• شنبه / ۹ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8905-04748
  • خبرنگار : 71368

/سارقان نوجوان موتور سيكلت در دام پليس/ معاون مبارزه با سرقت وسايط نقليه پليس آگاهي تهران بزرگ: سارقـان نوجـوان به «شيـشه» اعتيـاد دارند

/سارقان نوجوان موتور سيكلت در دام پليس/
معاون مبارزه با سرقت وسايط نقليه پليس آگاهي تهران بزرگ:
سارقـان نوجـوان به «شيـشه» اعتيـاد دارند

ماموران نيروي انتظامي، سارقان نوجوان موتورسيکت در خيابان لاله‌زار و مترو صادقيه را که پول حاصل از سرقت را صرف خريد شيشه مي کردند را شناسايي و دستگير كنند.

به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، فردي در 23 فروردين ماه سال جاري با مراجعه به کلانتري 109 بهارستان به مأموران گفت كه روز گذشته موتورسيکلت شخصي‌اش را از مقابل محل کارش در خيابان لاله زار به سرقت برده‌اند.

ماموران در بررسي فيلم‌هاي كه از دوربين مغازه‌داران مجهز به دوربين‌هاي مداربسته بدست آمد بود، فيلم مربوط به زمان سرقت موتورسيکلت و چهره سارق را بدست آوردند.

در حالي كه 10 روز از ثبت شكايت مي‌گذشت، مالباخته ضمن تماس تلفني با کلانتري 109 بهارستان به مأموران عنوان داشت که جوان سارق موتورسيکلتش را در حال پرسه زني در خيابان لاله زار مشاهده کرده است. مأموران با حضور در خيابان لاله‌زار، اين جوان به هويت «فرخ» كه تنها 16 ساله را داشت، را دستگير و به کلانتري منتقل کردند.

با دستگيري متهم و تشکيل پرونده درباره رسيدگي به جرايم اين متهم، پرونده، جهت رسيدگي تخصصي به اداره هفتم مبارزه با سرقت موتورسيکلت پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد .

متهم پس از انتقال به پليس آگاهي در اعترافات خود به کارآگاهان گفت كه به همراه چهار نفر ديگر از دوستانش اقدام به سرقت موتورسيکلت از خيابان هاي لاله زار و حوالي ايستگاه مترو صادقيه مي‌کردند.

به گزارش ايسنا، کارآگاهان با شناسايي دقيق چهار متهم ديگر اين پرونده، در سه عمليات جداگانه، چهار متهم به اسامي «احمد» ( 21 ساله )، «مهدي» ( 20 ساله )، «سعيد» ( 17 ساله ) و «اميد» ( 22 ساله ) را در منطقه فرديس کرج دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها نيز موفق به کشف چندين دستگاه موتورسيکلت مسروقه شدند .

با آغاز تحقيقات، هر چهار متهم علاوه بر اعتراف به ده‌ها فقره سرقت موتورسيکلت، به ده‌ها فقره سرقت به عنف گوشي تلفن همراه در منطقه فرديس کرج نيز اعتراف کردند .

متهمان در اعترافات خود عنوان داشتند كه موتورسيکلت‌ها را پس از سرقت به شخصي به نام «يوسف» که داراي مغازه تعميرات موتورسيکلت در فرديس کرج است، به قيمت هر دستگاه 30 الي 40 هزار تومان مي‌فروختند.

متهمان درباره نحوه انجام زورگيري تلفن‌هاي همراه نيز به كاراگاهان گفتند كه پس از سرقت موتورسيکلت‌ها، ابتدا چند روزي با موتورهايي که داراي سرعت و شتاب بيشتري بودند به پرسه زني و موتورسواري پرداخته و در مواقعي که شخصي را در مکاني خلوت در حال صحبت کردن با تلفن همراه مشاهده مي کردند و با اين اطمينان که فرد مورد هدف، به همراه خود تلفن همراه دارد ، انتخاب و با تهديد چاقو اقدام به سرقت گوشي تلفن همراه او كرده و پس از چند فقره سرقت، موتور را به «يوسف» مي‌فروختند .

کارآگاهان اداره هفتم با بهره گيري از اطلاعات بدست آمده از محل فعاليت مالخر موتورسيکلت‌هاي مسروقه، سرانجام «يوسف» ( 23 ساله ) دستگير و به اداره هفتم پليس آگاهي منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه بهروز رهبريان، معاون مبارزه با سرقت وسايط نقليه پليس آگاهي تهران بزرگ، درباره اين خبر گفت : با وجود ميانگين سني پايين متهمان دستگير شده، تعدادي از اين متهمان از مجرمان سابقه داري هستند که پيش از اين بارها و در سال هاي 85 و 86 به اتهام سرقت موتورسيکلت دستگير و روانه زندان شده‌اند. همچنين اين متهمان به مصرف موادمخدر صنعتي از نوع شيشه نيز اعتياد دارند.

رهبريان با اعلام اين موضوع که اعضاي اين گروه عمده سرقت‌هاي خود را در خيابان لاله زار و حوالي ايستگاه مترو صادقيه انجام داده‌اند، گفت : برابر اعترافات اعضاي اين گروه، عمده سرقت‌هاي موتورسيکلت‌ها از آن دسته از موتورهايي انجام گرفته است که صاحبان آنها از وسايل ايمني ضد سرقت استفاده نکرده‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha