• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8906-05469
  • منبع : نمایندگی فارس

اعتراض كارگرانITIشيراز به كجا انجاميد؟ نماينده كارگران:رييس‌جمهور دستور حل مشكلات را داد،مديران فارس بيشتررايزني كنند رييس سازمان صنايع:به خواسته خود رسيديم

اعتراض كارگرانITIشيراز به كجا انجاميد؟
نماينده كارگران:رييس‌جمهور دستور حل مشكلات را داد،مديران فارس بيشتررايزني كنند
رييس سازمان صنايع:به خواسته خود رسيديم

در پي اعتراضات مجدد كارگران "كارخانجات مخابراتي راه دور ايران" در شيراز، رئيس سازمان صنايع و معادن استان فارس از ديدار مجدد نماينده كارگران با رئيس‌جمهور و دستور صريح رئيس‌جمهور براي حل اين مشكل خبر داد.

"هاشم شمشيري"، نايب‌رييس انجمن اسلامي كارگران كارخانجات مخابراتي راه دور ايران، ITI، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه فارس، گفت: اعتراض اصلي كارگران در چند روز گذشته به دليل عدم اجراي مصوبات دولت در مورد اين كارخانه است.

وي ادامه داد: مصوبات هيأت دولت و تأكيدات رئيس‌جمهور در مورد اين كارخانه هيچ كدام به مرحله اجرا نرسيده و هيچ پاسخ قانع كننده‌اي از مسؤولان مرتبط نمي‌گيريم.

شمشيري بيان كرد: بر اساس يكي از مصوبات، 4 وزارتخانه نفت، دفاع، صنايع و ارتباطات موظف شده‌اند با ترك تشريفات و يك هفته پس از سفر رياست‌جمهوري به استان، با پرداخت پيش‌پرداخت، به ITI كار واگذار كنند اما هنوز پس از 7 ماه از سفر رئيس‌جمهور هيچ كاري به اين كارخانه واگذار نشده است.

نماينده كارگران شركت مخابراتي راه دور ايران، اضافه كرد: اخيراً شركت دولتي مخابرات زيرساخت، پروژه‌اي را در 8 منطقه به مناقصه گذاشت و به ما گفتند كه فقط در اين مناقصه شركت كنيم تا لااقل 2 منطقه به ITI واگذار شود و در حالي كه مصوبه دولت براي ترك تشريفات قانوني داشتيم، در مناقصه هم شركت كرديم ولي در نهايت شركت ديگري برنده شد.

نايب‌رئيس انجمن اسلامي كارگران كارخانجات مخابراتي راه دور ايران، اظهار كرد: مسؤولان وزارت ارتباطات قول داده بودند كه اين پروژه به ITI واگذار شود اما اصلاً پاكت پيشنهادي ما را باز نكردند.

وي با تقدير از همكاري فرماندار شيراز براي رفع مشكلات كارگران ITI، افزود: روز شنبه گذشته(ششم شهريور) با مساعدت فرماندار شيراز، نمايندگان كارگران به تهران سفر كردند اما به غير از رئيس سازمان صنايع و معادن، هيچ يك از مسؤولان استان ما را همراهي نكردند. در حالي‌كه قرار بود مديرعامل مخابرات فارس و رئيس سازمان كار هم حضور داشته باشند.

شمشيري اضافه كرد: در تهران به هر كجا سر زديم در وزارتخانه‌هاي صنايع و ارتباطات فقط استاندار و مديران استان را مي‌شناختند و حتي وزير ارتباطات گفت كه من فقط با استاندار صحبت مي‌كنم.

وي از استاندار،‌ نمايندگان مجلس و مديران استان فارس خواست پيگيري‌هاي خود را تا حصول نتيجه براي رفع مشكلات ITI ادامه دهند.

وي مدعي شد: رييس سازمان صنايع و معادن فارس هم فقط همين دو روز در تهران حضور داشته در حالي كه بايد 6 ماه گذشته موضوع را پيگيري و دنبال مي‌كرد.

نايب رييس انجمن اسلامي كارگران ITI با انتقاد از آنچه كه عملكرد رئيس سازمان صنايع و معادن فارس در ممانعت از حضور وزير صنايع در اين كارخانه در سفر مرداد عنوان مي‌كرد، گفت: در سفر روزهاي شنبه و يكشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌هاي مخابراتي، موفق به ديدار با رييس‌جمهور شديم و آقاي احمدي‌نژاد هم صريحاً به وزير ارتباطات دستور داد كه هرگونه امكان دارد براي حل مشكلات اين واحد صنعتي همكاري كند.

وي معتقد است، دستور صريح رئيس‌جمهور نيازمند پيگيري مديران استان به ويژه شخص استاندار است.

شمشيري خاطرنشان كرد: يكي ديگر از مصوبات هيأت دولت پرداخت 15 ميليارد تومان كمك نقدي به ITI است كه با وجود پيگيري‌هاي مختلف هنوز محقق نشده است.

شمشيري ادامه داد: ظاهراً همه امور مربوط به اين اعتبار انجام شده و تنها منتظر امضاء معاون راهبردي رياست جمهوري است كه انتظار داريم با توجه به شرايط بحراني اين كارخانه، اين مبلغ هرچه سريع‌تر پرداخت شود.

اين در حالي است كه "روح‌الله احمدزاده"، استاندار فارس، چند روز قبل، در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه فارس، درباره تجمع اخير کارگران کارخانجات مخابراتي راه دور ايران، ITI و عدم پرداخت معوقه‏ها، گفته بود: در جلساتي که با وزير صنايع داشته‏ايم قرار بر اين شده است که مبلغي براي معوقه‏ها پرداخت شود که اين مبلغ دو هفته پيش پرداخت شد.

وي افزود: هيات دولت در سفر به استان فارس تعهداتي براي وزارتخانه‌هاي دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، ارتباطات و صنايع مشخص کرد که در قالب سفارش محصول، سرمايه اوليه و در گردشي را وارد ITI کنند که ساپکو متعهد شد تا قطعاتي به ITI سفارش دهد تا چرخه توليد باز راه‏اندازي شود.

استاندار فارس با اشاره به مشکلات بيمه تامين اجتماعي کارگران ITI نيز، اظهار کرد: در اين هفته جلسه‌اي با مديرکل تامين اجتماعي استان برگزار خواهد شد که اميدواريم مشکلات بيمه تامين اجتماعي و بازنشستگي کارگران نيز در اين جلسه رفع شود.

وي ادامه داد: مشکل کارخانه ITI شبيه به مشکل کارخانه لاستيک دنا است که ما در لاستيک دنا توليد را به مرزي رسانده‏ايم تا کف حقوق و دستمزد را براي کارکنانش تامين کند و اين انتظار را از هيات اجرايي ITI داريم که به عنوان الگو از نتيجه تصميمات دنا استفاده کنند.

احمدزاده با بيان اينکه وزير صنايع حمايت بي‌قيد و شرط و مصرانه‏اي از ITI داشته است، افزود: انتظار ما از رئيس سازمان صنايع و معادن استان فارس اين است كه به پيگيري‏هاي خود شتاب دهد و تصميمات اخذ شده سريع‌تر پيگيري شود. زيرا اگر مر مصوبات محقق شود يقينا مشکلات ITI حل خواهد شد.

به گزارش ايسنا از شيراز، "سيدعلي شهپري"، رئيس سازمان صنايع و معادن فارس نيز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشي از سفر دو روزه خود به تهران، گفت:‌ اعتراض اصلي كارگران ITI ناشي از برنده نشدن در مناقصه شركت زيرساخت است.

وي معتقد است: كارخانه ITI بحراني نيست و فقط مشكل كار دارد و نارضايتي كارگران ناشي از فقدان ارجاع كار به آنهاست.

شهپري هم با اشاره به مصوبه هيأت دولت براي 4 وزارتخانه براي ارجاع كار به ITI اظهار كرد: روز يكشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌هاي مخابراتي به همراه نماينده كارگران با رئيس‌جمهور ديدار كرديم و رئيس‌جمهور هم از وزير ارتباطات خواست حتماً با ITI همكاري كند.

وي اظهار كرد: در اين سفر با مديرعامل و رييس هيأت مديره شركت مخابراتي زيرساخت هم ديدار كرديم و قرار شد حتماً ITI در اين مناقصه وارد شود.

اين مقام مسؤول در استان فارس، تاكيد كرد: براي كمك به ITI بايد نشان دهيم كه اين كارخانه بحراني نيست و فقط كار مي‌خواهد.

وي ادامه داد: مديران و كارگران ITI از مذاكرات تهران راضي هستند و ما به خواسته خود در اين موضوع رسيده‌ايم.

شهپري از ديدار قريب‌الوقوع استاندار فارس و وزير ارتباطات خبر داد و گفت: انتظار داريم اين ديدار درگاه اوليه براي آغاز كار در اين مجموعه باشد.

وي با بيان اينكه قول وزير ارتباطات به رئيس‌جمهور دلگرم‌كننده بود، ادامه داد:‌ قرار شد نمايندگان وزارت دفاع هم بازديدي از ITI داشته باشند و در صورت امكان زمينه همكاري وزارت دفاع با اين كارخانه را فراهم كنند.

به گفته شهپري، مصوبه كمك 15 ميليارد توماني هيأت دولت نيز در انتظار امضاء معاون راهبردي رئيس‌جمهور است.

وي افزود: من نمي‌دانم كي دستور پرداخت اين پول امضاء و عملاً پرداخت انجام مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha