• سه‌شنبه / ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8903-10011
  • خبرنگار : 71186

قائم مقام ايران‌خودرو: قرارداد تندر90 بايد اصلاح شود با تمركز توليد مخالفيم

قائم مقام ايران‌خودرو:
قرارداد تندر90 بايد اصلاح شود
با تمركز توليد مخالفيم
دو مورد از بندهاي قرارداد رنوپارس در خصوص توليد تندر90 بايد اصلاح شود. جواد سليماني - قائم مقام مدير عامل ايران خودرو - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: در حال حاضر رنوپارس به دليل عدم شناخت از وضعيت قطعه‌سازان ايراني، برخي قطعات را به صورت تك منبعي (تك سورسي) تامين مي‌كند كه اين مساله موجب افزايش قيمت قطعات توليدي شده است. وي ادامه داد: همچنين طبق قرارداد فعلي، رنوپارس امور مربوط به پشتيباني و تامين قطعات تندر90 را انجام داده و معادل پنج درصد هزينه‌هاي اين فرآيند را به عنوان سود دريافت مي‌كند و به اين دليل رنوپارس به دنبال كاهش هزينه‌ها نيست كه اين بخش از قرارداد نيز بايد اصلاح شود. او درباره نظر ايران خودرو در زمينه تمركز توليد تندر90 گفت: مفاد ‌قرارداد ايران‌خودرو با رنوپارس در زمينه توليد تندر90 مشابه مفاد قرارداد سايپا با رنو پارس است كه طبيعتا مانند تمام قراردادها معايب و مزايايي دارد. قرارداد تندر90 نيز در صورت تحقق تمام مفاد آن، مزيت زيادي براي ايران خودرو و سايپا خواهد داشت. وي ادامه داد: دو مورد ياد شده در بالا نيز جزو معايب قرارداد با رنوپارس است كه در صورت اصلاح آن، وضعيت بهتر شده و اصولا نبايد به دليل وجود چند مشكل، كل سيستم را به هم زد. به گفته سليماني در حال حاضر مشكلي در خصوص توليد تندر90 وجود ندارد كه بخواهيم به دنبال تمركز باشيم، بلكه شرايط توليد بايد تسهيل شود. وي در مورد سرنوشت خودروهاي فاقد استانداردهاي 55 گانه اين شركت مانند پژو405 و روآ و چگونگي ادامه توليد آن‌ها از ابتداي شهريور ماه امسال با توجه به آخرين مهلت توليد اين گونه خودروها گفت: در حال حاضر همه خودروهاي توليدي ايران‌خودرو به جز روآ به استانداردهاي 55 گانه تجهيز شده‌اند. طبق برنامه‌ريزي انجام شده روآ نيز به زودي استانداردهاي 55 گانه را پاس كرده و نگراني در اين زمينه نداريم. او ادامه داد: در حال حاضر مصرف سوخت پژو405 نيز منطبق با گريدبندي مصرف سوخت بوده و استاندارد است، مگر آن‌كه استانداردهاي مربوطه ارتقا يابد كه در آن صورت موتورهاي TU5 را جايگزين موتورهاي فعلي پژو405 خواهيم كرد. وي همچنين در خصوص آخرين وضعيت خودرو چيني جايگزين پيكان اظهار كرد: ‌فعلا در خصوص توليد اين خودرو در ايران تصميم‌گيري نشده است. قائم مقام مدير عامل ايران خودرو افزود: خودروهاي ديگري نيز از چند كشور اروپايي و آسيايي در حال بررسي براي توليد و جايگزيني با پيكان هستند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha