• یکشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8905-13932
  • منبع : شهرداری تهران

مديرکل شهرسازي و طرح‌هاي شهري شهرداري تهران خبر داد: ساماندهي همه جانبه حرم حضرت عبدالعظيم (ع) پيش‌بيني تسهيلات ويژه‌ براي زائران و کسبه محدوده حرم

مديرکل شهرسازي و طرح‌هاي شهري شهرداري تهران خبر داد:
ساماندهي همه جانبه حرم حضرت عبدالعظيم (ع)
پيش‌بيني تسهيلات ويژه‌ براي زائران و کسبه محدوده حرم

مديرکل شهرسازي و طرح‌هاي شهري شهرداري تهران از ساماندهي همه جانبه حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) در چند ماه آينده خبر داد و گفت: در اين طرح، تسهيلات ويژه‌اي براي زائران و کسبه اين محدوده پيش‌بيني شده است.

به گزارش سرويس «شهري» ايسنا، مهندس مجيد پاکساز افزود: هم اکنون اين طرح در کميته کاري دبيرخانه تاييد و به کميسيون ماده پنج ارجاع شده است که در صورت تصويب، گام مهم ديگري در زمينه ساماندهي حرم حضرت عبدالعظيم (ع) برداشته خواهد شد.

وي با بيان اين که اين طرح در جنوبي‌ترين نقطه تهران انجام و با سه نقطه ديگر در محدوده منطقه 20 اجرا مي‌شود، افزود: شاکله اصلي طرح تفصيلي منطقه 20، شامل سه نقطه صنعتي، تاريخي و مذهبي است که نقطه مذهبي آن حرم و نقطه تاريخي آن محدوده چشمه علي است و از اين رو، در ابعاد شهرسازي وظيفه داريم تا طرح‌هاي خود را تهيه و براي هدايت و ساماندهي شهر استفاده کنيم.

پاکساز تصريح کرد: به دليل اهميت حرم حضرت عبدالعظيم (ع)، در اين منطقه همزمان طرح ناحيه صنعتي شمال ري نيز آغاز شده است و تهيه طرح محدوده تاريخي چشمه علي نيز با 50 درصد پيشرفت عملياتي در حال اجراست.

وي با بيان اين که در تهيه اين طرح به ارائه تسهيلات بيشتر به شهروندان توجه شده است، گفت: در اجراي طرح ساماندهي حرم حضرت عبدالعظيم (ع) ضمن ايجاد تسهيلات براي زائران، براي کسبه نيز تسهيلاتي فراهم شده است که با ساماندهي اطراف حرم ميسر خواهد شد.

پاکساز افزود: بخشي از بافت‌هاي فرسوده مسکوني ناکارآمد نيز در اين طرح تعيين تکليف شده است و همچنين استقرار برخي از واحدها و فضاهاي شهري در اطراف حريم پيش بيني شده است که بلافاصله پس از تصويب، طرح به طور جدي اجرا مي‌شود.

مديرکل شهرسازي و طرح‌هاي شهري شهرداري تهران ادامه داد: در حال حاضر طرح در برخي قسمت‌هاي حرم و داخل آن که مربوط به تحصيل طلاب است، آغاز شده است و اميدواريم همه اين طرح هرچه سريع‌تر اجرا شود.

وي خاطر نشان کرد: در صورت اجراي همه جانبه طرح ساماندهي حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) اميد داريم تا با عمران و آباداني که در اين محدوده صورت مي‌گيرد، فضايي در شان اين مکان مقدس در آينده ايجاد شود.

به گفته پاکساز، ساماندهي همه جانبه طرح حرم حضرت عبدالعظيم (ع)در چند ماهه آينده اجرايي مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha