• شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۸۹ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 8904-10008

نگراني ازماندگاري طولاني گرماي هوا علت تعطيلي‌ها رييس مركزپيش‌بيني سازمان هواشناسي: گرماي هوا در10روزگذشته درتهران نگران‌كننده بود دما ازسه‌شنبه كاهش مي‌يابد

نگراني ازماندگاري طولاني گرماي هوا علت تعطيلي‌ها
رييس مركزپيش‌بيني سازمان هواشناسي:
گرماي هوا در10روزگذشته درتهران نگران‌كننده بود
دما ازسه‌شنبه كاهش مي‌يابد

رييس مركز پيش‌بيني سازمان هواشناسي كشور با اعلام اين كه علت تعطيلي روزهاي يكشنبه و دوشنبه نگراني بابت تداوم گرماي هوا در روزهاي گذشته و چند روز آينده بوده است، گفت: در حدود 10 روز گذشته وضعيت دماي هواي تهران و تعدادي از استان‌هاي كشور نگران كننده بوده است و تداوم اين گرما موجب شده تا تصميم‌ براي تعطيلي اين دو روز گرفته شود.

پرويز رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: تا روز سه‌شنبه دماي هوا در اين شرايط باقي مي‌ماند، اما از اين روز تا پنجشنبه دماي هوا سه تا چهار درجه كاهش خواهد داشت و از شرايط موجود خارج مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين كه دماي بالاي 43 درجه وضعيت حاد هوا را نشان مي‌دهد، اضافه كرد: تاكنون دماي هواي تهران و بسياري از استان‌ها به اين شرايط نرسيده است و در همان 41 درجه باقي مانده است، اما ماندگاري و تداوم اين دما براي بخش‌هاي آب و برق نگران‌كننده است و به اين ترتيب دولت ترجيح داده براي پيشگيري از هر نوع شرايط خاص و نگران‌كننده بيشتر و جلوگيري از گذشتن از آستانه تحمل مردم اين دو روز را تعطيل كند.

سركشيك سازمان هواشناسي كشور:

تغيير دماي هوا در تهران و ساير استان‌ها نسبت به چند روز گذشته تفاوت چنداني نداشته است

عنايت، سركشيك سازمان هواشناسي با تاكيد بر اين كه دماي هوا در كشور افزايش خاصي نخواهد داشت، تصريح كرد: سازمان هواشناسي اخطاريه و اطلاعيه خاصي را براي اين دو روز صادر نكرده است، چرا كه دماي هوا در همين شرايط باقي مي‌ماند.

وي به ايسنا گفت: شرايط موجود نسبت به مدت مشابه سال گذشته چندان بالاتر از نرم تابستاني نيست، مگر اين كه در روزهاي آينده اين الگوي تابستاني تغيير يابد.

سركشيك سازمان هواشناسي اظهار كرد: از روز چهارشنبه احتمال كاهش دما وجود دارد و اميدواريم شرايط براي تغيير دما فراهم شود.

عنايت يادآور شد: تغيير دماي هوا در تهران و ساير استان‌ها نسبت به چند روز گذشته تفاوت چنداني نداشته است.

مدير كل هواشناسي استان تهران:

شرايط هوا در چند روز آينده مشابه الگوهاي تابستاني سال‌هاي قبل است

جباري، مدير كل هواشناسي استان تهران نيز با تاكيد بر اين كه براي وضعيت هواي چند روز آينده نيازي به اخطاريه نبوده است و اين شرايط مشابه الگوهاي تابستاني سال‌هاي قبل است، به ايسنا گفت: شرايط دماي هواي تهران با برخي از استان‌هاي مركزي تفاوت فاحشي ندارد و اين شرايط در سال‌هاي گذشته نيز وجود داشته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha