• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8905-12216

رييس پليس آگاهي ناجا: پليس بامجرمان جرايم خشن دركشور قاطع برخورد مي‌كند مسكوت ماندن لايحه سلاح‌هاي سرد فرصتي براي مجرمان است 55درصد قتل‌هاي كشورخانوادگي است

رييس پليس آگاهي ناجا:
پليس بامجرمان جرايم خشن دركشور قاطع برخورد مي‌كند
مسكوت ماندن لايحه سلاح‌هاي سرد فرصتي براي مجرمان است
 55درصد قتل‌هاي كشورخانوادگي است

رييس پليس آگاهي ناجا از برخورد شديد پليس در مقابله با جرايم خشن خبرداد و تاكيد كرد كه پليس در اين رابطه از هيچ‌گونه اقدامي چشم‌پوشي نمي‌كند و در صورت نياز با رعايت قانون بكارگيري سلاح با اين مجرمان برخورد خواهد كرد.

 سردار سيد حسن  بتولي  در گفت و گو با خبرنگار حوادث خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه ميزان جرايم خشن در كشور افزايش يافته است، در عين حال تصريح كرد: البته اين افزايش با توجه به جمعيت كشور طبيعي است به طوري كه ما شاهد افزايش كشف و وقوع برخي از جرايم نيز هستيم هرچند اولويت پليس آگاهي، مقابله با جرايم خشن است.

مسكوت ماندن لايحه سلاح سرد فرصتي براي ارتكاب جرم از سوي مجرمان است

سلاح‌ سرد به عنوان يك جرم كمتر مطرح است

وي استفاده از سلاح سرد را در وقوع جرايم خشن تاثيرگذار دانست و افزود: مسكوت ماندن لايحه ممنوعيت توليد، حمل، توزيع و فروش سلاح سرد منجر شده است كه فرصتي براي ارتكاب جرم به مجرمان داده شود.

رييس پليس آگاهي ناجا با اشاره به اينكه پليس سعي كرده است با استفاده از قوانين موجود با افرادي كه به وسيله سلاح سرد اقدام به ارتكاب عناوين مجرمانه مي‌كنند برخورد كند، افزود: وجود سلاح‌هاي سرد به عنوان يك جرم قانوني كمتر مطرح است اين درحاليست كه اگر اين موضوع به عنوان يك قانون مطرح باشد، مجرمان در مقابل مجازات‌هاي متناسب با جرم خود قرار مي‌گيرند.

بتولي با اشاره به اينكه معاونت حقوقي و پارلماني ناجا در حال پيگيري لايحه ممنوعيت فروش،حمل، توزيع و توليد سلاح‌هاي سرد است، اظهار اميدواري كرد كه در صورت تصويب اين لايحه، با تلاش و همكاري نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در آينده شاهد كاهش اينگونه جرايم در جامعه باشيم.

عناصرپشت پرده‌اي براي ايجاد نا امني سلاح گرم به كشور قاچاق مي‌كنند

 وي درباره قاچاق سلاح گرم به كشور  با اشاره به اينكه ايران كشور امني نسبت به ساير كشورهاست، گفت: مقابله با ورود غيرمجاز سلاح گرم از جمله برنامه‌هاي پليس است اما واقعيت اين است كه پيرامون مرزهاي كشور نا امني وجود دارد و در اين ميان عده‌اي بخاطر منافع مالي و عناصر پشت پرده‌اي ديگر براي ايجاد نا امني اقدام به ورود سلاح گرم به كشور مي‌كنند.

55درصد از قتل‌هاي كشور خانوادگي است

رسانه ها نبايد تنها به جنبه حادثه‌اي اخبار نگاه كنند

رييس پليس آگاهي ناجا كه روز چهارشنبهبه همرا تني چنر از معاونانش  از ايسنا بازديد كرد، درباره  وقوع جرايم خرد در جامعه گفت: اكثر جرايم خردي كه در جامعه به وقوع مي‌پيوندد، متاثر از مصرف موادمخدر است.

وي با بيان اينكه بيش از 55 درصد از قتل‌هايي كه در كشور رخ مي دهد خانوادگي است،‌ تاكيد كرد كه بايد به علت وقوع اين‌گونه جرايم پرداخته شود و رسانه‌ها نبايد تنها به جنبه حادثه‌اي اخبار نگاه كنند بلكه علل و زمينه‌هاي وقوع اين حوادث بايد مورد بررسي قرار گيرد.

پليس براي اعمال قانون در فضاي مجازي با مشكل روبرو است

رييس پليس آگاهي ناجا درباره جرايم رايانه‌اي نيز به ايسنا گفت: پليس آن‌طور كه بايد در فضاي مجازي حضور موثر پيدا نكرده كه يكي از دلايل آن مشخص نبودن حقوق مربوط به فضاي مجازي است، به طوري كه پليس براي اعمال قوانين در فضاي مجازي با مشكل روبرو است.

بتولي با اشاره به اينكه در فضاي مجازي فرصت براي سوء استفاده از سوي مجرمان وجود دارد، خاطرنشان كرد: به دنبال آن هستيم كه خلاءهاي موجود را برطرف كنيم و در اين راستا صرفا به دنبال كشف جرم در دنياي مجازي نيستيم.

رييس پليس آگاهي ناجا، مديريت جرم را خط مشي اصلي پليس آگاهي عنوان كرد و افزود: ضمن انجام كارهاي معمول پليس آگاهي، سنجش اثر مجازات بر وقوع جرم و دلايل بروز جرم، زمينه‌هاي مستعد و بسترهاي وقوع جرم را براساس افزايش اعمال مديريت جرم مدنظر قرار داده‌ايم تا ارتكاب جرم را در جامعه كاهش دهيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha