• جمعه / ۱ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8905-00236
  • خبرنگار : 71186

/مروري بر مهمترين اخبار خودرويي هفته/ سهام سايپا هم به كاركنان آن رسيد

واگذاري بلوك 18 درصدي سهام گروه خودروسازي سايپا به كاركنان اين شركت مهمترين خبر خودرويي هفته را رقم زد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اواخر هفته گذشته جدال خريداران بلوك 18 درصدي سايپا در بيستمين روز رقابت به پايان رسيده و كاركنان سايپا سهام اين شركت را خريداري كردند. پيش از اين نيز سهام شركت ايران خودرو به تعاوني كاركنان ايران خوردو واگذار شده بود. اين نوع واگذاري سهام دو خودروساز بزرگ واكنش‌هاي متفاوتي را برانگيخت؛ به‌گونه‌اي كه برخي كارشناسان اين نوع واگذاري را مطابق با اهداف اصلي خصوصي سازي ندانستند، اما در مقابل برخي ديگر از كارشناسان نيز كاركنان شاغل در دو شركت بزرگ را بهترين گزينه‌هاي ممكن براي واگذاري سهام اين دو خودروساز دانستند. * * تمركز يا عدم تمركز؟ مساله اين است اما در اين هفته تمركز يا عدم تمركز توليد تندر90 باز هم خبرساز شد. در اين هفته مسوولان ايران خودرو باز هم تمركز توليد تندر90 را رد كرده و از برنامه‌هاي خود براي افزايش توليد تندر90 در اين شركت خبر دادند. در مقابل محمدرضا روشني مقدم ـ رييس كارگروه خودرو سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) ـ نيز اعلام كرد كه در هفته‌هاي گذشته در خصوص تمركز توليد تندر90 تصميم جديدي در وزارت صنايع و معادن و سازمان گسترش و نوسازي صنايع (ايدرو) گرفته نشده است و برنامه‌هاي قبلي در اين زمينه اجرا خواهد شد. حدود يك ماه پيش بود كه روشني مقدم در نشستي خبري براي اولين بار از تصميم‌گيري مسوولان صنعت خودرو بر تمركز توليد تندر90 در يك خودروساز خبر داده بود. * * تاكيد بر افزايش تعداد نمايندگي خدمات پس از فروش همچنين در اوايل هفته گذشته نتايج تازه‌ترين جلسه شوراي سياستگذاري خودرو منتشر شد. طبق اطلاعات منتشر شده، در تازه‌ترين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو گزارش عملكرد دو خودروساز سايپا و ايران خودرو در رابطه با اجراي دستورالعمل ارتقاي سطح خدمات پس از فروش ارائه شد. در اين جلسه با تاكيد بر ضرورت افزايش سريع‌تر تعداد نمايندگي‌هاي خدمات پس از فروش خودروها، وزير صنايع و معادن از خودروسازان خواسته بود با اطلاع‌رساني مناسب به‌ ويژه از طريق صدا و سيما در مورد شرايط اعطاي نمايندگي خدمات پس از فروش براي افراد علاقمند به سرمايه‌گذاري در اين زمينه اقدام شود. * * برنامه‌ريزي براي افزايش ساخت داخل پژو206 به90 درصد در خبر ديگري در اين هفته، دبير انجمن قطعه‌سازان از برنامه‌ريزي براي افزايش درصد ساخت داخل پژو206 به90 درصد در سال جاري خبر داد. به گفته محمدرضا نجفي‌منش، پرايد، سمند، پژو405 و تندر90 خودروهايي هستند كه در حال حاضر90 درصد از قطعات آن‌ها در داخل توليد مي‌شود. * * ادامه جدال خودروسازان و پليس راهور همچنين در اين هفته جدال پليس راهنمايي و رانندگي با خودروسازان باز هم ادامه يافت. پيش از اين، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين‌كه خودروهاي توليد داخل ايمن نيستند، گفته بود: علي‌رغم اجباري بودن نصب ترمز ضد قفل بر روي خودروها، برخي خودروسازان در اقدامي عجيب اين ترمز را فقط براي چرخ‌هاي جلو خودروها نصب مي‌كنند. به دنبال اين اظهارات بود كه مشاور دبير انجمن خودروسازان خطر نصب ترمز ABS (ضد قفل) روي دو چرخ جلو خودرو را كه توسط رئيس راهور تهران بزرگ اعلام شده بود، رد كرد. به گفته داود ميرخاني رشتي، به دليل وجود قواي محركه در دو چرخ جلو، بايد اين سيستم ترمز روي دو چرخ جلو نصب شود؛ هر چند اگر روي چهار چرخ نصب شود، بهتر است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha