• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۸۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8904-01025

با اعمال كاهش 20 درصدي قيمت اينترنت، مدير يك شركت اينترنتي تاكيد كرد: هزينه‌ي اوليه‌ي سرويس براي مشتريان تغيير خاصي نمي‌كند

مسوولان يكي از از شركت‌هاي ندا - ارئه كننده سرويس اينترنت پرسرعت - در نشست خبري كه براي اعلام تحولات اساسي در شيوه و قيمت ارائه سرويس‌هاي اين شركت پيرو مباحث مطرح شده درباره كاهش قيمت سرويس‌هاي اينترنت پرسرعت برگزار شد، اعلام كردند كه با اعمال كاهش 20 درصدي اينترنت هزينه اوليه سرويسي كه به مشتري داده مي‌شد، تغيير خاصي نمي‌كند زيرا 70 درصد هزينه‌هاي ديگر ارايه سرويس اين شركت هر سال رو به افزايش است.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شانه‌ساززاده،‌ رييس هيات مديره يك شركت ندا، يكي از معضلات مهم را ساختار قيمت‌گذاري رگولاتوري براي شركت‌هاي ندا عنوان كرد و گفت: قيمت تمام شده روستاهاي ما كه قدرت خريد پايين‌تري دارند، هنگام سرويس‌دهي به آن‌ها بسيار گران‌تر از مراكز ما در تهران است زيرا براي هزينه انتقال پهناي باند به روستاها بسيار گران مي‌شود.

او ادامه داد: همين موضوع باعث شده كه شركت‌هاي ندا به مناطق دور افتاده نروند، اما با قراردادي كه با مازندران منعقد كرديم، در حال حاضر قيمت پورت در مركز شهر اين استان و روستاها همگون و يكسان شده كه درصورتي كه تا قبل از اين قيمت تمام شده سرويس در مركز شهر از روستاهاي آن استان به مراتب ارزان‌تر بود.

وي با بيان اين كه چند ماهي است با کمک شرکت زيرساخت، انتقال عرض باند به استان‌ها راحت‌تر از قبل شده است گفت: بحثي كه اين روزها برروي آن مانور داده مي‌شود، موضوع 20 درصد كاهش قيمت اينترنت است و به همين دليل همه انتظار دارند كه به همان ميزان هم قيمت تمام شده DSL براي كاربران كاهش يابد، درصورتي كه در تركيب هزينه‌هاي ما سهم اينترنت حدود 30 درصد از هزينه‌هاي ما را شامل مي‌شود و 70 درصد بقيه هزينه‌هاي ديگر ما مثل آبونمان مخابرات، اجاره‌ي فضا در مخابرات، برق، حقوق نيروي انساني، استهلاك تجهيزات و مواردي از اين قبيل است.

شانه‌ساززاده ادامه داد:‌ طبيعي است كه ما نمي‌توانيم كاهش 20 درصدي داشته باشيم و از طرفي ما بارها به رگولاتوري گفتيم كه اگر آن‌ها هزينه انتقال را كاهش دهند، ما نيز به همان اندازه مي‌توانيم عرض باند را افزايش دهيم.

او تصريح كرد: در واقع مي‌توان گفت با اعمال كاهش 20 درصدي اينترنت هزينه اوليه سرويسي كه به مشتري داده مي‌شد، تغيير خاصي نمي‌كند زيرا 70 درصد هزينه هاي ديگر ارايه سرويس ما هر سال رو به افزايش است. آن چه مي‌تواند به ما کمک کند، اين است که امکانات مورد نياز براي توسعه نصب تجهيزات و ارايه سرويس به مشترکان در اختيار قرار بگيرد. ما از اين طريق مي توانيم هزينه‌هاي سربار را کاهش دهيم و سرويس را ارزان‌تر به دست مشتريان برسانيم.

او در ادامه افزود: به هر حال ما براي آن که شائبه‌اي درباره کاهش قيمت اينترنت پيش نيايد و بتوانيم مشتريان بيش‌تري را به مجموعه جذب کنيم، قيمت ترافيک سرويس را که قيمت اينترنت تاثير مستقيمي بر آن دارد، طي روزهاي گذشته از هر گيگ 90.000 ريال به 50.000 ريال کاهش داديم.

شانه‌ساززاده با بيان اين كه هزينه انتقال 10 درصد قيمت تمام شده سرويس ADSL2+ است گفت: با توجه به تورم قيمت‌ها و افزايش هزينه‌هاي ما، هر ساله بايد قيمت را افزايش دهيم اما چون تعداد کاربران ما در حال افزايش است و هزينه‌ها بين آن‌ها سرشكن مي‌شود اين افزايش را اعمال نمي‌كنيم.

وي درباره قطعي‌ سرويس يا Packet Lossها كه برخي مواقع شاهديم و اين كه آيا تا به حال خسارتي از شركت ارتباطات زيرساخت دريافت كرده‌اند گفت: ما در يك سال اخير يك ريال هم خسارت نگرفتيم و حدود پنج STM1 هم از زيرساخت طلب داريم و زيرساخت هنوز براي قرارداد SLA اقدامي انجام نداده است.

احمد نخجواني - عضو هيات مديره گروه شركت‌هاي شاتل - هم با ارائه گزارشي از تاسيس شركت و اهداف آن گفت: همكاري نزديكي با شركت مخابرات استان‌ها داريم و در حال برقراري تعامل با شركت‌هاي مخابرات استان‌ها هستيم تا بتوانيم در قبال اين تعامل از امكانات و تجهيزات مخابرات آن‌ها استفاده كرده و با توجه به شاخصه‌هايي كه نيروي بخش خصوصي دارد، فعاليتمان را در استان‌ها گسترش دهيم و آمادگي براي سرمايه‌گذاري داشته و زيرساخت‌هاي فني و نرم‌افزاري مورد نياز و بسترهاي قانوني هم داريم.

او ادامه داد: در اين راستا در ابتدا با مشاركت مخابرات استان مازندران پروژه‌اي را به‌عنوان پايلوت آغاز كرديم كه مخابرات استان نيز با حسن نظر از اين طرح ما استقبال كرد كه براي شركت‌ بستر كامل مسي، تجهيزات و امكانات انتقال را در اختيار قرار دهد و ما تعهد داديم كه ظرف سه ماه همه مراكز شهري و روستايي و کافوهاي نوري آنجا را با نصب تجهيزات ADSL2+ به طور کامل تجهيز كنيم.

وي افزود: ظرف يك ماه گذشته با همکاري خوبي که مديران شرکت مخابرات استان مازنداران داشته‌اند، 40 مركز مخابراتي را در مازندران نصب و راه‌اندازي كرديم و تا پايان تيرماه 89 همه مراکز روستايي و شهري را پوشش خواهيم داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha