• سه‌شنبه / ۹ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-04977
  • خبرنگار : 71291

/روزقدس؛نماد وحدت اسلامي/ اكرمي درگفت‌وگو با ايسنا: راهپيمايي روزقدس دستاوردهاي مثبتي داشته است از رژيم صهيونيستي چيزي جز كارنامه‌ سياه نديده‌ايم

/روزقدس؛نماد وحدت اسلامي/ 
اكرمي درگفت‌وگو با ايسنا: 
راهپيمايي روزقدس دستاوردهاي مثبتي داشته است
از رژيم صهيونيستي چيزي جز كارنامه‌ سياه نديده‌ايم

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: امام(ره) آخرين جمعه‌ي ماه مبارك رمضان را به عنوان روز قدس اعلام كرد تا مسلمانان با حضور در راهپيمايي در ملاءعام نابودي رژيم صهيونيستي و محو آن را اعلام كنند و تاكنون نيز با توجه به دستاوردهاي خوب اين راهپيمايي‌ها و اعلام در جهان، اين مساله نتايج مثبتي داشته است.

حجت‌الاسلام سيدرضا اكرمي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينكه درباره روز قدس سه مطلب وجود دارد، گفت: يك مطلب تاريخي بودن قدس، فلسطين، مسجدالاقصي و امثال آن كه اينها جنبه‌ي تاريخي و سابقه‌ي چندين قرني و يا چند هزاره‌اي دارد. نكته‌ي دوم اينكه مسجدالاقصي قبله‌گاه نخستين مسلمانان بوده و پيامبر اكرم(ص) و مسلمانان، سال‌ها نماز را به سمت آن خوانده‌اند. لذا اين مسجد براي مسلمانان از عظمت بالاتري برخوردار است.

اكرمي در ادامه با اشاره به اينكه مسجدالاقصي از اماكن بين‌المللي اسلام است، گفت: نكته‌ي سوم اينكه در موضوع فلسطين و مسجدالاقصي و بيت‌المقدس همه‌ي اديان الهي مشاركت دارند از يهود گرفته تا نصارا و مسلمانان؛ لذا يك مسئله‌ي عمومي در اديان توحيدي است.

وي گفت: از رژيم صهيونيستي در اين 60 سال چيزي جز كارنامه‌ي سياهي همراه با فساد، قتل و فسخ و فجور، خيانت و جنگ نديده‌ايم به گونه‌اي كه كار روزمره‌اش تخريب، كشتار و حمله و فساد شده است.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس، خاطر نشان كرد: امام (ره) معمار انقلاب و موسس نظام جمهوري اسلامي قبل، حين و بعد از پيروزي انقلاب بر اين موضوع اهتمام داشته و معتقد بودند بايد اين جرثومه‌ي فساد و لكه‌ي ننگ از اين منطقه برداشته شود و اسرائيل بايد از بين برود زيرا كانون زور، جعل، فساد و تباهي است.

وي افزود: لذا امام راحل آخرين جمعه‌ي ماه مبارك رمضان را به عنوان روز قدس اعلام كرد تا مسلمانان با حضور در راهپيمايي اين روز در ملاءعام و در محضر عمومي، نابودي رژيم صهيونيستي و محو آن را اعلام كنند و تاكنون نيز با توجه به دستاوردهاي خوب اين راهپيمايي و اين اعلام در جهان، اين مساله نتايج مثبتي داشته است.

اكرمي خاطرنشان كرد: از جمله دستاوردهاي اين روز اين است كه ديگر رژيم صهيونيستي بحث نيل تا فرات را مطرح نمي‌كند. دوم اينكه بسيار به دنبال اين است كه با فلسطينيان كنار بيايد و تقريبا دو دولت و دو كشور به نام فلسطين و اسرائيل تشكيل شود. سوم اينكه با توجه به شكست‌هايي كه تاكنون - چه در جنگ 33 روزه و چه در جنگ 22 روزه - خورده، كاملا معلوم شده كه آسيب‌پذير بوده و شكست‌ناپذير نيست.

نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت، خاطر نشان كرد: اگر دنياي اسلام به صحنه بيايد و فساد و تباهي و كارنامه‌ي جنايتكارانه‌ي رژيم صهيونيستي را در طول اين 60 سال به گوش مردم دنيا برساند، قطعا زير پاي اسرائيل خالي مي‌شود و از بين خواهد رفت و سرزمين فلسطين موجوديت اصيل، ريشه‌دار و سابقه‌دار خود را با حضور يهوديان، مسيحيان و مسلمانان پيدا خواهد كرد و آنها به زندگي و حيات خود ادامه خواهند داد.

اكرمي با تاكيد بر بيداري ملت‌هاي مسلمان به ويژه ملت‌هاي عرب در دفاع از مردم فلسطين، گفت: از نظر اسلام بين عرب و عجم، فارس و غيره تفاوتي قائل نيستيم و« دنياي اسلام» را عنوان مي‌كنيم . اما اگر اتحاديه‌ي عرب در اين موضوع بيشتر سرمايه‌گذاري كند و آگاه‌سازي و افشاسازي نمايد، قطعا موفقيت سريع‌تر انجام خواهد شد.

وي در پايان اظهار كرد: اگر در داخل خود فلسطين هم اتحاد و اتفاق وجود داشته باشد قطعا اين كار سريع‌تر انجام خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha