• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8906-14809
  • خبرنگار : 71245

دادستان تهران: *دادستان كل درباره"هوو"اقدام كند *از همه جريانات مي‌خواهم كه خويشتن‌داري كنند *گزارشي از شناسايي تجمع‌كنندگان مقابل منزل كروبي دريافت نكرديم

دادستان تهران:
*دادستان كل درباره"هوو"اقدام كند
*از همه جريانات مي‌خواهم كه خويشتن‌داري كنند
*گزارشي از شناسايي تجمع‌كنندگان مقابل منزل كروبي دريافت نكرديم

دادستان عمومي و انقلاب تهران با بيان اين‌كه كيفرخواست مربوط به پرونده‌ي سه تبعه‌ي آمريكايي صادر شده و امروز به دادگاه ارسال شد، ابراز اميدواري كرد كه زودتر محاكمه‌ي متهمان انجام شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه‌ي مراسم توديع و معارفه‌ي سرپرست دادسراي ناحيه 11 تهران در جمع خبرنگاران خاطرنشان كرد: قرار وثيقه با توجه به قانون، ضمانت اجراي حضور افراد است. لذا براي متهمي كه خارج شده قطعا در زمان دادگاه ابلاغ لازم از طريق قانوني صورت خواهد گرفت و اگر حضور نيابد طبق مقررات، وثيقه‌ي توديع شده ضبط خواهد شد.

وي در پاسخ به سوالي در مورد برخي اظهارات مقامات آمريكايي درخصوص عدم تامين وثيقه‌ي سارا شورد اظهار كرد: ما وثيقه را براي دولت آمريكا صادر نكرديم كه بخواهد آن را تامين كند. وجهي كه تعيين شده بود به بانك ملي ايران شعبه‌ي مسقط در عمان واريز شده بود و بانك ملي نيز اين وجه را به صورت مكتوب و رسمي براي ما ضمانت كرد و به اين وسيله وجه در اختيار ايران تلقي شد.

وي ادامه داد: ادعايي كه مقامات آمريكايي داشتند موضوع بحث ما نبوده و آنها نشان دادند كه آن‌قدرها هم در حمايت از شهروندان خود جدي نيستند و تصور مي‌كنند كه ورود به اين مساله به مباحث انتخاباتي‌شان آسيب بزند. لذا ترسيدند كه ورود پيدا كنند و بي‌توجه نشان دادند.

دادستان كل كشور درباره بحث تريلرهاي هوو اقدام كند

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوال ايسنا درخصوص لزوم ورود مدعي‌العموم به بحث تريلرهاي هوو تصريح كرد: ورود به اين بحث را در حوزه‌ي اقدامات پيش‌گيرانه در حمايت از جان افراد مي‌دانيم وچون يك مساله‌ي ملي است، اميدوارم دادستان كل كشور اقدام كند.

وي افزود: اگر حوادثي درخصوص اين دستگاه‌ها در تهران رخ مي‌داد بدون ترديد اقدام تعقيبي صورت مي‌گرفت.

كساني كه اين تريلرها را وارد كرده و براي آن مجوز صادر كرده‌اند بايد پاسخگو باشند

دادستان تهران با بيان اين‌كه 15 هزار دستگاه هوو وارد كشور شده و داراي مشكل است، تاكيد كرد: ما نمي‌توانيم اين دستگاه‌ها را توقيف كنيم و تعداد زيادي افراد از اين طريق بيكار شوند. معتقديم كساني كه اين تريلرها را وارد كرده و براي آن مجوز صادر كرده‌اند بايد پاسخگو باشند.

وضعيت صفايي فراهاني

وي در پاسخ به سوالي ديگر درخصوص وضعيت صفايي فراهاني تصريح كرد: با وجود اين‌كه آقاي صفايي فراهاني در مدت بازداشت از امكانات بهداري برخوردار بوده اما ما به خانواده‌ي ايشان اعلام كرديم كه مي‌توانند در هر بيمارستاني كه مي‌خواهند اقدام به بستري آقاي صفايي كنند تا از مزاياي پزشكي استفاده كند.

گزارش رسمي از شناسايي تجمع‌كنندگان مقابل منزل كروبي به دادستاني نرسيده است

دادستان تهران هم‌چنين در پاسخ به سوال ايسنا درخصوص اظهارات روز گذشته‌ي فرمانده انتظامي تهران بزرگ مبني بر شناسايي 100 نفر از تجمع‌كنندگان مقابل منزل كروبي، گفت: مصاحبه، گزارش رسمي تلقي نمي‌شود و من قيد معرفي افراد شناسايي شده به مرجع قضايي را نديدم. لذا بايد گفت كه هنوز گزارش رسمي از سمت پليس به ما نرسيده و ما نمي‌توانيم بر اساس مصاحبه‌ها اقدام كنيم.

پرونده مهدي هاشمي مفتوح است

دادستان تهران در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در مورد پرونده‌ي مهدي هاشمي تصريح كرد: احضاريه طبق مقررات انجام شد و به محلي كه بايد ابلاغ مي‌شد، ابلاغ كرديم.‌ اين پرونده از دستور كار قوه‌ي قضاييه خارج نشده و قطعا مفتوح است و مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت منتها چون متهم در خارج از كشور به سر مي‌برد شيوه‌هاي احضار او متفاوت است اما در مجموع او به عنوان يك ايراني هرگاه به ايران بازگردد با اتهام روبه‌روست.

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوالي ديگر در مورد برخورد با توهين كنندگان به رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: دادستاني در بحث عدالت به صورت گزينشي برخورد نمي‌كند. درخصوص پنج مقام رسمي كشور يعني روساي سه قوه، رييس مجلس خبرگان و مقام معظم رهبري قانون تصريح كافي دارد و نيازي به برخورد گزينشي نيست.

چهار پرونده در مورد توهين به رييس جمهور به دادگاه ارسال شده

از همه‌ي جريانات مي‌خواهم كه خويشتن‌داري كنند

وي ادامه داد: جريان‌ها توقع دارند كه دادستاني به صورت گزينشي برخورد كند. اين‌كه مي‌گويند دادستان تهران توهين به رييس‌جمهور را برمي‌تابد اين‌گونه نيست. حداقل چهار مورد درخصوص توهين به رييس‌جمهور پرونده‌هايي بوده كه به دادگاه ارسال شده است. در هر صورت من از همه‌ي جريانات مي‌خواهم كه خويشتن‌داري كنند.

پرونده ترور علي‌محمدي در حال بررسي است

دادستان تهران در پاسخ به سوال ايسنا در مورد آخرين تحقيقات صورت گرفته در پرونده‌ي ترور دكتر مسعود عليمحمدي فيزيكدان كشورمان اظهار كرد: در اين پرونده هنوز نكات قابل توجهي به دست نيامده، زيرا اين نوع پرونده‌ها در سيستم‌هاي امنيتي خارج طراحي مي‌شود و داراي پيچيدگي‌هايي است اما مقامات امنيتي و قضايي در حال بررسي پرونده هستند و تلاش خود را جهت به نتيجه رساندن آن به كار بسته‌اند.

از خبر بازداشت دو خبرنگار آسيايي اطلاع ندارم

جعفري دولت‌آبادي هم‌چنين در پاسخ به سوالي در مورد برخي خبرها مبني بر بازداشت دو خبرنگار آسيايي در شمال تهران، گفت: از چنين موضوعي اطلاع ندارم اما در صورت وجود اين مطلب، بعد از كسب اطلاعات لازم اطلاع‌رساني صورت مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا، وي در پايان و در پاسخ به سوالي در مورد رشد ورودي پرونده‌ها به دستگاه قضايي اظهار كرد: ما به طور طبيعي و با توجه به رشد جمعيت، شاهد رشد ورودي پرونده‌ها از 8 تا 10 درصد هستيم و معتقديم كه در برخي حوزه‌ها مانند سرقت و ساير جرايمي كه احساس امنيت را در جامعه تهديد مي‌كند، پليس، دستگاه قضايي و دستگاه‌هاي اجرايي بايد يك برنامه‌ريزي ملي داشته باشند.

دادستان تهران گفت: دستگاه‌هاي اجرايي بايد در سطح برنامه‌ريزي‌هاي كلان كشور به مهار جرايم كمك كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha