• دوشنبه / ۷ تیر ۱۳۸۹ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8904-03671

صالحي‌نيا در پاسخ به ايسنا: قرارداد خريد 315واگن مترو از شركت چيني باطل شد

قرارداد خريد 315 واگن مترو از شركت چيني باطل شد و بر اين اساس كنسرسيومي از توليدكنندگان داخلي با هدايت سازمان گسترش و نوسازي صنايع (ايدرو) و شركت‌هاي زيرمجموعه در حال مذاكراتي با وزارت كشور هستند. محسن صالحي‌نيا - مديركل صنايع ماشين سازي و نيرو محركه وزارت صنايع ومعادن - در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبني بر سرنوشت ساخت 315 واگن قطار شهري استان‌هاي اصفهان، تبريز و شيراز با تاكيد بر استفاده از توان حداكثر داخلي با بيان مطلب بالا گفت: مسلم است كه اين سفارش براساس ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي توليد داخل در تامين نيازمندي‌هاي شركت مادر تخصصي حمل ونقل شهري خواهد بود. وي در پاسخ به اين سوال كه چرا شركت قطار شهري تبريز دوباره با واگن‌ساز چيني وارد مذاكره شده است؟ نيز گفت: آنچه كه من از آن مطمئن هستم اين است كه مذاكره از طريق كنسرسيوم داخلي پيش مي‌رود و هر يك از شركت‌هاي قطار شهري ملزم شده‌اند براساس مصوبه دولت كار را از طريق كنسرسيوم داخلي پيش ببرند. او در مورد طولاني شدن مذاكرات نيز توضيح داد: مشخصات و پيچيدگي‌هاي هر كدام از شهرها، شرايط شركت همراه اين كنسرسيوم و هم حساسيت‌هاي موضوع به لحاظ بهره‌گيري مناسب از ساخت داخل باعث شده زمان مذاكرات طولاني شود. * * تندر90 يك موضوع درون بنگاهي است صالحي‌نيا مساله تندر90 را يك موضوع درون بنگاهي دانست و گفت: در چارچوب اهداف و سياست‌هاي توسعه صنعت خودرو، بحثي كه مطرح شده اصلاح ساختار شركت‌هاي توليدكننده و اهداف پيش‌بيني شده است، مبني بر مقياس اقتصادي توليد و روش‌هايي كه بنگاه‌ها به منظور رقابتي كردن محصولات خود بايد مدنظر قرار دهند. در مورد تندر90 هم با در نظر گرفتن اين اهداف و سياست‌ها توسط شركت‌هايي كه توليد اين خودرو را مد نظر دارند، صورت مي‌گيرد. * * طرح ارتقاي خدمات پس از فروش خودروهاي سبك و سنگين وي در مورد طرح ارتقاي خدمات پس از فروش خودروهاي سبك و سنگين توضيح داد: در خودروهاي سواري به ازاي هر چهار هزار خودرو يك نمايندگي پس از فروش هدف‌گذاري شده است. براساس شرايطي كه سخت‌گيرانه‌تر شده و براساس رتبه‌بندي‌هاي مربوطه طراحي و اجرا مي‌شود كه بر اساس آن طول دوره گارانتي‌ها را به جاي 1.5 سال و 30 هزار كيلومتر به دو سال و 40 هزار كيلومتر افزايش داديم. او خاطرنشان كرد: براي خودروهاي سنگين نيز افزايش رتبه به لحاظ كيفي و كمي و تا هر 800 دستگاه خودرو مدنظر قرار گرفته است و دوره گارانتي هم به 200 هزار كيلومتر و سه سال افزايش يافته است و در هر صورت و با هر پيمايش اين گارانتي زير يك سال نخواهد بود. وي گفت: اولين جلسات پايش اين آيين‌نامه و بررسي عملكرد از هفته قبل آغاز شده است. مديركل دفتر ماشين‌سازي و نيرو محركه وزارت صنايع ومعادن در مورد ارتقاي كيفي خودروها نيز گفت: دو هفته قبل در شوراي سياست‌گذاري خودرو اين طرح مصوب و هفته قبل ابلاغ شد، اما اين طرح ارتقا تنها مربوط به خودروهاي سبك است و در مورد خودروهاي سنگين مشابه اين آيين‌نامه در دستور كار است. * * اجراي COP (نمونه‌گيري از خط توليد) در سال 1390 وي حمايت از برندهاي داخلي، همكاري با برندهاي مشترك تا زمان به روز بودن آن‌ها، حمايت از قطعه‌سازان و مجموعه‌سازان، ايجاد رتبه‌هاي سيستمي و فرآيندي و ارايه تضمين‌هاي قطعه‌سازان به خودروسازان و توسعه محصولات قطعه‌سازان را از كليات اين آيين‌نامه برشمرد. صالحي‌نيا زمان اجراي COP (نمونه‌گيري از خط توليد) را سال 1390 اعلام و اظهار كرد: طبق مصوبه شوراي سياست‌گذاري خودرو موسسه استاندارد موظف شد اقدامات اجرايي را تا آخر امسال انجام دهد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha