• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8906-14921
  • خبرنگار : 71245

دادستان تهران: به جريان فتنه اجازه بازگشت نمي‌دهيم چراوقتي درياچه‌اي خشك مي‌شود صدايي درنمي‌آيد آمريكايي‌ها تصور مي‌كنند با توهين به مقدسات كارشان پيش مي‌رود

دادستان تهران با محكوم كردن اقدام موهن هتك حرمت به قرآن كريم در مقابل كاخ سفيد، تاكيد كرد: قطعا مسلمانان خشم خود را از اين اقدام آمريكايي‌ها ابراز خواهند كرد و اجازه نخواهند داد كه جنگ‌هاي صليبي اين‌گونه تكرار شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عباس جعفري دولت‌آبادي طي سخناني در مراسم توديع و معارفه‌ي سرپرست ناحيه 11 تهران با بيان اين مطلب افزود: اين سراشيبي سقوط آمريكايي‌هاست كه تصور مي‌كنند با توهين به مقدسات مي‌توانند كار خود را پيش ببرند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم توجه به بهداشت عمومي و محيط زيست به عنوان مقوله‌هايي از بحث امنيت عمومي اشاره كرد و گفت: يكي از وظايف مهم دولت‌ها تامين امنيت عمومي براي شهروندانشان است و بهداشت عمومي محيط زيست نيز در زمره‌ي مسائل مربوط به امنيت عمومي قرار دارد.

دادستان تهران ادامه داد: همه‌ي دولت‌ها مكلفند در حفظ و گسترش بهداشت عمومي كه از مهم‌ترين شاخصه‌هاي امنيت است تلاش كنند و به اين ترتيب با كاهش هزينه‌هاي مردم، رتبه‌ي سلامت آنها را در سطح جهان افزايش دهند.

جعفري دولت‌آبادي با بيان اين‌كه ما از اين جهت رتبه‌ي بالايي نداريم، تلاش در جهت ارتقاي بهداشت عمومي براي افزايش امنيت و احساس آرامش در مردم را وظيفه‌ي همه‌ي دستگاه‌ها دانست.

وي با اشاره به موضوع محيط زيست نيز اظهار كرد: امروزه محيط زيست در دنيا با خطرات جدي از قبيل گرم شدن زمين، تخريب جنگل‌ها، كمبود آب، از ميان رفتن منابع، افزايش جمعيت و مواردي ديگر مواجه است كه از اين جهت مي‌تواند به موضوعي امنيتي براي دولت‌ها تبديل شود.

چرا وقتي كارون آلوده مي‌شود و درياچه‌اي خشك مي‌شود صدايي در نمي‌آيد

دادستان تهران گفت: چرا وقتي در كشور ما كارون آلوده مي‌شود و درياچه‌اي خشك مي‌شود صدايي در نمي‌آيد يا اگر هم كسي فريادي مي‌زند به جايي نمي‌رسد؟ در حالي كه دو اصل روشن در قانون اساسي داريم كه در يكي از اين اصول، محيط زيست به عنوان ميراث آينده شناخته شده، لذا بايد در اين زمينه سرمايه‌گذاري كنيم و به هيچ وجه نبايد به بهانه‌ي توسعه‌ي اجتماعي، محيط زيست خود را از بين ببريم.

جعفري دولت‌آبادي با بيان مصداقي به ميزان اهميت موضوع محيط زيست در افكار عمومي اشاره كرد و افزود: ببينيد وقتي از آلودگي آب تهران حرف مي‌زنيم چگونه با روان مردم بازي مي‌شود. بايد رابطه‌ي ايمن‌سازي افكار عمومي با اين نوع اخبار را بسنجيم. بر همين اساس مقامات مسوول بايد مراقب اظهارات خود باشند. در جايي ديگر بحث برنج‌هاي آلوده را مطرح كرديم و كلي دعوا مطرح شد و آخر هم كسي سر در نياورد كه اين برنج‌ها آلوده هست يا خير؛ چرا كه ما در اين حوزه‌ها تبيين علمي نداريم. مسوولان بايد بدانند كه وقتي در اين قبيل موارد اظهارنظر مي‌كنند با جمعيت ميليوني سر و كار دارند و در صورت ايجاد سوال بايد روشنگري كنند.

وي با بيان اين‌كه قوانين لازم در كشور ما براي برخورد با تهديد بهداشت عمومي و محيط زيست وجود دارد، از قضات دادسراها خواست با استفاده از اين مقررات، به پرونده‌هاي مربوط به اين دو حوزه به صورت جدي رسيدگي كنند.

اگر جايي احساس كنيم كه آسيبي به مردم مي‌رسد ورود مي‌يابيم

دادستان تهران در همين زمينه اضافه كرد: دستگاه اجرايي در اين موارد به مدعي‌العموم نگاه مي‌كند. ما گاه احساس مي‌كنيم گزارش رسمي داده نشده و بعد موضوع وارد مباحث سياسي شده است اما اگر جايي احساس كنيم كه آسيبي به مردم مي‌رسد ورود مي‌يابيم. به همين دليل در قضيه‌ي برنج‌ها و آب تهران وارد نشديم؛ چرا كه ما بايد در چارچوب مسائل جدي و رسمي اقدام كنيم.

جعفري دولت‌آبادي هم‌چنين از مسوولان خواست از بيان اظهاراتي كه فكر مردم را مغشوش مي‌كند پرهيز كنند.

دستگاه قضايي اجازه بازگشت به جريان فتنه نخواهد داد

به گزارش ايسنا، وي در بخش ديگري از سخنان خود به برخي مسائل روز اشاره كرد و گفت: جريان فتنه پس از 22 بهمن در اردوكشي خياباني زمين‌گير شد و از آن پس احساس كردند كه مي‌خواهند به حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي روي بياورند. لذا مانند غواصاني به زير آب رفتند و ما نبايد اجازه دهيم كه فرصت بازيابي خود را پيدا كنند. دستگاه قضايي اجازه‌ي بازگشت به جريان فتنه نخواهد داد؛ چرا كه آنها به ايجاد فتنه، ايجاد ترديد، انجام نامه‌نگاري‌هايي براي تخريب ذهن مردم و حمله به مقام معظم رهبري و جايگاه ولايت فقيه و سياه‌نمايي در جامعه اقدام كنند.

دادستان تهران اضافه كرد: اين جريان در حال حاضر به مساله‌ي هدفمند كردن يارانه‌ها و اجراي آن توسط دولت چشم دوخته و اميد دارد كه سوار بر امواج مسائل اقتصادي و اجتماعي بتواند باز هم اقدامات خود را صورت دهد. اگرچه ما اميدواريم كه آنها به دامان ملت بازگردند اما مردم ما بايد هوشيار باشند؛ چنان‌كه اتفاقات رخ داده در كرمانشاه، شيراز و تهران نشان مي‌دهد كه ما بايد بيشتر هوشيار و مراقب باشيم.

وي در بخش پاياني سخنان خود از تلاش‌هاي محمدرضا احمدزاده سرپرست سابق دادسراي ناحيه 11 و بختياري سرپرست جديد اين دادسرا تقدير و تشكر كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha