ها بستگي به فصل‌هاي گرم و سرد سال دارد ولي به طور كلي بحث هتل و سطح اشتغال هتل‌ها بسيار ضعيف است و به عوامل زيادي بستگي دارد. در تابستان 1387 هيچ هتلي جاي خالي نداشت و ظرفيت اشغال به حدود دو ميليون و 300 هزار نفر رسيده بود ولي بعد از انتخابات اين قضيه سقوط كرد و اكنون ما تلاش مي‌كنيم با تبليغات همان اعتماد گذشته را دوباره بين مردم ايجاد كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha