• شنبه / ۹ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8905-08686.163251

با اشاره به مناقصه ساخت 315 واگن مترو اصفهان، شيراز و تبريز؛ مديرعامل جمكو: قسمت الكتريكال واگن‌ها را مي‌توانيم در كمترين زمان تحويل دهيم

با اشاره به مناقصه ساخت 315 واگن مترو اصفهان، شيراز و تبريز؛
مديرعامل جمكو:
قسمت الكتريكال واگن‌ها را مي‌توانيم در كمترين زمان تحويل دهيم
مديرعامل شركت صنايع ماشين هاي الكتريكي جوين (جمكو) با اعلام آمادگي براي ساخت قسمت‌هاي الكتريكال 315 واگن قطار شهري استان‌هاي اصفهان، تبريز و شيراز گفت: ضمن آمادگي كامل براي وارد كردن فناوري و توليد آن در كشور مي‌توانيم در كمترين زمان ممكن نيز آن را تحويل دهيم. ميرعلي اكبر اصل خادمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: براي ساخت قسمت‌هاي مربوط به تراكنش موتور، رايانه و جلو برنده واگن‌هاي مترو تفاهم نامه‌اي را با جهاد دانشگاهي امضا كرديم تا با كمك هم اين كار را انجام دهيم. وي با بيان اين‌كه به دليل كيفيت بالاي محصولات توليدي‌مان، برخي با فك پلاك‌ كردن اين محصولات آنها را با برند زيمنس آلمان صادر مي‌كنند، برند جمكو را بهترين در منطقه از لحاظ كيفيت دانست و اظهار كرد: تراز كلاس انرژي الكتروموتورهاي اين كارخانه بي (B) است و اين در حاليست كه در فرهنگ ما به كلاس انرژي توجه نمي‌شود. وي با اشاره به اين‌كه محصولات كارخانه جمكو تحت ليسانس لوهر و زيمنس آلمان است، تصريح كرد: هيچ كس نمي‌تواند با چين از نظر قيمت رقابت كند، چرا كه قيمت توليدات چين به دليل استفاده از مواد بنجول و بي‌كيفيت بسيار پايين است؛ تا جايي كه سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، كلاس انرژي آن‌ها را قبول ندارد. خادمي با اظهار اين كه اگر بخواهيم موتورهايي مانند چيني‌ها توليد كنيم، قيمت كالاهاي ما نيز ارزان خواهد بود، خاطرنشان كرد: چون كيفيت موتورهاي توليدي ما بالاست، پس بايد قيمت آن نيز بالا باشد. مديرعامل جمكو با اشاره به اين كه نصف ظرفيت اين كارخانه‌ خالي است، توضيح داد: به دليل ورود الكتروموتورهاي بي‌كيفيت چيني به كشور نتوانستيم ظرفيت كارخانه را به ظرفيت اسمي اعلام شده برسانيم. وي قرار نگرفتن اين كارخانه در ليست مناقصه شركت‌هاي سازمان هاي دولتي (همچون وزارت نيرو، وزارت كشاورزي و سازمان آب و فاضلاب) به دليل علاقه به خريد از خارج را از بزرگترين مشكلات پيش رو افزايش ظرفيت اين كارخانه عنوان كرد و افزود: با توجه به كيفيت بالاي محصولات توليدي‌ اين كارخانه، انتظاري كه از سازمان‌هاي دولتي از جمله وزارت نفت داريم، اين است كه موتورهاي مورد نياز خود را از طريق‌ ما تامين كنند. متاسفانه به غير از يك مورد كه در ليست مناقصه‌هاي وزارت نفت هستيم، در مابقي مناقصه‌ها جايي نداريم. او با تاكيد بر اين‌كه دولت در اين زمينه حمايت‌هاي قبال توجهي انجام داده است، تصريح كرد: با وجود ابلاغ بخش‌نامه رئيس جمهور مبني بر اين‌كه تمام واحدها بايد براي تهيه اجناس مورد نياز خود، محصولات داخل را در اولويت قرار دهند، ولي اين بخش‌نامه مورد كارشكني برخي قرار مي‌گيرد. خادمي با اشاره به پيشرفت‌هاي هسته‌اي و فضايي كشور گفت: متاسفانه اينكه برخي دوست دارند از اجناس خارجي استفاده كنند، برمي‌گردد به فرهنگ اشتباهي كه در ايران جا افتاده است؛ در حالي كه با توجه به پيشرفت‌هاي كشور بايد روحيه خودباوري را در خود تقويت كنيم. وي همچنين ورود كالاي بدون تعرفه گمركي از برخي از جزاير جنوبي كشور را يكي ديگر از مواردي دانست كه صنعت كشور را دچار ركود كرده است. مديرعامل جمكو در مورد محدوديت‌هاي اقتصادي صورت گرفته عليه ايران، خاطرنشان كرد: تحريم‌ براي صنعت كشور فرصتي خوب است؛ چرا كه مصرف كننده داخل را مجبور مي‌كند كه به سمت محصولات داخلي گرايش پيدا كند. اين گونه مسير خودكفايي و پيشرفت سرعت مي‌ گيرد و كشور از اروپايي و آمريكايي بي نياز مي‌شود. وي با بيان اينكه سعي مي‌كنيم با توليد ژنراتور ملي و تفاهم‌هاي جديد، ظرفيت اسمي را افزايش دهيم، اظهار كرد: در دو مناقصه جداگانه بين‌المللي به ميزان 700 و 400 هزار دلار شركت كرديم كه اميدواريم درآن برنده شويم. او يكي ديگر از مشكلات را بدهي معوقه مديريت قبلي جمكو اعلام كرد و افزود: زماني كه من به اين شركت آمدم، 7 ماه از حقوق، 2.5 سال عيدي و چندين سال حق بيمه كاركنان پرداخت نشده بود كه در سال گذشته 20 ماه حقوق به كاركنان پرداخت و بيمه معوق تقسيط شد. وي ادامه داد: سعي مي‌كنيم با توجه به پنج نوع محصول جديد در48 توان و سرعت متفاوت توليد شده در سال گذشته، بازاريابي خوب و قرار گرفتن در ليست مناقصه‌ها، اين بدهي را پرداخت كنيم؛ چرا كه براي يك مدير خوب نيست كه در چنين مواردي بخواهد از ديگران كمك بگيرد. وي افراد شاغل در شركت جمكو را 400 نفر برشمرد و توليدات اين كارخانه را الكتروموتورهاي فشار قوي، فشار متوسط و فشار ضعيف از 15 كيلووات تا دو مگاوات عنوان كرد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha