• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8906-08536

رييس راهورناجا خبرداد: ممنوعيتهاي جديدبراي«هُووها» توقيف3روزه درانتظار رانندگان پرخطر درطرح تابستانه تشكيل كارگروه ويژه چراغ‌هاي زنون الزام نصب كيسه هوا از90

رييس راهورناجا خبرداد: ممنوعيتهاي جديدبراي«هُووها»
توقيف3روزه درانتظار رانندگان پرخطر درطرح تابستانه
تشكيل كارگروه ويژه چراغ‌هاي زنون
الزام نصب كيسه هوا از90

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اجراي مرحله دوم طرح تابستاني از 18 شهريور تا 3مهرماه در جاده‌هاي كشور از برخورد جدي با تخلفات حادثه‌ساز مانند سرعت و سبقت غيرمجاز، انجام حركات مارپيچ، صحبت با تلفن همراه و عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني خبر داد و گفت: در صورتي كه رانندگان دو تخلف از اين تخلفات حادثه‌ساز را به طور همزمان انجام دهند خودرو آنها سه روز توقيف مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسكندر مومني روز يكشنبه در حاشيه جلسه كميته عمليات و اجراي مقررات ترافيكي تاكيد كرد: با توجه به مشكلات خودروهاي «هوو» تردد اين دسته از خودروها در جاده‌هاي كشور محدود خواهد شد كه اين محدوديت در جاده‌هايي كه باند رفت و برگشت ندارند، خصوصا جاده‌هاي شمالي اعمال مي‌شود كه جزئيات آن بزودي اعلام خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه 200 هزار نفر در مرحله دوم طرح تابستاني مشاركت دارند در خصوص افزايش 10 كيلومتري سرعت در جاده‌هاي كشور گفت: با توجه به عمر خودروها امكان افزايش حداكثر سرعت مجاز خودروها در بزرگراه‌ها به 130 كيلومتر بر ساعت وجود ندارد و اين امر موجب بروز حوادثي خواهد شد.

رييس پليس راهور ناجا تصريح كرد: مانور مرحله دوم طرح تابستانه روز چهارشنبه برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به افزايش شديد سوانح ناشي از خواب آلودگي در پنج ماهه امسال گفت: هيچ جايگزيني بجز خواب براي خواب وجود ندارد، لذا توصيه مي‌كنيم رانندگان حتما استراحت كرده و بعد حركت كنند.

رييس پليس راهور ناجا افزود: متاسفانه در يكي از تصادفات ماه مبارك رمضان 8 نفر از سرنشينان يك پرايد كه حامل 9 نفر بود به علت خواب آلودگي راننده در جاده كشته شدند.

وي از توقيف 34 هزار دستگاه خودرو و 25 هزار جلد گواهينامه از ابتداي سال جاري تا كنون خبر داد و گفت: در اين مدت 110 هزار موتورسيكلت متخلف نيز در كشور توقيف شده‌اند.

رييس پليس راهور ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در خصوص برخورد با خودروهاي داراي چراغ زنون گفت: كارگروه ويژه‌اي در خصوص تصميم‌گيري در زمينه استفاده از لامپ‌هاي زنون تشكيل شده است كه نتايج آن ظرف دو هفته آينده اعلام مي‌شود.

وي افزود: هم اكنون چراغ‌هاي زنون يا توسط برخي كارخانجات توليد خودرو و يا در برخي تعميرگاه‌ها نصب مي‌شود و برخي رانندگان نيز از اين لامپ‌ها استفاده مي‌كنند.

رييس پليس راهور ناجا گفت: تصميم‌گيري نهايي در خصوص برخورد با هر سه بخش ظرف دو هفته آينده اعلام خواهد شد.

وي در خصوص تعويض پلاك موتورسيكلت‌ها تصريح كرد: تا كنون 600 هزار موتورسيكلت پلاك ملي گرفته‌اند كه قطعا پس از اتمام مهلت زمان‌بندي تعيين شده براي آنها از تردد موتورسيكلت‌هايي كه تعويض پلاك نكرده‌اند جلوگيري مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا در خصوص برخي اشتباهات در صدور قبوض جريمه گفت: سامانه ثبت تخلفات رانندگي بهبود يافته و تعداد اشتباهات كاهش يافته است و بسياري از افرادي كه هم‌اكنون براي قبوض جريمه خود مراجعه مي‌كنند درخواست تخفيف دارند!

وي راهكار حذف اين اشتباهات كنوني را نيز جريمه‌هاي الكترونيكي عنوان كرد و گفت: با اجرايي شدن جريمه‌هاي الكترونيكي كه يكي از پيش نيازهاي آن گواهينامه‌هاي هوشمند است كه هم‌اكنون در دو منطقه تهران به صورت پايلوت اجرا مي‌شود و بزودي در كل تهران اجرايي خواهد شد و پس از آن به كل كشور تسري مي‌يابد تخلفات كنوني نيز كاهش خواهد يافت.

رييس پليس راهور ناجا در خصوص نقاط حادثه‌خيز و تمهيدات پليس براي سفرهاي تابستاني در اين بخش‌ها گفت: پليس دو راهكار در اين خصوص داده است كه يكي رفع اين نقاط حادثه‌خيز در حد امكان پيش از آغاز مرحله جديد سفرهاي تابستاني و راهكار ديگر استقرار فيزيكي نيروها در اين نقاط است.

وي تاكيد كرد: در عين حال نظر پليس اين است كه راهكار اصلي رفع اين معضل، حذف اين نقاط حادثه‌خيز و اصلاح آنهاست.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه خوشبختانه مردم در رانندگي‌هاي خود رعايت مقررات قوانين رانندگي را مي‌كنند گفت: آمارها نشان مي‌دهد در تيرماه تصادفات رانندگي و تلفات ناشي از آنها كاهش داشته است.

وي با اشاره به اينكه 95 درصد مردم خوب رانندگي كرده و تنها 5 درصد متخلف هستنداظهاراميدواري كرد كه در نيمه دوم امسال با اجرايي شدن قانون جديد اخذ جرايم رانندگي كه هم‌اكنون به دليل برخي اشكالات مطرح شده توسط شوراي نگهبان در مجلس شوراي اسلامي قرار دارد، بازدارندگي لازم براي رانندگان متخلف ايجاد شده و شاهد عدم تخلف آنها باشيم.

رييس پليس راهور ناجا خاطرنشان كرد: اشكالات مطرح شده توسط شوراي نگهبان براي لايحه اخذ جرايم رانندگي ظرف دو هفته آينده در صحن علني مجلس مطرح و به تصويب نهايي مي‌رسد.

وي در خصوص نصب ترمز ضد قفل بر روي خودروها گفت: خوشبختانه نصب اين ترمز مراحل پاياني خود را مي‌گذراند و توجه پليس به دنبال الزامي كردن ساير تجهيزات ايمني خودروها مانند كيسه هواست.

به گزارش ايسنا، رييس پليس راهور ناجا تاكيد كرد: بر اساس مصوبه دولت نصب كيسه هوا از ابتداي برنامه پنجم توسعه يعني سال 1390 بر روي خودروهاي توليدي در كشور الزامي است كه در اين خصوص مكاتبات لازم از سال گذشته با شركت‌هاي خودروساز صورت گرفته كه اميدواريم مشكلي براي اجراي اين مصوبه به وجود نيايد.

وي در خصوص برخورد با خودروهاي روزه خواران نيز گفت: بر اساس دستور العمل تدوين شده با خودروهاي روزه خواران برخورد شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha