• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8905-01592

مدير عامل اپراتور وايمكس خبر داد: بهره‌برداري رسمي شبكه از مردادماه تا پايان سال 90، 379 شهر زير پوشش شبكه حق‌لايسنس ارائه خدمات 108 ميليارد تومان بود

مدير عامل اپراتور وايمكس خبر داد: 
بهره‌برداري رسمي شبكه از مردادماه
تا پايان سال 90، 379 شهر زير پوشش شبكه
حق‌لايسنس ارائه خدمات 108 ميليارد تومان بود

مدير عامل يكي از اپراتوهاي ارائه‌كننده وايمكس - اينترنت پرسرعت بي‌سيم - در كشور گفت: اين شركت در سال 87 با هدف ارائه خدمات در بخش اينترنت پرسرعت برمبناي تكنولوژي وايمكس ايجاد و در اسفندماه 87 موفق به اخذ پروانه در تمامي استان‌ها شد و حق‌لايسنس ارائه خدمات ما 108 ميليارد تومان بود كه 40 درصد آن نقدا پرداخت شده و مابقي در اقساط شش ساله پرداخت مي‌شود.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدتقي خاكي - مدير عامل شركت مبين‌نت - با اشاره به اينكه اين شركت در سال 87 به عنوان برنده مزايده در سراسر كشور انتخاب شد، اظهار كرد: برمبناي پروانه موظف بوديم تا آذرماه سال گذشته مراكز استان‌ها را تا 80 درصد تحت پوشش OUTDOUR قرار دهيم كه اين كار توسط شركت انجام و در وقت مقرر به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام شد.

او ادامه داد: براساس پروانه تا پايان سال 89 بايد 90 شهر ديگر تحت پوشش قرار ‌گيرند و تا پايان سال 90 نيز 379 شهر زير پوشش شبكه وايمكس ما قرار خواهند گرفت.

مدير عامل شركت مبين‌نت با بيان اين كه 60 درصد سهامدار اين شركت، شركت گسترش الكترونيك مبين ايران است گفت:‌ قرار شد 40 درصد از سهام از كل شركت به همراه اول داده شود و مذاكراتي نيز صورت گرفته و با توجه به اين كه ما بايد تغيير سهامدار را به سازمان منعكس كنيم، اين كار از اواخر ارديبهشت‌ماه انجام شد.

او ادامه داد: اگر سازمان تنظيم مقررات اين كار را مغاير مقررات بداند، بايد به ما اعلام كند و از طرفي تغيير سهامدار زماني رسمي مي‌شود كه در دفتر ثبت شركت‌ها ثبت شده و در روزنامه رسمي به ثبت برسد كه اين اتفاق نيفتاده زيرا نظر سازمان در اين زمينه حكم مي‌كند.

وي افزود:‌ در راه‌اندازي شبكه تمامي ملاحظات از جمله ملاحظات فني و بازاريابي را ديده بوديم و به رسانه‌ها عنوان شده بود كه تا آخر خردادماه اين كار انجام مي‌شود اما بخشي از طرح ما به دليل اين كه خارج از اختيار ما بود، انجام نشد و به همين دليل اين كار با تاخير صورت گرفت.

او تصريح كرد: بنابراين سازوكارهاي لازم انجام و قرار شده بود كه از اول مردادماه بهره‌برداري رسمي را شروع كنيم و براساس اين تفكر سايت را فعال كرديم اما در حال حاضر هم به‌طور قطع نمي‌توانيم بگوييم كه همه مشكلات شبكه حل شده ولي بخش قابل توجه مسائل موجود برطرف شده است.

وي ادامه داد:‌ ذهنيتمان اين بود كه بخش شبكه‌ و بخش راديويي در 11 شهر به بهره‌برداري برسد و اين 11 شهر به لحاظ فني مشكل نداشته و آماده است اما در بخش شبكه، كارهايي مانده كه بايد انجام شود و اميدواريم ظرف چند روز آينده به بهره برداري برسد و اين كار به پايان اين ماه نكشد.

خاكي در ادامه با بيان اين‌كه بحث ثبت‌نام در سايت باز است و متقاضيان مي‌توانند براي نام‌نويسي به سايت مراجعه كنند، تصريح كرد: علاوه بر تاكيد كيفيت سيستم و گسترش پوشش شبكه، سعي‌مان بر اين است كه به بخش نرم‌افزار شبكه توجه خاصي شود تا بتوانيم براين اساس سرويس‌هاي ارزش افزوده را در اين شبكه فعال كرده و تنوع محصولات داشته باشيم.

او گفت: در زمان تاخير، رگولاتوري جريمه‌هايي را براي اپراتورها در نظر مي‌گيرد كه ‌اگر مشمول جريمه شويم و در اين زمينه تصميم گرفته شود، بايد تابع باشيم؛ هم‌چنين درباره ثبت نام اينترنتي متقاضيان وايمكس مبين‌نت به دليل اينكه مودم بايد به مشترك تحويل داده شود، بنابراين هرگونه احراز هويت آنجا تاييد خواهد شد.

مدير عامل شركت مبين‌نت با بيان اين‌كه بدون شك سازمان تنظيم مقررات اجازه كار و بهره‌برداري از شبكه و سينگالي كه به لحاظ فني و سلامتي تاييد نشده باشد را مورد تاييد خود قرار نمي‌دهد خاطر نشان كرد:‌ بعد از تاييد سازمان پروانه صادر مي‌شود و سازمان انرژي اتمي نيز براساس مشخصات، تجهيزات را تست خواهد كرد.

خاكي با بيان اين‌ كه در مرحله فعلي اينترنت پرسرعت ارائه مي‌دهيم گفت:‌ اميدواريم هرچه زودتر ساز و كارهاي ارائه VOIP وVPN هم فراهم شود تا آن‌ها را ارائه دهيم كه بعيد مي‌دانم بيش از يك ماه زمان ببرد.

به گزارش ايسنا، شركت ارتباطات مبين‌نت با هدف تقويت و گسترش زيرساخت فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات در مقياس كشوري پس از شركت در مزايده‌ اپراتوري وايمكس، موفق شد پروانه‌ سراسري ارتباطات بي‌سيم از طريق فن‌آوري وايمكس را از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دريافت كند.

بنا بر اعلام، اين شركت اميدوار است كه با نصب و راه‌اندازي شبكه، امكان ارائه خدمات باند پهن و تلفن داخلي و بين‌المللي ثابت را نيز در سراسر كشور فراهم آورد و با ايجاد يك شبكه گسترده‌ ملي بهره‌گيري از فن‌آوري وايمكس در گام اول برقراري ارتباط در محيط‌هاي مختلف را براي كاربران خود در سراسر كشور ميسر كرده و قرار است در گام بعد به توسعه روابط اپراتوري با اكثر كشورهاي جهان بپردازد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha