• چهارشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8906-11379
  • منبع : مطبوعات

/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/ گزارش كامل ايسنا؛ ديدگاه‌ها، پيام‌ها و تجمعات اعتراضي نسبت به هتك حرمت قرآن

/قرآن؛ كتاب رحمت، حكمت و عدالت/
گزارش كامل ايسنا؛
ديدگاه‌ها، پيام‌ها و تجمعات اعتراضي نسبت به هتك حرمت قرآن

طرح ديدگاه‌ها، صدور پيام‌ها و بيانيه‌ها و برگزاري تجمعات اعتراضي نسبت به هتك حرمت قرآن كريم از سوي مسلمانان هم‌چنان ادامه دارد.

رييس مجلس روساي مجالس آسيايي را هم دعوت به واکنش کند

رييس کميسيون فرهنگي مجلس، اهانت به قرآن کريم به بهانه واقعه 11 سپتامبر توسط آمريکا را محکوم کرد و افزود: پيشنهاد رييس مجلس براي تدوين منشور جلوگيري از اهانت به اديان الهي بسيار خوب است، پيشنهاد من اين است که ايشان علاوه بر اين، نامه‌اي نيز براي روساي مجالس آسيايي ارسال کنند، به اين دليل که دبيرخانه اين مجالس نيز مانند دبيرخانه مجالس اسلامي در تهران است، لذا مي‌توانيم از دو جهت اقدام کنيم که قطعا تاثير بيشتري خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ غلامعلي حدادعادل اين واقعه را تاسف‌آور خواند و اظهار كرد: اين جريان از دو جنبه قابل بررسي است؛ جنبه نفرت‌آور و مشمئز کننده آن، عمل چند فرد بي‌هويتي است که به احتمال زياد مي‌توان گفت که اين افراد تحت تاثير توطئه‌هاي طراحي شده در اتاق‌هاي فکر صهيونيست‌ها هستند.

رييس کميسيون فرهنگي مجلس افزود: آنها براي اهانت به مقدسات مسلمانان اهدافي را دنبال مي‌کنند که يکي از آنها واداشتن مسلمانان به عکس‌العمل‌هاي مشابه و آغاز جنگ بين مسلمان و مسيحي است.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس، با بيان اين‌که اين جنگ همان جنگ صليبي است که قبلا هم به آن دامن زده بودند، گفت: ما اين را مي‌دانيم که در گذشته نيز در درون جهان اسلام توطئه‌هاي زيادي براي ايجاد دشمني ميان شيعه و سني در کار بوده است، و حالا قصد دارند همين توطئه را در مقياس ديگري به زمينه‌اي براي جنگ ميان مسلمان و مسيحي مبدل کنند.

وي با تاکيد بر اين‌که جهان اسلام بايد با همه وجود، اين اهانت را محکوم کند، افزود: مسلمانان بايد از کيان و عظمت قرآن دفاع کنند و غيرت ديني خود را در دفاع از قرآن نشان دهند.

وي به جنبه ديگر اين جريان اشاره کرد و گفت: اين جنبه که در پيام مقام معظم رهبري نيز به آن اشاره شده است؛ اين است که اين گونه رفتارهاي نابخردانه و ناشيانه دولت‌هاي سلطه‌گر غربي و اسرائيلي ناشي از ضربه‌اي است که از قرآن خورده‌اند.

وي ادامه داد: استکبار جهاني به خصوص با پيروزي انقلاب اسلامي و بيداري مسلمانان سعي کرد مقدمات لازم براي انتقال قرآن در جوامع اسلامي از متن به حاشيه را فراهم کند اما؛ امروز جهان اسلام در مسيري حرکت مي‌کند که قرآن در متن زندگي فردي و اجتماعي مسلمانان قرار گرفته است.

حدادعادل گفت: اين همان مسيري است که مسلما براي کشورهاي اسلامي رهايي را نويد خواهد داد. بنابراين اين رفتارهاي غلط بايد مسلمانان را در ادامه راهي که در پيش گرفته‌اند تشويق کند و بايد بدانند که قرآن براي حکومت‌هاي زورگوي غرب خطر محسوب مي‌شود.

قرآن سوزي را نبايد به حساب كليسا و مسيحيت بگذاريم

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين الملل گفت: دشمنان از تفرقه‌افكني بين مسلمانان نتيجه‌اي نديده‌اند و مي‌خواهند تعصب صليبي‌گري عليه مسلمانان را در جهان مسيحيت دامن بزنند تا پشت تهاجم ناتو و آمريكا، توجيه مذهبي را داشته باشند.

به گزارش ايسنا علي‌اكبر ولايتي در بخشي از يك گفت‌وگو درباره تاكتيك قرآن‌سوزي دشمنان براي ايجاد اختلاف بين فرق مسلمانان نيز اظهار كرد: اين‌ها از انواع حربه‌ها استفاده كرده‌اند؛ يعني پشت صحنه جنگ شيعه و سني و افراطي‌ و ميانه‌رو كه شعله‌هايش را در جهان اسلام روشن مي‌كنند، عوامل صهيونيستي يا تركيبي از عوامل صليبي‌هاي افراطي و صهيونيست‌ها هستند. اين‌ها در پشت‌صحنه وجود دارند و فعاليت مي‌كنند. ليكن بيداري اسلامي و هوشياري مردم مسلمان و روشنگري‌هايي كه در ايران و ديگر كشورهاي اسلامي مي‌شود، كم‌كم اين سلاح (تفرقه‌افكني بين شيعه و سني و افراطي و ميانه‌رو) را كند كرده و اين‌بار به اين تاكتيك متوسل شده‌اند كه كليسا را پشت خودشان داشته باشند؛ لذا به تحريك مذهبي مسيحيت اقدام مي‌كنند. مثل همان حرفي كه آن كشيش زده بود كه تحت تأثير تعليمات قرآن آمده‌اند و برج‌هاي دوقلو را در 11 سپتامبر منفجر كرده‌اند. او به اين ترتيب خواسته به نوعي ايده مسيحيت ارتدوكس را تقويت كند. همان‌طور كه بعد از 11 سپتامبر بوش اعلام كرد كه جنگ صليبي شروع شده، حالا در نقطه‌اي و از كليسايي، كشيشي برخاسته و اين را گفته است.

وي خاطرنشان كرد: اگر به تاريخ مراجعه كنيد، جنگ‌هاي صليبي كه در نيمه دوم قرن پنجم هجري شروع شد، در حقيقت با تحريك يك كشيش در شهري در فرانسه صورت گرفت. مردم را با اين عنوان كه فلان كشيش در خواب حضرت عيسي(ع) را ديده كه گفته بايد بيت‌المقدس را از دست كفار (مسلمانان) نجات دهيد، تحريك كردند! و آن قضايا را پيش آوردند كه در حدود 180 سال، 8 جنگ صليبي بر مسلمانان تحميل شد. جالب اين‌كه در آن جنگ‌ها، حركت از سوي كاتوليك‌ها آغاز شده بود و آن‌ها در مسير خودشان ارتدوكس‌هاي مسيحي را هم مانند مسلمان‌ها مورد غارت قرار دادند. اين نشان مي‌دهند كه هدف، نجات مسيحيت نبود! هدف، سلطه سياسيون غرب بود اما اين آرمان و سخن، از دهان يك كشيش بيرون آمد و به آن تقدس بخشيدند و آن همه جنايت كردند. «ريچارد شيردل» در نامه‌اي نوشت كه: «در معبد سليمان، خون مسلمانان تا زانوي ما مي‌آمد!» يعني قتل‌عام مسلمانان بي‌گناه آن‌قدر بوده كه خون آن‌ها تا زانوي نيروهاي مهاجم صليبي آمده بود.

وي گفت: در ماجراي اخير نيز تئوري از مبنا صهيونيستيِ هانتينگتون را تا جايي رسانده‌اند كه كشيشي مي‌خواهد قرآن را آتش بزند. در حقيقت اين‌ها از تفرقه‌افكني بين مسلمانان نتيجه‌اي نديده‌اند و مي‌خواهند تعصب صليبي‌گري عليه مسلمانان را در جهان مسيحيت دامن بزنند تا پشت تهاجم ناتو و آمريكا، توجيه مذهبي را داشته باشند.

ولايتي هم‌چنين با توجه به نكاتي كه در پيام اخير رهبر انقلاب به آن اشاره شده است و وظيفه‌اي كه بر دوش مسلمانان است نيز گفت: يكي اين‌كه اين موضوع ربطي به كليسا و اصل مسيحيت ندارد. يعني اين ماجرا نبايد موجب شود چنين تصور نادرستي در ذهن‌ مسلمانان به وجود بيايد كه اين جهان مسيحيت است كه مي‌خواهد در مقابل جهان اسلام بايستد. بدون ترديد آن‌هايي كه نه به مسيحيت اعتقاد دارند و نه به اسلام و نه به اديان الهي ديگر، پشت‌صحنه هستند و بناي‌شان بر اين است كه نور روزافزون تابنده اسلام را خاموش كنند. براي اين‌كه هيچ يك از اين مكاتب مطرح شده در غرب- چه چپ و چه راست، چه ليبرال دموكراسي و چه سوسياليسم و...- پاسخ‌گوي نياز بشر امروز نبوده‌اند و هركدام جامعه موعود و مطلوب انساني را وعده دادند اما به آن نرسيدند.

وي افزود: ماركسيست‌ها مي‌گفتند كمون نهايي، جامعه موعود بشر است اما در تحقق آن شكست خوردند و ماركسيسم به تعبير حضرت امام(ره) به موزه تاريخ سياسي جهان رفت. ليبرال‌ دموكرات‌هايي مانند فوكوياما در كتاب "پايان تاريخ" هم ادعا مي‌كردند جامعه مطلوب انساني همين ليبرال دموكراسي است اما با فاصله زماني كوتاهي از حرف خود برگشته و پذيرفتند كه اين‌گونه نيست.

وي ادامه داد: اين بن‌بستي است كه امروز در زندگي بشر رفاه‌زده و سرخورده كه هم محيط‌زيست خودش را خراب كرده و هم روابط درست بين انسان‌ها را از بين برده و در جامعه و طبيعت هرج و مرج را حاكم كرده، ديده مي‌شود. دنياي مصرفي تخريب‌كننده، آن بهشتي نيست كه وعده مي‌دادند و مردم طبيعتاً به معنويت رو آورده‌اند. تمام قرائن نشان مي‌دهد كه در شرق و غرب عالم و در بين پيروان همه اديان، انسان به نوعي به سوي فطرت الهي خودش برمي‌گردد.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين الملل گفت: اگر چنين برداشتي را بپذيريم، كساني كه نفع‌شان در ادامه وضعيت قبلي كه صهيونيست‌ها در آن نقش اساسي دارند، هست- يعني حاكميت يك گروه اقليت پشت صحنه برخوردار از بخش اعظم منافع و مزاياي مادي موجود در جهان و يك گروه اكثريت محروم از آن- بايد هم چنين اختلالي را ايجاد كنند، ولي ما نبايد اين را به حساب كليسا و مسيحيت بگذاريم. قرآن‌سوزي نشان مي‌دهد كه اين «اسلامِ جمهوري اسلامي» و «اسلام انقلابي و سياسي» نيست كه مورد مخالفت آن‌هاست؛ بلكه مخالفت آن‌ها با اصل قرآن و دستورات اسلام است و حالا ناچارند كه نقاب از چهره بردارند و آنچه كه در قلب‌شان مي‌گذشته را آشكار كنند.

حركت خودجوش مردمي مانند سيلي بنيان بركن، عقايد و افكار هتاكان را نشانه خواهد رفت

نماينده مردم اردکان در مجلس شوراي اسلامي با محکوم نمودن حرکت جاهلانه اهانت به ساحت مقدس کلام الله مجيد گفت: حرکت خودجوش مردمي مانند سيل بنيان برکني، عقايد و افکار انحرافي هتاکان و مسببان اين حرکت نابخردانه را نشانه خواهد رفت و درس عبرتي خواهد شد براي هتاکان و آنان که اجازه دادند اين اهانت در کشورشان روا داشته شود.

به گزارش ايسنا محمدرضا تابش در اين خصوص با تسليت اين اقدام سخيف؛ اسلام و کلام الله مجيد را آئين نجات بخش و رهگشا براي جامعه بشري دانست که با حرکت پر جوش و خروش خود در سطح جامعه بشري منشا حرکات بزرگي بوده است.

دبيرکل فراکسيون خط امام (ره) مجلس افزود: همه مسلمانان جهان با واکنش خود پاسخ کوبنده‌اي به اهانت کنندگان و آمريکائي‌ها که اجازه انجام چنين حرکت سخيف و جاهلانه‌اي را دادند نشان دادند و الحمدالله در سطح کشور ما نيز اين حرکت خودجوش مردمي شروع شده و اين سيل بنيان برکن، عقايد و افکار انحرافي هتاکان را نشانه خواهد رفت و اين واکنش‌ها درس عبرتي خواهد بود براي هتاکان و آنهايي که اجازه دادند که اين هتاکي در کشورشان روا داده شود.

وي گفت: در استان دارالعباده يزد و شهرستان اردکان نيز به اين گستاخي به خوبي واکنش نشان داده شده است و مردم درصددند تا با حضور خود در صحنه ناراحتي قلبي خود از اين حرکت که دل‌شان را به درد آورد را به بهترين نحو نشان دهند.

مسلمانان جهان جواب دندان‌شكني به اهانت به قرآن كريم خواهند داد

وزير راه و ترابري گفت: مسلمانان جهان جواب دندان‌شكني به اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم خواهند داد.

به گزارش ايسنا حميد بهبهاني اظهار كرد: افراد بي‌خردي كه كتاب آسماني مسلمانان را در كشوري كه ادعاي تمدن و حقوق بشر دارد به آتش كشيده‌اند تنها ادعاهاي دروغ سردمداران استكبار در خصوص آزادي و تمدن را نمايان مي‌كنند.

وي ادامه داد: حتي در ضعيفترين كشورها نيز كسي به خود اجازه نداده است به ساحت كتب آسماني هيچ‌ يك از اديان الهي اهانت كند.

وي افزود: مسوولان آمريكايي بايد پاسخگوي اين نوع اقدامات باشند و اميدواريم دولتمردان آمريكايي نسبت به اين گستاخي پاسخي روشن به جهان اسلام و ملل مسلمان داشته باشند.

وزير راه و ترابري تاکيد کرد: عاملان اين جنايت بايد بدانند كه قرآن كريم روشن‌ترين راه هدايت انسان‌ها، در دل انسان‌هاي جوياي حقيقت قرار داشته و عشق آن به مسلمانان محدود نيست و نور فراگير و تعاليم آسماني آن هرگز با چنين اقدامات سخيفي خاموش نمي‌شود.

اديان الهي بدنبال ارزش‌هاي اخلاقي مبتني بر مباني الهي هستند

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با بيان اينكه تمام اديان الهي به دنبال تقويت ارزش‌هاي والاي انساني و تحقق عدالت در جامعه هستند، گفت: متاسفانه گروه‌هاي اقليتي در دنيا با تفكر استكباري و صهيونيستي براي كسب منافع نامشروع خود به دنبال تضعيف تمامي ارزش‌هاي ديني و اعتقادي هستند.

به گزارش ايسنا مهدي مصطفوي در دومين نشست ديني مركز گفت‌وگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با مسيحيان آشوري ايران حضور عاليجناب پاترياك ماردنخاي چهارم رهبر جهاني كليساي شرق آشوريان در اين نشست را بسيار ارزشمند توصيف كرد و افزود: افتخاري است كه در طول تاريخ ارتباط صميمانه و برادرانه‌اي را با پيروان اديان به ويژه اديان الهي در ايران داشتيم و خوشبختانه امروز ايران مهد تشويق ارزش‌هاي معنوي، اعتقادي، الهي و اخلاقي است.

وي با بيان اينكه متاسفانه امروز در جهان يك خلاء قابل لمس در معنويت و ارزش‌هاي اخلاقي الهي به وجود آمده و جوامع و خانواده‌ها گرفتار آن هستند، تصريح كرد: متاسفانه بعضي از گروه‌هاي اقليت در دنيا هستند كه براي كسب منافع نامشروع خود تلاش مي‌كنند ارزش‌هاي عبادي و مباني اساسي فكري ملت‌ها را متزلزل كنند. در حالي كه اديان الهي به دنبال تقويت ارزش‌هاي والاي انساني، تحقق عدالت در جامعه، ايجاد وحدت و همدلي بين انسان‌ها و جلوگيري از بروز ظلم به ديگران و مبلغ ارزش‌هاي اخلاقي مبتني بر مباني الهي هستند.

مشاور رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: براي اقليتي كه مي‌خواهند منافع نامشروعي را كسب كنند عدالت، محبت، ارزش‌هاي اخلاقي مانع است. آنها از تمام امكانات و ظرفيت‌ها استفاده مي‌كنند تا بتوانند پايه‌ي اعتقادي و ايدئولوژي افراد و ملت‌ها را سست كنند.

مصطفوي تاكيد كرد: ما معتقديم اگر فرهنگ و عقايد ديني در يك قوم و كشوري ضعيف شود آن جمعيت را به راحتي مي‌توان تحت سلطه درآورد و افكار آن را به راحتي مي‌توان تحت تاثير قرار داد.

وي با بيان اين‌كه عزت هر قوم و فردي مبتني بر پايبندي آن فرد به ارزش‌هاي اعتقادي و ديني است، اظهار كرد: هيچ كشوري نمي‌تواند مستقل و آزاد باشد. مگر اينكه فكر و مباني اعتقادي قوي و مستقلي داشته باشد و اين شعار همه‌ي پيامبران الهي است.

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با اشاره به تفكرات آن گروه اقليت كه به دنبال منافع نامشروع خود هستند، افزود: براي آنها تفاوتي نمي‌كند كه مبارزه با اسلام كنند يا مسيحيت. بر عليه قرآن كاري كنند يا بر عليه انجيل. كاريكاتور نسبت به حضرت مسيح(ع) بكشند يا پيامبر اسلام(ص). آنها دنبال تضعيف ارزش‌هاي ديني و الهي هستند.

مصطفوي ادامه داد: اگر آنها به دنبال آتش زدن قرآن هستند مي‌دانند كه در قرآن از همه‌ي پيامبران الهي اسم برده شده و مورد احترام هستند؛ لذا چون توان و اعتقاد در گفت‌وگو و استدلال ندارند از روش آتش زدن و تخريب استفاده مي‌كنند.

مشاور رييس‌جمهور، يادآور شد: ما معتقديم امروز وظيفه‌ي رهبران الهي و پيروان اديان اين است كه ارزش‌هاي ديني را بيش از پيش تقويت كنند و نسبت به مشتركات اديان الهي تكيه كنند. خوشبختانه مشتركات اديان الهي آنقدر زياد و سازنده براي تعالي بشريت است كه هر چقدر نيرو براي اجراي آنها صرف كنيم باز جاي فعاليت وجود دارد.

حكام كشورهاي مسلمان است عكس العمل كوبنده‌يي نشان دهند

به گزارش ايسنا آيت الله العظمي سبحاني با انتشار بيانيه‌اي در محکوميت اهانت به قرآن کريم تاکيد کرد: اكنون نوبت دولتمردان اسلامي و حكام كشورهاي مسلمان است كه عكس العمل سازنده و كوبنده‌يي نشان دهند.

*** توهين به ساحت مقدس قرآن کريم تفسيري جز توحش و حماقت ندارد

به گزارش ايسنا آيت الله العظمي شبيري زنجاني با انتشار بيانيه‌اي توهين به ساحت قرآن کريم را دلخراش دانست و افزود: کتاب اسلامي از چنان درخشندگي و قداستي برخوردار است که اين گونه ماجراجويي ها تاثيري بر چهره تابناک آن نخواهد گذاشت.

در نامه‌اي به مديركل يونسكو؛ مشايي خواستار اقدام عملي در قبال جسارت به قرآن مجيد شد

اسفنديار رحيم مشايي رييس كميسيون فرهنگي دولت جمهوري اسلامي ايران با ارسال نامه‌اي اعتراض آميز به مدير كل يونسكو در خصوص به آتش كشيدن قرآن مجيد توسط افرادي جاهل در آمريكا خواستار اقدام عملي در قبال اين جسارت غير انساني شد.

تجمع جامعه فرهنگيان تهران بزرگ در اعتراض به هتك حرمت قرآن در ميدان فلسطين برگزار شد

به گزارش ايسنا تجمع كنندگان شعارهايي چون "الله‌اكبر، لا اله الا الله"، "مزدور آمريكايي اعدام بايد گردد"، "سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن"، "مهدي صاحب زمان تسليت تسليت"، "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز مهدي صاحب زمان صاحب عزاست امروز"، "يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا"، "اسلام پيروز است آمريكا نابود است"، "ملت ما بيدار است از فتنه‌ها بيزار است"، "حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست"، "اي رهبر آزاده آماده‌ايم آماده"، "واي اگر خامنه‌اي حكم جهادم دهد ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد" و "ما ملت غديريم سازش نمي‌پذيريم" را سر دادند.

هم‌چنين بنيادي معاونت پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش تهران طي سخناني در اين تجمع گفت: در چنين روزي گرد آمده‌ايم اعلام كنيم مبناي استكبار كه بر منطق و انفجار اطلاعات است در چنين انفجاري مرگ بر انسان‌هايي كه صاحب منطق نيستند و امروز آمده‌ايم اعلام كنيم كه با اين عملي كه انجام داديد باعث اتحاد مسلمانان بسياري در دنيا شديد و اين امر باعث اتحاد و تجمع بزرگ مسلمين جهان شد و اين كاري كه شيطان بزرگ، آمريكاي جنايتكار انجام داد اگر ظاهرا خارج از منطق و اصول بود اما به نفع قرآن و اسلام تمام مي‌شود.

وي افزود: اعلام مي‌كنيم كه اگر قلبمان شكسته و موي سفيد بر پيشاني ما نشسته است اما هنوز همان بسيجي‌هايي هستيم كه در خيبر بوديم و فتنه 88 را مديريت كرديم و سرافكنده شماييد كه ادعاي منطق مي‌كنيد اما قرآن را مي‌سوزانيد. يعني فكر خود را مي‌سوزانيد.

در ادامه‌ اين تجمع هم‌چنين يزداني معاون وزير آموزش و پرورش گفت: مسلمين قدم‌هاي بلندي را به انجام خواهند رساند كه اين حيات ننگين هرچه زودتر به پايان برسد. با اين كار گرايش به اسلام بيش از پيش افزون شد و دشمن بداند كه به بركت همين آموزه‌هاي قرآن، پايبندي مسلمين به قرآن بيشتر شده و شرايط ديگر براي جنگ نرم دشمن فراهم نيست و دشمن بايد بداند پايان حكومت ظالمانه‌اش فرا رسيده است. ملت ايران نيز شرايطي را فراهم كرده كه ديگر آبرويي براي سران كاخ سفيد باقي نمانده است.

وي ادامه داد: امروز شاهديم كه بار ديگر با تمسك به قرآن، اسلام بيش از پيش به جهان معرفي مي‌شود و امروز كشورهاي مسلمان و آزادگان جهان بايد بدانند كه هتك حرمت به قرآن، هتك حرمت به حقيقت انسانيت و ارزش‌هاست و بنابراين بايد به‌پا خيزند و در مقابل اين حركات نافرجام بايستند و به اين حيات ننگين خاتمه دهند. در واقع امروز فرزندان اين ملت بايد بدانند پيش‌كسوتان آنها ايستاده‌اند و ما به فرزندان خود مي‌آموزيم كه اين راه، راه پيروزي و راه حق و حقيقت است و ما تا آخرين قطره‌ خون از قرآن و ولايت دفاع مي‌كنيم. اراده خداوند نيز بر اين است كه قرآن را حفظ كند.

در پايان اين تجمع جامعه فرهنگيان تهران بزرگ، ابتدا بيانيه اقليت‌هاي ديني توسط يك دانش‌آموز و پس از آن هم بيانيه پاياني اين تجمع قرائت شد.

تجمع دانشجويان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي تهران

دانشجويان دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشكي تهران در محكوميت هتك حرمت قرآن كريم به همراه مسوولان و اساتيد اين دانشگاه‌ها در مقابل درب اصلي دانشگاه تهران تجمع كرده و به اقامه نماز ظهر و عصر خود پرداختند.

به گزارش ايسنا غلامعلي افروز از اساتيد دانشگاه تهران در ميان اين تجمع‌كنندگان اظهار كرد: خدايا تو شاهد هستي كه در مقابل درب دانشگاه تهران به همراه اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه جمع شده و به اقامه نماز ظهر و عصر مي‌پردازيم و از هويداي دل مي‌گوييم كه ما تابع قرآن هستيم و تا جان داريم حامي قرآن و رهرو طريق آن هستيم.

وي گفت: قرآن كتابي است كه بر فراز عصرها و نسل‌ها قرار دارد و آموزه‌هاي آن بر فطرت، منطق و معنويت استوار است و براي هميشه انسانها كاملترين آموزه‌ها و كمال انجيل و تورات است.

افروز گفت: بسياري از آموزه‌هاي قرآن آموزه‌هاي راستين و تاييدگر آموزه‌هاي تورات و انجيل است و در تورات و انجيل پيامبر خاتم را براي همه بشريت و كتاب قرآن را براي همه عصرها و نسل‌ها معرفي مي‌كنند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به آيه 14 از سوره جان در انجيل گفت: حضرت مسيح(ع) در اين آيه به پيروان خود مي‌گويد كه بعد از من پيامبري جاودانه مي‌آيد.

وي بخشهايي از انجيل كه مربوط به بشارت پيامبر خاتم است را به زبان انگليسي بيان كرد و افزود: اسلام بر مبناي آموزه‌هاي فطري است و خدا مي‌فرمايد كه هيچ آدم عادي نيست كه نسبت به آموزه‌هاي فطري روي برگردان باشد، مگر كسي كه دچار جهالت و سفاهت شده باشد.

افروز گفت: در فرآيند جهاني شدن جهان به مكتب جهان‌شمولي نياز دارد كه به همه سوالات بشري توانايي پاسخگويي داشته باشد و يقينا مجموع اين آموزه‌ها چيزي جز قرآن كريم نيست.

وي اظهار كرد: جهان همچنين به يك فرمانرواي عرشي نياز دارد كه آن نيز امام زمان(عج) است و اين وعده حتمي و حق است.

اين استاد دانشگاه با تاكيد بر اين‌كه همه طراحان جهاني سازي مي‌دانند آموزه‌هاي جهاني به اسلام و فرمانرواي موعود آن ختم خواهد شد، گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند مسلمان هيچگاه نسبت به هتك حرمت قرآن كريم مقابله به مثل نمي‌كنند، زيرا سوزاندن قرآن يعني سوزاندن انجيل، توحيد و تورات و اين يعني نفي منطق، فطرت، عقلانيت و معنويت در گستره انسانها و در اين امر ترديدي نيست.

افروز گفت: قرآن كتابي آسماني و عرشي و براي عقلا و خردورزان است و يك كاغذ نيست و آدمي كه قرآن را مي‌سوزاند مي‌خواهد كه همه ارزشها را قرباني كند.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در مورد هتك حرمت قرآن كريم گفت: همانطور كه ايشان فرموده‌اند يادمان باشد كه خدا قرآن را فرستاده و خود نيز محافظ آن است.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: زماني كه سلمان رشدي آن كار شنيع را مرتكب شد، هزاران نفر به دين مبين اسلام گرويدند و من يقين دارم كه اين حركت با ابلهي صورت گرفته است و صهيونيسم‌ها عامل آن بوده‌اند و باعث آن مي‌شوند كه بسياري از انسانها در سراسر جهان به اسلام علاقمند شده و براي فهم دستورات آن به قرآن مراجعه كنند.

افروز با بيان اين نكته كه در همين مدت كوتاه هزاران هزار جلد از قرآن در سرتاسر جهان چاپ شده است گفت: با وجود آنكه ما بسيار در مورد هتك حرمت قرآن ناراحت هستيم ولي نتيجه غائي آن اين است كه قرآن به همه زبانهاي جهان منتشر مي‌شود و گروندگان به آن افزايش خواهند يافت.

تجمع بازاريان و طلاب حوزه‌هاي علميه‌ تهران

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريكاييها و همدستان آنها بدانند كه با آتش زدن قرآن كريم راه رشد و تعالي مسلمانان شعله‌ورتر خواهد بود و اين مسير به حذف كامل اسراييل و حضور كامل و مجدد اسلام در عرصه‌ي معادلات جهاني خواهد انجاميد.

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي‌فرد، در تجمع بازاريان و طلاب حوزه‌هاي علميه‌ تهران در محكوميت هتك حرمت قرآن كريم، كه امروز صبح در مسجد سيدعزيز‌الله بازار جامع تهران برگزار شد با تسليت اين واقعه به ساحت مقدس ولي‌الله الاعظم امام زمان(عج)، مقام معظم رهبري، مراجع تقليد و نيز علماي بزرگوار عالم اسلام و جهان تشيع و ملل مسلمان اظهار كرد: هتك حرمت قرآن كريم توسط تعدادي از اوباش و با حمايت رژيم جهانخوار آمريكاي جنايتكار صورت گرفته است به اميد آنكه اين اقدام ننگين گام ديگري در مسير عزت‌بخشي دفن اقتدار نظام سلطه و زمينه‌ساز انسجام امت اسلامي باشد.

وي با بيان اين‌كه مردم ما در محكوميت هتك حرمت قرآن كريم پيوند امام و امت را به نمايش گذاشتند، افزود: در عصري كه به نام دانش و علم و در دوراني كه با نشستن بر بال قدرتمند تكنيك مسير رشد و شكوفايي در بعضي از حوزه‌ها طي مي‌شود، و آن هم در نقطه‌اي از جهان كه خود را منادي آزادي مي‌نامد شاهد زشت‌ترين و پليدترين حركت غيرعقلاني هستيم.

ابوترابي‌فرد خاطرنشان كرد: بيش از 1400 سال پيش قرآن كريم فرياد بلند حضور علم و دانش را در عرصه‌ي حيات بشري سرداده است و اين در حالي است كه از سوي آن اوباش و با حمايتهايي كه از وي شده است اين كتاب الهي به آتش كشيده مي‌شود.

وي گفت: كساني كه اعتقاد دارند كه خشونت را بايد با تفكر جواب داد امروز زشت‌ترين خشونت‌ را در برابر كتابي كه بيش از يك ميليارد نفر مسلمان به آن عشق مي‌ورزند و تحت آموزه‌هاي آن اديان الهي جان تازه‌اي گرفتند روا مي‌دارند.

وي با بيان آياتي از كلام‌الله مجيد كه در آنجا از پيامبران الهي ياد شده است، گفت: قرآن كتابي است كه مشعل پرفروغ توحيد و نبوت را بر فراز گيتي برافراشته است و توهين به قرآن توهين به همه‌ي كتب آسماني و پيروان اديان الهي است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب كه ما بايد بدانيم چرا در اين مقطع زماني شاهد چنين رفتاري هستيم گفت: در سه دهه‌ي گذشته در جهان اسلام از تفكر و حيات ناب اسلامي در عرصه‌ي شكل گيري يك حيات سياسي برآمده از آموزه‌هاي ديني نشاني نبود و بعد از جنگ جهاني اول حكومت قدرتمند عثماني را كه چون چسب گسترده‌اي جهان اسلام را تحت پوشش خود داشت شكست دادند و به جاي اين مهد تفكر اسلامي نظام لائيك را بنيان نهادند تا تفكر اسلامي را از ريشه بركنند.

وي اظهار كرد: دنياي اسلام در اوج و قله‌ي خود به رعايت تفكر دين در حيات رفتار شخصي مي‌انديشيد و نامي از به كار بردن آموزه‌هاي ديني در نظام‌هاي سياسي و اجتماعي نبود.

وي گفت: در همين دوران بود كه نظامي با قدرت هسته‌اي مقتدر در قلب جهان اسلام تحت واژه‌ي زشت رژيم صهيونيستي اسراييل به وجود آمد تا به عنوان پايگاه قدرتمند دفاع از ليبراليسم و حكومت سلطه طلب غرب باشد.

اين نماينده مجلس ادامه داد: پس از اين زمان بود كه رژيم صهيونيستي طي شش روز با يورش به كشورهاي مصر، سوريه و لبنان، حوزه‌ي حاكميت خود را به چهاربرابر افزايش داد و هزار نفر را در اين جنگ به اسارت گرفت و با اعلام آتش بس مواضع خود را تثبيت كرد و در آن روز كشور ايران مهمترين تكيه‌گاه اين رژيم اشغالگر براي رسيدن به پيروزي سريع بود.

وي افزود: در آن زمان در هيچ جاي جهان شاهد واكنشي به اين اقدام نبوديم و اگر نگويم دنياي مرده بايد بگويم دنيا در آن زمان خواب بود.

وي گفت: در آن زمان رژيم آمريكا قرآن را تجليل مي‌كرد و مسلمانان را مورد حمايت قرار مي‌داد، زيرا اسلام آمريكايي را بهترين پشتيبان براي حركت در مسير اهداف شوم خود مي‌دانست و در مخيله‌ي كسي نمي‌گنجيد كه روزي آنها با قرآن مقابله كنند زيرا قرآن را از جوامع اسلامي حذف كرده بودند و تنها جلدي از آن باقي مانده بود.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با طرح اين سوال كه چه چيزي اتفاق افتاده است كه آمريكا و اسراييل مهمترين مانع در برابر منافع نامشروع خود را قرآن مي‌دانند، افزود: بيداري مردم فلسطين عامل مقاومت مردم لبنان و اين‌كه نيروهاي نظامي آمريكا در عراق به زانو درآمده‌اند همه در پي تاثيرات قرآن در آنها است و آنچه كه باعث شده است امروزه قدرت شيطاني رژيم صهيونيستي كه در زراد‌خانه‌هاي هسته‌يي خود بيش از 200 كلاهك هسته‌يي دارد و جزو برترين نيروهاي نظامي به شمار مي‌آمده در برابر لبنان به زانو درآمده است.

ابوترابي‌فرد اظهار كرد: در تاريخ حيات سياسي آمريكا بعد از جنگ جهاني اول و دوم بيشترين سرمايه‌گذاري را آمريكا در عرصه‌ي نظامي خود، در تهاجم به عراق نمود و اين تهاجم براي اين بود كه عراق را به پايگاه اقتصادي و نظامي خود تبديل كرده تا پايگاهي براي ايجاد مانع در برابر ايران اسلامي به عنوان موتور محرك حيات‌بخش جهان اسلام، باشد.

تجمع قضات و كاركنان دستگاه قضايي

صبح روز چهارشنبه جمعي از قضات و كاركنان دستگاه قضايي مقابل ساختمان شماره دو قوه‌ي قضاييه در ميدان ارگ براي اعتراض به اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم تجمع كردند.

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام و المسلمين باغاني در جمع تجمع‌كنندگان با ذكر عبارت انا لله و انا اليه راجعون و با عرض تسليت به محضر امام زمان (عج)، گفت: اين اجتماع خودجوش به دليل اهانتي كه دولت مستكبر آمريكا و عده‌اي اراذل و اوباش تحت اين دولت ستمكار زورگو به ساحت قرآن مقدس انجام دادند و به اميد متلاشي شدن اين دولت مستكبر و با آرزوي آزادي انسان‌هاي تحت ستم در جهان به ويژه كشورهاي اسلامي انجام گرفت.

رييس شعبه 13 ديوان عالي كشور با تشكر از اجتماع خالصانه و خودجوش قضات، روساي ادارات دادگستري، كارمندان، برادران و خواهران و بسيجيان، اظهار كرد: اينطور نيست كه اين تجمع به دليل بيانيه‌ يا دستوري از سوي قوه‌ي قضاييه صورت گرفته باشد. همه‌ي امت اسلامي در همه جاي كشور اعم از حوزه‌ي علميه و دانشگاه‌هاي كشور براي عرض ادب به ساحت قرآن كريم و اعلام حمايت از اين كتاب تجمع كردند.

باغاني درباره‌ي عظمت قرآن، اظهار كرد: قرآن در آيه‌اي از سوره‌ي مبارك حجر بيان فرموده است كه "انا نحن نزلنا انا له لحافظون" كه اين آيه پنج تاكيد دارد و از اين جهت منحصر به فرد است. خداوند وعده داده است كه اين كتاب را از دستبرد، تحريف، كم و زياد، از بين بردن و بدست نسيان و فراموشي سپردن حفظ كند.

وي با بيان اينكه 14 قرن كامل از نزول قرآن مي‌گذرد، عنوان كرد: اين كتاب هر روز درخشنده‌تر از سال‌هاي پيشين است. ميليون‌ها و ميلياردها نسخه از اين كتاب چاپ شده و در سراسر جهان رسيده است تا بتوانند از راهنمايي آن بهره ببرند و ستمكاران با اين اقدام تنها عرض خود را مي‌برند.

باغاني با بيان اينكه قرآن خاتم همه‌ي كتب اسلامي است و پيامبر خاتم همه‌ي انبياست، يادآور شد: بايد انسان‌هاي خداجوي به سوي اين كتاب برگردند و از آن درس بگيرند.

وي با اشاره به موارد ديگري از هتك حرمت به ساحت پيامبر (ص) و قرآن در سال‌هاي گذشته از جمله كاريكتاتور كاريكتاتوريست دانماركي، اظهار كرد: وليد خليفه‌ي اموي نيز يك بار قرآن را هدف قرار داد و 10 تير به سوي اين كتاب شليك كرد اما همه‌ي اين ستمكاران رفتند و قرآن ماند. حالا استعمار ستمكار آمريكا مي‌خواهد به ساحت قرآن اهانت كند كه گمان مي‌كنم مشكلات روزافزوني كه دامن آمريكا را از درون گرفته دليل اين اقدامات است.

وي گفت: مزدوري را اجير كرده‌اند. كشيكي كه كليساي او 50 عضو بيشتر ندارد و او گفت كه در روز 11 سپتامبر قرآن را آتش مي‌زنم. بعد عقب‌نشيني كردم ولي بعد از او اراذل و اوباش به قرآن اهانت كردند. آنها با اين اقدام خود تنها عرض خود را مي‌برند.

باغاني ابراز اميدواري كرد كه اين اقدام باعث همبستگي مسلمين و اتحاد آنها شود.

وي گفت: قرآن در قلب همه‌ي مسلمانان جا دارد و همه حاضرند در راه قرآن جانفشاني كنند. اهانت به قرآن يعني اهانت به اسلام، عقايد مسلمانان و افكار همه‌ي متدينين جهان. ما به مسيحيان و پيروان دين‌شان اهانت نمي‌كنيم. قرآن حتي آنها را دعوت كرده است و در قرآن آمده است اي پيامبر به اهل كتاب بگو كه همه زير يك كلمه كه كلمه‌ي توحيد است جمع شويد.

باغاني در ادامه به شرح ماجراي مباهله پرداخت و گفت: آمريكا مي‌خواهد با اين اقدام مشكلات خود را بپوشاند. قرآن با اهانت چهار اوباش مزدور از صحنه خارج نمي‌شود بلكه دل‌هاي آماده را بيشتر به خود جلب مي‌كند.

تجمع اعتراض‌آميز كارمندان بسيجي

به گزارش ايسنا تجمع‌كنندگان شعارهايي چون "مرگ بر مثلث صهيونيست آمريكا و اسرائيل و انگليس"، "مرگ بر آمريكا مرگ بر انگليس"، "اهانت به قرآن اهانت به دين است"، "آتش زدن به قرآن عزاي مسلمين است"، "سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن"، "جانم فداي اسلام جانم فداي قرآن"، "يا حجت ابن الحسن تسليت تسليت" و "اي رهبر بت‌شكن تسليت تسليت" را سر دادند.

به گزارش ايسنا همچنين در اين تجمع حجت‌الاسلام والمسلمين ذوالنور جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه اظهار كرد: اين اقدام نشان از يك حركت تاريخي و بغض و كينه‌ عميق نسبت به اسلام و مسلمين دارد و وقتي صحبت از صهيونيسم مي‌شود ذهن مردم ما به سراغ اسرائيل رفته و پس از آن مقوله يهود در ذهن‌ها تجسم پيدا مي‌كند. اين سه مقوله‌ منحوس يعني يهود، اسرائيل و صهيونيسم همپوشاني و اتحاد كافي ندارند بلكه سه مقوله جداگانه و منفك هستند.

وي افزود: قرآن بدترين دشمن مسلمانان را يهود معرفي مي‌كند، اما بايد گفت كه امروز يهوديان دنيا صهيونيسم نيستند و تاريخ صهيونيسم به قرن‌ها پيش برمي‌گردد. زماني كه مسيحيان به آموزه‌هاي جديد رسيدند و اعتقاد داشتند كه يكي از مصداق‌هاي بازگشت و رجعت مسيح (ع) شكل‌گيري يهود در خاورميانه است. بنابراين مسيحيان صهيونيسم براي بازگشت مسيح بايد علائم ظهور را ايجاد مي‌كردند تا اين امر تسريع پيدا كند. بنابراين در سال 1948 با حمايت انگليس و آمريكا، اسرائيل غاصب در منطقه شكل گرفت. در واقع ريشه‌ تشكيل مسيحيت صهيونيسم از يهود عميق‌تر است و امروز مقوله مهمي كه اسلام را تهديد مي‌كند صهيونيست مسيحي است.

ذوالنور با بيان اين‌كه بيش از 60 بار از القاب حضرت مسيح در قرآن ياد شده است، گفت: در واقع سند و شناسنامه تمامي اديان و پيامبران الهي در قرآن آمده است و بايد گفت آنها با اين عمل شناسنامه اديان را زير پا گذاشتند. در واقع بايد گفت اين كار توهين به مسلمانان و توهين به اديان الهي است تمامي مسلمانان نيز با اعلام اعتراض خود خشم و انزجارشان را از اين عمل نشان داده‌اند. در واقع همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند اگر اين اهانت براي ما بسيار سنگين است اما تبعات مثبتي براي گسترش قرآن خواهد داشت و باعث خواهد شد كه در آينده موج گرايش به قرآن در دنيا افزايش چشمگير پيدا كند و زمينه جهاني شدن بيشتر اسلام نيز فراهم شود.

جانشين نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، افزود: در واقع با چنين اقداماتي به افرادي كه اعتقاد محكمي ندارند ثابت مي‌شود كه غرب، اسرائيل و صهيونيسم بين‌الملل از هر فرصتي براي سست كردن اعتقادات مردم استفاده مي‌كنند و نشان مي‌دهند كه دست از دشمني با شما برنمي‌دارند تا شما را از دين‌تان خارج كنند. در واقع بايد گفت اين حركت به ضرر دشمن تمام خواهد شد. همانطور كه ما امواج گسترده مسلمانان و پيروان اديان الهي را در اين مساله شاهد هستيم.

به گزارش ايسنا، در پايان اين تجمع پس از مديحه‌سرايي بيانيه پاياني تجمع قرائت شد.

تجمع دانشگاهيان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي

به گزارش ايسنا دانشگاهيان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با با برگزاري تجمعي نسبت به هتك حرمت قرآن كريم اعتراض كردند.

در اين تجمع كه با سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالجباري مسوول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي همراه بود، شعارهايي از جمله مرگ بر آمريكا، مرك بر اسراييل، مرگ بر صهيونيست، الله اكبر، سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن از سوي تجمع كنندگان سر داده شد.

در پايان اين تجمع نيز بيانيه‌اي در محكوميت هتك حرمت قرآن كريم خوانده شد.

*** هتك حرمت به ساحت قرآن، آغاز چالش جدي عليه آمريكا درسطح جهان اسلام است

رئيس کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن، آغاز يك چالش جدي عليه آمريكا در سطح جهان اسلام است.

علاالدين بروجردي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن كريم در شرايطي صورت گرفت كه پليس آمريكا نظاره گر اين جنايت وحشيانه بوده است.

وي بابيان اين‌که اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم، اهانت به دين مبين اسلام و همه اديان الهي است، اظهارداشت: دولت آمريكا دراين زمينه مستقيم مسئوليت دارد و در اين زمينه موضع اصلي خود را اعلام كرده و بايد به جهان اسلام پاسخگو باشد.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: امروز در عرصه جهاني شرايطي پيش آمده كه اگر دولت آمريكا در اظهار نظر رسمي اعلام شده توسط وزير خارجه خودش صداقت داشته باشد، بايد افرادي را كه به ساحت مقدس قرآن هتك حرمت كرده دستگير و به اشد مجازات برساند.

بروجردي ادامه داد: دولت آمريكا بايد به جامعه جهاني و امت اسلامي و افکارعمومي و همه مسلمانان جهان اعلام کند و گرنه كاملا مشخص است كه در پس پرده اين بازي كثيف خود دولت آمريكا قرار دارد.

رئيس کميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس خاطرنشان کرد: بدون ترديد هتك حرمت به ساحت مقدس قرآن، آغاز يك چالش جدي عليه آمريكا در سطح جهان اسلام است.

وي گفت: آمريكايي‌ها خواهند ديد چه عواقب جدي و چه عكس العمل قاطعي از طرف امت اسلامي در مقابل آنها ظهوروبروز پيدا خواهد كرد.

وي با بيان اين‌که سازمان كنفراس اسلامي و كشورهاي اسلامي در اين زمينه مسئوليت بسيار سنگيني را بر عهده دارند، اذعان داشت: پيام مقام معظم رهبري يادآور پيام بلند و جاودانه امام (ره) در ارتباط با سلمان رشدي ملعون بود كه آن هتک حرمت را به ساحت مقدس پيامبرعظيم الشان راانجام داد و پاسخ همه كشورهاي مسلمان و امت اسلامي به نداي ارزشمند مقام معظم رهبري بر انسجام و اتحاد امت اسلامي خواهد افزود.

ملت‌هاي آزاده به فكر تشكيل دادگاه صالحه براي جلوگيري از توهين به مقدسات باشند

رييس بنياد نهج‌البلاغه گفت: توهين به مقدسات ملت‌ها و عدم توجه به آنها از سوي نهادهاي بين‌المللي نشان‌دهنده‌ي بي‌اعتباري و بي‌آبرويي آنها و تحت سلطه‌ي استكبار بودن آنها است كه از آن جمله مي‌توان به سازمان ملل اشاره كرد.

آيت‌الله دين‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار دين و معارف اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با اشاره به پيام مقام معظم رهبري در رابطه با هتك حرمت به قرآن كريم در آمريكا، اظهار كرد: يكي از نكاتي كه در پيام ايشان است توجه به حضور و دست داشتن صهيونيست‌ها در جريان اين موضوع است و اين‌كه واقعه‌ي رخ داده، ريشه‌اش در دست صهيونيست‌ها است كه اهدافي شوم در سر دارند و يكي از آنها هم اين است كه ميان مسيحيان و مسلمانان درگيري ايجاد كنند.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري نيز به اين نكته اشاره داشتند كه واقعا اهل انجيل و مسيحيان از اين توطئه‌هاي كودكانه دور هستند و اين يك توطئه‌ي سياسي است كه توسط صهيونيست‌ها و دولتمردان آمريكايي انجام گرفته است و علت آن هم اين است كه آمريكا واقعا به آخر خط رسيده است.

رييس بنياد نهج‌البلاغه ادامه داد: اگر كسي منطق و استدلال داشته باشد به بحث و گفت‌وگو مي‌پردازد، اما كسي كه چيزي ندارد به فحش دادن و كارهاي غيرعاقلانه روي مي‌آورد و كاري هم كه در سال‌هاي اخير نيز به وسيله‌ي كاريكاتورهايي در كشورهاي اروپايي عليه پيامبر اسلام انجام گرفت و قرآن‌سوزي اخير نيز از جمله اين دست اقدامات است كه توسط ايادي دولت آمريكا و افراد اوباش و مزدوري كه چه به لباس كشيش افراطي و غيره نشان‌دهنده‌ي اين است كه اين گروه به آخر خط رسيده است و حرفي براي گفتن ندارد و براي همين است كه دست به هر كاري مي‌زنند تا بتوانند خود را حفظ كنند.

دين‌پرور گفت: همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرموده‌اند، مسلمانان هيچ وقت دست به مقابله به مثل نمي‌زنند و اين به آن دليل است كه ما به همه‌ي پيامبران از جمله حضرت موسي و حضرت عيسي(ع) احترام گذاشته و آنان را معصوم مي‌دانيم و هيچ‌گاه به فكر هيچ مسلماني خطور نمي‌كند كه به كتب آسماني اهانت كند. هرچند مردم ما بسيار از قضيه‌اي كه رخ داده است خشمگين هستند ولي هيچ‌گاه كار غيرعقلايي انجام نمي‌دهند.

وي اظهار كرد: يك دادگاه صالحه بين‌المللي بايد باشد تا زير نفوذ آمريكا و صهيونيست‌ها قرار نداشته باشد و تشكيل چنين مركزي كمترين كاري است كه بايد براي رسيدگي به اموري از اين دست صورت پذيرد.

جامعه اسلامي فرهنگيان، سازمان حج و زيارت، انصار حزب‌الله تهران، قضات و كاركنان دستگاه قضايي، حزب اسلامي ايران زمين، شوراي حل اختلاف استان تهران، كانون بسيج اساتيد دانشگاه قم، دانشگاه ازاد اسلامي، دانشگاه ايلام، دانشگاه شهيد بهشتي و ... بيانيه‌هايي در محكوميت هتك حرمت قرآن كريم منتشر كردند. 

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha